• 0

Leverancier overeenkomst (Engels, concept)

Goedemiddag allemaal,

 

met een leverancier uit het buitenland zou ik graag een overeenkomst opstellen om een aantal dingen vast te leggen (zover dit mogelijk is).

Ik begrijp dat dit maatwerk is maar zou graag een aantal voorbeelden bekijken om alvast een idee te krijgen.

 

Kan iemand mij op de goede weg helpen over voorbeeldcontracten?

 

Gaat om:

- Engelse taal

- Leverancier in het buitenland (buiten EU)

- Ontvanger (ik) in Nederland

- Duidelijk maken van verplichtingen en verantwoordelijkheden

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welk buitenland: EU of daarbuiten?

En gaat dit nog steeds over cosmetica en/of voedingsssupplementen?

 

maar zou graag een aantal voorbeelden bekijken om alvast een idee te krijgen.

Niet doen, geen doe het zelf materie en zeker niet voor eigen knip- en plakwerk. Heeft de leverancier niet een concept overeenkomst en leveringsvoorwaarden die je hier kunt laten beoordelen?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het modelcontract van een Amerikaanse partij kan nog wel eens een boekwerk zijn (ik zou zeker met eigen contracten werken indien dat lukt). Gaat de Amerikaanse partij akkoord met Nederlands recht?

 

Ik heb er geen probleem mee om een modelcontract/link te plaatsen (Engels) Een en ander op eigen risico, want ik ken de volledige kwestie niet.

 

Grote vraag, wat voor overeenkomst is het? Koopovereenkomst, distributie, services etc?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties.

Het gaat i dit geval om electronica uit een Europees land dat buiten de EER valt.

 

Indien voorbeelden zo sterk af te raden zijn. Wat is dan een goede stap om te beginnen.

Het verzoek komt vanuit mijzelf en de leverancier heeft geen overeenkomst.

Het zou met name gaan om een stukje aansprakelijkheid van de producten.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het verzoek komt vanuit mijzelf en de leverancier heeft geen overeenkomst.

En geen algemene voorwaarden??

 

Het zou met name gaan om een stukje aansprakelijkheid van de producten.

Wat wil je afspreken dan? Lijkt me iets voor een goede jurist. Ik zou sowieso ook vastleggen welk recht van toepassing is en welke rechter (in welk land) bevoegd is.

 

Heeft de fabrikant testrapporten (TÜV bijvoorbeeld) m.b.t. CE markering, EMC, ROHS?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Voorbeeldovereenkomsten zijn inderdaad niet altijd een beste oplossing want je moet goed kijken naar jouw omstandigheden. Echter worden er in de markt veel standaardcontracten gebruikt en veel advocatenkantoren zetten ze gratis op de website.

 

Ik raad het niet zozeer af. Je kan niet overal misschien een jurist voor inschakelen. Kijk naar je risico en belangen en of het het waard is om extra advies in te gaan winnen.

 

Ik ben wel voorstander van modellen online zetten. Veel ondernemers kunnen daar inieder geval wel iets mee en is beter dan niets. Wellicht is het een idee voor Higherlevel om standaardmodellen aan te bieden. KvK doet het ook en vele andere professionele adviseurs. Het voordeel van dit forum is dat je advies kan inwinnen van vele professionals hier.

 

Je koopt dus electronica uit een land buiten de EU? Wat voor electronica? Ik dat een koopovereenkomst als zakelijke partij? Is het voor jezelf? Er is hier meer om rekening mee te houden dan het contract met verkoper alleen. Je aansprakelijkheid voor producten die je gaat doorverkopen (zeker aan consumenten) is zeker wel een grote issue.

 

Weet wel dat indien je producten koopt die niet goed zijn het toch een lastige zaak is om je te verhalen op bijvoorbeeld een Amerikaanse verkoper. Kost je veel tijd en geld. Naast een standaard contract moet je goed onderzoek doen naar de regels hier indien je product gaat wederverkopen. Je kan een hoop ellende op je hals halen indien je doorverkoopt aan consumenten. Productaansprakelijkheid en alle gevolgen van dien.

 

Is er een branchevereniging hier voor jouw zaken?

 

Wat ga je met de electronica doen? Voor jezelf of voor verkoop aan anderen?

 

Link naar reactie
  • 0

Wederom dank voor de uitgebreide antwoorden.

Zeker goede punten die ik verder kan (en zal) onderzoeken.

 

Momenteel is de overeenkomst met de leverancier vrij los.

Hij maakt de factuur, ik betaal ze en hij levert de producten.

Garantie (1 jaar) loopt via hun.

 

Maar over aansprakelijkheid etc. hebben we niks afgesproken en dit zou ik graag nader overeenkomen. Leverancier heeft aangegeven hierin mee te willen werken maar ik moet met een voorstel komen. Zij hebben een team van juristen die de 'opzet' verder concreet of formeel zouden kunnen maken.

 

Het gaat om zakelijke inkoop en vervolgens b2c doorverkoop via eigen webshop + online marktplaatsen (bol en amazon).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.