Jump to content
zulfikar

Soort database Excel gegevens opslaan en opvragen

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

 

Ik zit al een tijdje te knoeien met excel om een soort database op te maken waarbij ik gegvens kan opslaan in dezelfde document, maar een andere tabblad. Het is de bedoeling dat ik een factuur nummer typ en dat hij dan automatisch alle gegevens ophaalt. Zo kan ik dat factuur bewerken en weer opslaan, dan werkt hij dit bij. Ook hebben facturen meerdere versies die ook opgeslagen worden onder een andere naam dus.

 

Is dit mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Voorbeeld van opzet is in bijlage.

 

Alvast bedankt!

Opzet_Z.xlsx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet helemaal wat je wilt bereiken en een factuur is volgens mij ook geen dynamisch document, maar goed.

 

Waarom gebruik je de zoekmogelijkheden van Windows Verkenner/Explorer niet om bestanden op naam (of op inhoud) te doorzoeken? En opslaan als/save as voor varianten? Of tabbladen binnen een Excel-bestand om kennelijke versies te kopiëren, plakken en aanpassen?

 

Google anders eens op 'gratis factuur maken'.

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Google anders eens op 'gratis factuur maken'.
... Of op 'invoice database excel'

 

Of hier: The complete list of Excel help forums

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een lijst met:

 

- klanten plus adressen

- ritten adres plus afstand

- producten

 

Daarnaast een basisfactuursjabloon waarin ik klantnummer, productnrs en kilometernrs kwijt kan.

Uiteraard haalt excel de info daarbij uit de lijsten met vert.zoeken

Daarnaast kan ik vrije tekst kwijt.

 

Nadat ik een factuur gemaakt heb, kopieer ik de statische gegevens naar een nieuw tabblad; dat tabblad geef je het factuurnr mee.

 

Tip: hou het simpel....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties,

 

Het ligt anders dan maar een factuur, het is niet eens een echte factuur. Namelijk:

 

We maken soort facturen voor onze opdrachtgever en vullen deze aan tot einde werkzaamheden, dat kan makkelijk paar maanden duren.

 

We sturen deze op naar onze opdrachtgever en vaak komen er wijzigingen en dat verwerken we onder een nieuw versienummer.

 

We hebben af en toe wel tot 30 facturen openstaan die nog aangevuld en gewijzigd wordt.

 

Ik maak een overzicht erbij waar alle facturen met de status ervan staat genoteerd. En daarnaast voor onze overzicht is het heel handig om alles in 1 bestand te hebben. Facturen van 1 opdrachtgever kan oplopen tot 200 facturen. 200 losse documentjes, + meerdere versies wordt heel wat om los in een map op te slaan. Allemaal tabjes wordt onoverzichtelijk en je krijgt een document van heelveel mb.

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit veel efficiënter met een geschikt stuk software moet kunnen. En met minder risico en kapitaalbeslag als je facturering zo lang en hoog laat oplopen bij verschillende klanten.

 

We maken soort facturen voor onze opdrachtgever en vullen deze aan tot einde werkzaamheden, dat kan makkelijk paar maanden duren.

 

Het kan op deze manier m.i. ook nauwelijks aan regels voldoen.

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wat jullie allemaal bedoelen, maar het is niet letterlijk een Factuur. Voldoet aan alle eisen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een directe oplossing heb ik niet, ik wil je wel proberen een oplossing te verzinnen dat werkbaar is (denk ik).

 

Feitelijk wil je een spreadsheet met een database koppeling. Oftewel Excel met Acces. Dat moet dan op maat gemaakt worden door mensen die dat kunnen.

Of je moet in Excel een invultab hebben en een draaitabel. Moet je elke keer op vernieuwen klikken, maar geen versienummer heb je dan.

 

Fieldbook is een applicatie dat wellicht praktischer is. Maar dat is niet gratis.

 

Ander optie, waarbij je makkelijker met anderen kan samenwerken, is google spreadsheets. Ook dan de combinatie invultab en draaitabel. Voordeel is dan wel dat je draaitabel direct meewijzigt met elke verandering (en dat meerdere mensen kan invoeren).


Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens naar de functie mail merge in Word. Je haalt dan variable uit een excel in voert die in een template gemaakt in Word. Als ik het een beetje begrijp wat je vraagt is dit wat je zoekt en is het simpel te maken.

 

Gr Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept