• 0

Soort database Excel gegevens opslaan en opvragen

Goedemiddag allemaal,

 

Ik zit al een tijdje te knoeien met excel om een soort database op te maken waarbij ik gegvens kan opslaan in dezelfde document, maar een andere tabblad. Het is de bedoeling dat ik een factuur nummer typ en dat hij dan automatisch alle gegevens ophaalt. Zo kan ik dat factuur bewerken en weer opslaan, dan werkt hij dit bij. Ook hebben facturen meerdere versies die ook opgeslagen worden onder een andere naam dus.

 

Is dit mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Voorbeeld van opzet is in bijlage.

 

Alvast bedankt!

Opzet_Z.xlsx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap niet helemaal wat je wilt bereiken en een factuur is volgens mij ook geen dynamisch document, maar goed.

 

Waarom gebruik je de zoekmogelijkheden van Windows Verkenner/Explorer niet om bestanden op naam (of op inhoud) te doorzoeken? En opslaan als/save as voor varianten? Of tabbladen binnen een Excel-bestand om kennelijke versies te kopiëren, plakken en aanpassen?

 

Google anders eens op 'gratis factuur maken'.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een lijst met:

 

- klanten plus adressen

- ritten adres plus afstand

- producten

 

Daarnaast een basisfactuursjabloon waarin ik klantnummer, productnrs en kilometernrs kwijt kan.

Uiteraard haalt excel de info daarbij uit de lijsten met vert.zoeken

Daarnaast kan ik vrije tekst kwijt.

 

Nadat ik een factuur gemaakt heb, kopieer ik de statische gegevens naar een nieuw tabblad; dat tabblad geef je het factuurnr mee.

 

Tip: hou het simpel....

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties,

 

Het ligt anders dan maar een factuur, het is niet eens een echte factuur. Namelijk:

 

We maken soort facturen voor onze opdrachtgever en vullen deze aan tot einde werkzaamheden, dat kan makkelijk paar maanden duren.

 

We sturen deze op naar onze opdrachtgever en vaak komen er wijzigingen en dat verwerken we onder een nieuw versienummer.

 

We hebben af en toe wel tot 30 facturen openstaan die nog aangevuld en gewijzigd wordt.

 

Ik maak een overzicht erbij waar alle facturen met de status ervan staat genoteerd. En daarnaast voor onze overzicht is het heel handig om alles in 1 bestand te hebben. Facturen van 1 opdrachtgever kan oplopen tot 200 facturen. 200 losse documentjes, + meerdere versies wordt heel wat om los in een map op te slaan. Allemaal tabjes wordt onoverzichtelijk en je krijgt een document van heelveel mb.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dit veel efficiënter met een geschikt stuk software moet kunnen. En met minder risico en kapitaalbeslag als je facturering zo lang en hoog laat oplopen bij verschillende klanten.

 

We maken soort facturen voor onze opdrachtgever en vullen deze aan tot einde werkzaamheden, dat kan makkelijk paar maanden duren.

 

Het kan op deze manier m.i. ook nauwelijks aan regels voldoen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een directe oplossing heb ik niet, ik wil je wel proberen een oplossing te verzinnen dat werkbaar is (denk ik).

 

Feitelijk wil je een spreadsheet met een database koppeling. Oftewel Excel met Acces. Dat moet dan op maat gemaakt worden door mensen die dat kunnen.

Of je moet in Excel een invultab hebben en een draaitabel. Moet je elke keer op vernieuwen klikken, maar geen versienummer heb je dan.

 

Fieldbook is een applicatie dat wellicht praktischer is. Maar dat is niet gratis.

 

Ander optie, waarbij je makkelijker met anderen kan samenwerken, is google spreadsheets. Ook dan de combinatie invultab en draaitabel. Voordeel is dan wel dat je draaitabel direct meewijzigt met elke verandering (en dat meerdere mensen kan invoeren).

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.