• 0

Importeren uit China

Goedemorgen,

 

Ik ben van plan om e.e.a. aan benodigdheden voor een trimsalon te importeren uit China. Via Alibaba ben ik in contact gekomen met een organisatie die producten kan leveren waar ik grote interesse in heb.

 

Aangezien het voor mij de eerste keer wordt dat ik ga importeren, wil ik goed voorbereid zijn. Ik heb al veel op internet lopen spitten, maar heb nog steeds niet alles goed inzichtelijk.

Onverwachte kosten wil ik zoveel mogelijk voorkomen.

 

Ik heb reeds een offerte ontvangen van de producten en de shipping costs.

De shipping costs zijn USD300 FOB. Het is mij nog niet duidelijk of deze kosten zijn voor het vervoer tot aan de haven in Rotterdam, of tot aan mijn huisadres.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ophalen in de haven is voor ons geen probleem, maar mag dat zomaar?

 

De invoerrechten en inklaringskosten heb ik inzichtelijk. Evenals BTW. Het gaat om een inkoopwaarde van tenminste €1500.

 

Wat moet ik nog meer weten voordat ik de bestelling definitief ga maken?

En wat is gebruikelijk qua betaling? Aanbetaling en bij ontvangst van de producten de rest betalen? Of vooraf alles betalen?

 

 

Alle tips zijn welkom :-)

 

Alvast bedankt!!

 

Groeten, Bianca

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bianca, Allereerst Welkom op Higherlevel!

 

De shipping costs zijn USD300 FOB. Het is mij nog niet duidelijk of deze kosten zijn voor het vervoer tot aan de haven in Rotterdam, of tot aan mijn huisadres.

Vervoersconditie FOB betekent "Free on Board - vrij aan boord": de verkoper levert de goederen af op een (door hem of door jouw eigen expediteur te bepalen) schip in een Chinese haven. Daar - in dat schip in die Chinese haven - houdt het vervoer voor rekening en risico van de verkoper ook op zodra de goederen aan boord geladen zijn en de kapitein heeft getekend voor ontvangst.

 

Zie ook Wikipedia voor nadere uitleg:FOB

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ophalen in de haven is voor ons geen probleem, maar mag dat zomaar?

Ophalen kan niet zomaar. Benader een Nederlandse expediteur om transport naar Nederland, transport naar jou en alle formaliteiten met inklaring voor jou af te handelen en vraag vooraf om een duidelijke opgave van de totale kosten zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook kunnen overwegen om de zending per vliegtuig te laten verzenden omdat de order niet heel groot is. Het hangt er een beetje van af of het grote/zware of kleinere producten betreft.

 

Je zou de leverancier kunnen vragen wat de kosten door to door zijn per vliegtuig, dan kun je het kosttechnisch vergelijken. De zending is dan doorgaans binnen een week binnen terwijl je met het schip zeker een maand verder bent.

 

Bij een dergelijk bedrag is volledige vooruitbetaling normaal.

www.ledwereld.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe betrouwbaar is de Alibaba- verkoper? Heb jij hier inmiddels onderzoek naar gedaan? Zijn er product- garanties nodig en indien ja hoe ga je ze in een praktische wijze claimen?

 

Als importeur ben jij verantwoordelijk, zijn er keurmerken o.i.d van toepassing?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.