• 0

Scharrelhandel op Amazon, Bol.com en andere marktplaatsen

In de VS heb je hele communities van ondernemers die een inkomen proberen te vergaren op marktplaatsen als Amazon en eBay. Voorbeelden zijn Webretailer, Startup Bros, Warrior Forum, Seller Engine en eCommerce Fuel. Dat levert soms een mix op van nerds + wannabees (eet veel pizza en moeder doet de was nog), maar het is ook wel een spannend startup-sector vol scharrelhandelaars - zoals al eerder gesignaleerd op HL.

 

Die ook zijn eigen helden kent. Heel Amerikaans: get rich quick. Op de site van Inc.com deelt zo-ééntje zijn succesformule.

 

- gebruik analytics om de juiste kansen te ontdekken (oftewel: check of je gutfeeling klopt);

- selecteer een sterk product + plaats een motiverende beschrijving + krijg 10/15 eerlijke reviews;

- kies een simpel product uit het Verre Oosten en whitelabel dat;

- ga geen nieuwe producten ontwikkelen;

- kopieer andere successen.

 

Dezelfde sector bestaat in Europa ook, alleen is die meer versnipperd en ontbreekt het aan evidente online hangouts. Als je een tip hebt, voeg die in een reactie toe. Ik kwam Tamebay in Engeland tegen. Zou me niks verbazen als Duitsland ook al een trader-gemeenschap heeft.

 

En anders moeten we maar eens met euromerchants-hangout beginnen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)
Op 10-8-2019 om 16:06, TwaBla zei:

Ik zag een review voorbijkomen van een believer die na vier maanden een omzet noteerde van 1700 euro (niet slecht hoor) en besloten had om bij zijn ouders te vertrekken om een eigen appartement te huren. Van die omzet hield hij circa 600 euro inkomen over. Nog even doorgroeien is dan wel nodig. En hopen dat je handel niet versjteerd wordt door andere Bolmasters die ook junk bij Ali Baba inkopen.

 

Zes maanden later werd er een update online gezet. Petje af, want deze gast brengt een eerlijk verhaal. Het blijft een fanboy die gelooft in de droom die hem voorgespiegeld is: een passief inkomen. In de tussentijd heeft hij een bijbaan in een supermarkt en gaat nog naar school. Dus hard werken. Op Bol.com was zijn omzet ietsje meer dan 20.000 euro in 2019 (geen volledig jaar zo te zien). Dat vergt hem een half uur tot een uur per dag. Mooie leerschool, lijkt me.

 

Interessante vraag is: hoe houd je van 20.000 euro omzet zelf nog iets over? Zit al je eventuele winst niet in voorraad die nog verkocht moet worden?

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Vraag is hoe omzet, marge en vaste lasten (voor bijvoorbeeld administratieve of anders wel fiscaal juridische kosten) zich verhouden...

 

...de timing van de believer klopt in ieder geval niet. En de tijdsbesteding aan de combinatie van scharrelhandel en bijbaan in de supermarkt kan ongetwijfeld ook beter alternatief besteed/ingezet worden.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het blijft op bol en andere platformen altijd zoeken.

20K omzet per jaar is zeer weinig (ik doe veelvoud per maand) maar uiteindelijk gaat het om de marge/winst uiteraard. en als het werkelijk half uur per dag kost kan het leuke bijverdienste zijn.

Helaas is bol.com zelf ook niet altijd de meest betrouwbare partner.

Zo gebeurd veelvuldig dat producten waarvan ik er veel verkoop plots door Bol.com zelf in het assortiment opgenomen worden.

Het mooie verhaal van Bol.com dat ze zich steeds meer gaan terugtrekken uit het zelf aanbieden van producten komen ze nog niet erg na.

 

Nu met Corona is soms helemaal geen touw meer aan vast te knopen. zo stuurde ik pas voor enkele duizenden euro's aan voorraad naar het magazijn van bol voor producten waarvan bijna geen aanbieders waren. nog voor mijn voorraad daar was had bol het zelf tegen dumpprijzen weer aangeboden.

En momenteel zetten ze soms mijn voorraad in hun magazijn op 13 dagen levertijd waardoor je koopblok verlies, soms bieden ze producten zelf aan en soms niet, en dat kan rustig 10 keer per dag veranderen.

 

Ook had ik b.v. pas een sale voor een bedrag van 14 euro, daar verdien ik 80 cent op.

Vervolgens gaat bol.com het een 2 dagen later verkopen voor 6 euro (is product wat als pakket verzonden moet worden en ik weet zeker dat bol eerder een hogere inkoop als lagere inkoop als mij heeft) dus klant wil dat van mij terugsturen en koopt opnieuw van bol (met nog h heel verhaal eromheen wat uiteindelijk allemaal gebeurde).

 

Geld verdienen via platformen kan zeker, ik heb er een nette omzet maar je moet wel continue zaken in de gaten houden en bijsturen en goed opletten wat je doet.

Zitten helaas ook veel prutsers die met verlies verkopen (waaronder bol zelf soms).

Ik blijf vol in marktplaatsen verkopen en focus er volledig op omdat ik toekomst in zie maar besef me ook dat niet altijd makkelijk zal zijn en ik nog lange weg te gaan heb.

Link naar reactie
  • 0
Op 12-4-2020 om 16:38, Daniel_Nijmegen zei:

Het blijft op bol en andere platformen altijd zoeken.

20K omzet per jaar is zeer weinig (ik doe veelvoud per maand) maar uiteindelijk gaat het om de marge/winst uiteraard. en als het werkelijk half uur per dag kost kan het leuke bijverdienste zijn.

Helaas is bol.com zelf ook niet altijd de meest betrouwbare partner.

Zo gebeurd veelvuldig dat producten waarvan ik er veel verkoop plots door Bol.com zelf in het assortiment opgenomen worden.

Het mooie verhaal van Bol.com dat ze zich steeds meer gaan terugtrekken uit het zelf aanbieden van producten komen ze nog niet erg na.

 

Nu met Corona is soms helemaal geen touw meer aan vast te knopen. zo stuurde ik pas voor enkele duizenden euro's aan voorraad naar het magazijn van bol voor producten waarvan bijna geen aanbieders waren. nog voor mijn voorraad daar was had bol het zelf tegen dumpprijzen weer aangeboden.

En momenteel zetten ze soms mijn voorraad in hun magazijn op 13 dagen levertijd waardoor je koopblok verlies, soms bieden ze producten zelf aan en soms niet, en dat kan rustig 10 keer per dag veranderen.

 

Ook had ik b.v. pas een sale voor een bedrag van 14 euro, daar verdien ik 80 cent op.

Vervolgens gaat bol.com het een 2 dagen later verkopen voor 6 euro (is product wat als pakket verzonden moet worden en ik weet zeker dat bol eerder een hogere inkoop als lagere inkoop als mij heeft) dus klant wil dat van mij terugsturen en koopt opnieuw van bol (met nog h heel verhaal eromheen wat uiteindelijk allemaal gebeurde).

 

Geld verdienen via platformen kan zeker, ik heb er een nette omzet maar je moet wel continue zaken in de gaten houden en bijsturen en goed opletten wat je doet.

Zitten helaas ook veel prutsers die met verlies verkopen (waaronder bol zelf soms).

Ik blijf vol in marktplaatsen verkopen en focus er volledig op omdat ik toekomst in zie maar besef me ook dat niet altijd makkelijk zal zijn en ik nog lange weg te gaan heb.

Ik vind het wel bizar dat je op een sale van €14,- maar 80cent winst hebt. Dan doe je iets niet goed hoor? Bij al mijn producten die ik op Bol verkoop heb ik minimaal 75-100% winst.

 

 

Flock on !

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, TwaBla zei:

100% winst, dat is wel heel bijzonder.

 

Er is een (gelukkig kleine :face-blowing-a-kiss:) minderheid die winst niet uitdrukt in een percentage van de omzet , maar in een percentage van de inkoopprijs ( die verwarren ondernemen dan met beleggen of investeren waar een winst% tov de oorspronkelijke inleg a.k.a. Rendement wel gebruikelijk is i.p.v. een winstmarge)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dat heet dan dat een product "over de kop gaat", helemaal niet ongebruikelijk.  Ik zie op sommige webshop trouwens producten voorbij komen waar het tienvoudige voor gevraagd wordt van de prijs op Ali, dus nog meer dan 100%.....  Het zal wel weer om dropshipping gaan...... Nog een half jaartje en  dan stort die illegale bende hopelijk vanzelf  in elkaar.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Norbert Bakker zei:
11 uur geleden, TwaBla zei:

100% winst, dat is wel heel bijzonder.

 

Er is een (gelukkig kleine :face-blowing-a-kiss:) minderheid die winst niet uitdrukt in een percentage van de omzet , maar in een percentage van de inkoopprijs ( die verwarren ondernemen dan met beleggen of investeren waar een winst% tov de oorspronkelijke inleg a.k.a. Rendement wel gebruikelijk is i.p.v. een winstmarge)

Waarom is dat gelukkig?

 

Winstmarge is voor grootgrutters en hokjesdenkers.
Het merendeel van de ondernemers kunnen zich beter focussen op rendement ... en ook dat is ondernemen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
42 minuten geleden, Cosara zei:

Het merendeel van de ondernemers kunnen zich beter focussen op rendement ... en ook dat is ondernemen.

 

Ik focus me ook op rendement (op geïnvesteerd vermogen)  maar de winst bereken ik als percentage van de omzet. Kwestie van gewoonte en  definities.

 

42 minuten geleden, Cosara zei:

Waarom is dat gelukkig?

 

Het ene is niet per sé  goed en en het andere is niet per sé fout , maar als iedereen dezelfde definitie gebruikt voorkomt  dat verwarring en misverstanden, en daar word ik gelukkig van :smiling-face-with-heart-eyes:.  

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De verwarring wordt mede veroorzaakt door succescoachpraat. Daarin gaat het Amerikaanse verschil tussen gross profit en net profit verloren:

 

Quote

Sales revenue = price (of product) × quantity sold
Gross profit = sales revenue − cost of sales and other direct costs
Operating profit = gross profit − overheads and other indirect costs
EBIT (earnings before interest and taxes) = operating profit + non-operating income
Pretax profit (EBT, earnings before taxes) = operating profit − one off items and redundancy payments, staff restructuring − interest payable
Net profit = pre-tax profit − tax
Retained earnings = net profit − dividends

 

Je mag het zelfs net income noemen.

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, PokerFlock zei:

Ik vind het wel bizar dat je op een sale van €14,- maar 80cent winst hebt. Dan doe je iets niet goed hoor? Bij al mijn producten die ik op Bol verkoop heb ik minimaal 75-100% winst.

dat is jouw mening dat ik iets niet goed doe, dat roepen wel meer mensen tegen me. maar voorlopig kan ik de groei amper bijhouden.

 wat voor marge je kan maken hangt toch echt af van de producten, de concurrentie en de prijzen die andere dus vragen en de marktconforme prijs die bol en andere platformen aan aan hangen.

Overigens geen dropshipping wat ik doe maar verkoop bekende bestaande merken waarop veelvuldig veel concurrentie is.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

... voorlopig kan ik de groei amper bijhouden.

Ook dat zegt helemaal niets ...

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Daarom doe ik de moeilijke tak in ondernemen waar ik nagenoeg geen last van concurrentie heb. Als ik bijv. een container vol met goede gebruikte chesterfield bankstellen en vloerkleden laat aanrukken, dan kan ik vragen wat ik wil en krijg het ook. Hoe bedoel je marge?

 

Een Atlas graafmachine kopen en daar 10 jaar geld mee verdienen en dan nog eens voor 3 keer de inkoopprijs verkopen, dan kan ik zeggen...rendement.

 

Ik vind het ondernemen moet je breed zien, eigen inzichten en lef worden vanzelf bekroond. En dat is het leuke ervan.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je met verlies verkoopt, groei je nog harder.

 

De semantische discussie over rendement, winstmarge en winst volg ik met interesse, maar ik snap 'm nog niet. Als we gewoon zeggen wat we bedoelen en niet in telegram-stijl communiceren, wordt het al een stuk duidelijker. Ik verkoop meestal tijd of denkproducties, dus mijn rendement, winstmarge en winst loopt door tot in het oneindige.

 

Dat voegt eigenlijk ook niets toe aan het onderwerp.

 

Het leeft trouwens wel wat meer anno 2021 (het oorspronkelijke topic) dat handelen met producten uit het Verre Oosten via marktplaatsen als Amazon en Bol.com. Maar Alibaba komt nu zelf ook steeds sterker naar voren. En dan heb je nog Wish, een Amerikaanse site van een Pool waar veel ramsh uit China verkocht wordt.

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat handelen met het verre oosten is natuurlijk allang bekend bij de consument, ze kopen gewoon rechtstreeks. Hoe bedoel je marge? Daarom al die marge verkopers die soms niet eens door hebben om met verlies te verkopen, wens ik veel succes toe. Eigenlijk moeten we terug in de tijd, onderneming... dan ook vakbekwaam en handels diploma weet u nog wel, middenstand diploma. Dat scheelt meteen een berg vragen van schijnbare startende ondernemers die niet weten wat credit of debet zijde is, laat staan winst!

 

Al die zolderkamer webshop gepruts hebben we zelf oogluikend toegelaten, tenminste het systeem. Ga terug naar de basis en maak het aantrekkelijk voor de kleine middenstanders om hun winkeltje open te houden. Kappen met dat Alibaba, Aliexpress, Amazon, Ebay ...etc. gedoe en lever je producten gewoon aan de verkopende winkelier. Daar ben ik voorstander van en zo doe ik het ook en maakt het gezelliger voor iedereen.

Link naar reactie
  • 0

 

China bestond vijftig jaar geleden ook al. Of dacht je dat Zeeman, Wibra en Blokker hun spullen uit België importeerden? Die reisden in de jaren zeventig met z'n drietjes naar Hongkong om grossiers te laten opdraven die spullen in China inkochten. Daar had de middenstand toen al van te lijden. Verschil nu is dat middelbare scholieren via Alibaba dezelfde route ontdekt hebben en de Chinezen steeds beter zelf de weg naar de klant vinden. Straks liggen alle snellopers op voorraad in Luik!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, TwaBla zei:

De semantische discussie over rendement, winstmarge en winst volg ik met interesse, maar ik snap 'm nog niet.

 

Er valt ook weinig aan te snappen, het zijn 2 verschillende systemen die door elkaar gebruikt worden. Hier een heldere toelichting met rekenvoorbeelden:

 

Quote

Brutowinst uitgedrukt in een percentage van de inkoop:

Inkoop = € 25.000 (100%)
Verkoop = € 75.000 (300%)

Formule:
(Winst / inkoop) x 100% = brutowinstpercentage
€ 50.000 / (€ 25.000 x 100%) = 200%.

 

Brutowinst uitgedrukt in een percentage van de omzet:

Inkoop = € 25.000 (100%)
Verkoop = € 75.000 (300%)

Formule:
(Winst / omzet) x 100% = brutowinstpercentage
(€ 50.000 / € 75.000) x 100% = 66,67%.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
54 minuten geleden, TwaBla zei:

Die reisden in de jaren zeventig met z'n drietjes naar Hongkong om grossiers te laten opdraven die spullen in China inkochten.

Maar verkochten/verkopen wel hun spullen in stenen gebouwen, en zijn leuke winkels met kwalitatieve gevulde schappen voor gezellige prijzen. Of koop jij een Samsung TV bij Media markt die  niet uit China komt.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Mochten lezers op dit moment actief zijn bij bijv. Bol maar nog niet bij Amazon?
Mocht je er over nadenken, dit is het moment om een pilot te doen. De kosten bij Amazon zijn nu nog laag, zoekadvertenties zijn nog goedkoop. 

aangepast door Hans van den Bergh
Link verwijderd conform forumregels
Link naar reactie
  • 0

Wat veel mensen niet door hebben is dat het merendeel van de (onbekende) merk artiekelen die worden aangeboden op websites zoals Amazon rechtstreeks van een Chinese reseller komen. Ik heb zelf 2 jaar lang in China gewerkt voor een zeer groot bedrijf. Wat zij (en vele anderen in China) doen is een postbus bedrijfje opzetten in de USA of EU. Dan even een mooie website in elkaar zetten met merknaam om vevolgens te doen alsof ze een betrouwbaar Europes / Amerkaans merk zijn die hun eigen producten verkoopt op Amazon. In feite koop je gewoon de standaard Chinese troep met een logotje erop geprint en betaal je een paar keer zoveel vergeleken met als je het gewoon via Alibaba besteld. In sommige gevallen zal de levertijd nog niet eens veel beter zijn ook.

Het is natuurlijk wel een erg lucrative business gezien deze bedrijven hier letterlijk tonnen mee verdienen per maand. Voor Nederlanders die in Nederland wonen zal het wat lastiger gaan omdat wij de producten duurder in moeten kopen en geen directe toegang hebben tot Chinese leveranciers, maar ik weet zeker dat, als je dit goed aan pakt, het big business kan zijn. Het enigste waar je bij op moet passen bij Amazon zijn hun warehouse fees. Als je teveel in hun warehouse laat staan en je verkoopt het niet optijd, dan kan je hier mooi je vingers aan verbranden. Bij het Chinese bedrijf waar ik voor werkte kwam het regelmatig voor dat niemand hun troep wou kopen en wij Amazon moesten betalen om de voorraad te vernietigen. 

Persoonlijk ben ik echter voorstander van het kopen van producten via (lokale) webshops in plaats van over platforms zoals Amazon Etc. Dan weet ik tenminste zeker dat ik een kleine (lokale) ondernemer help en geen Chinese multi-millionair. 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Wawo zei:

In feite koop je gewoon de standaard Chinese troep met een logotje erop geprint en betaal je een paar keer zoveel vergeleken met als je het gewoon via Alibaba besteld. In sommige gevallen zal de levertijd nog niet eens veel beter zijn ook.

 

Welkom op HL Wawo! Altijd goed als er verse ervaring en kennis bij komt.

 

Wil wel als kanttekening maken dat ook veel Amerikaanse en Europese bedrijven producten in China laten maken en dat daar ook hoge kwaliteit geleverd kan worden. :nerd-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
3 uur geleden, Wawo zei:

In feite koop je gewoon de standaard Chinese troep met een logotje erop geprint en betaal je een paar keer zoveel vergeleken met als je het gewoon via Alibaba besteld. In sommige gevallen zal de levertijd nog niet eens veel beter zijn ook.

Iets te ongenuanceerd. Een deel komt inderdaad uit productie voor de lokale markt en is gewoon slecht. Maar ook Chinezen worden steeds meer kwaliteitsbewust. Veel producten zijn kwalitatief wel goed maar voldoen misschien niet aan onze eisen mbt veiligheid etc. Een belangrijk deel bestaat echter ook uit:

 

1. overproductie van een order voor producten naar Europese of USA standaard. Hier is niets mis mee.

2. overproductie van een order voor een Oost-Europees, Afrikaans of Zuid-Amerikaans land. Ook hier is niets mis mee mits zij aan dezelfde eisen voldoen als voor Europa. 

3. Uitval tijdens een interne kwaliteitscontrole. Deze producten hebben vaak "major defects" en vallen in de categorie "meuk".

4. Uitval tijdens een externe kwaliteitscontrole. Producten met meestal minder grote defecten (minor defects) maar toch niet helemaal overeenkomstig de gewenste kwaliteitsstandaard van de opdrachtgever. Voor veel eindgebruikers in Europa nog acceptabel.

5. En dan zijn er nog echt goede producten die door betalingsmoeilijkheden van de opdrachtgever niet meer afgenomen kunnen worden. Deze worden vaak door opkopers in zowel China als ook daarbuiten opgekocht en komen dan via AliExpress etc. of  "1 Euro-shops" en soortgelijke low-key retailers op de markt.

 

Als je van een gokje en verrassingen houdt, ben je bij AliExpress , Banggood etc. en dropshippers aan het juiste adres.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, TwaBla zei:

 

Zit die gast al drie jaar op HL...

Ik zit hier inderdaad al een tijdje maar niet zo (helemaal niet) acief geweest voor 3 jaar!  En wat je zegt klopt, veel Europese en Amerikaanse bedrijven laten hun producten in China maken (waaronder ikzelf) en je kunt zeker goede producten uit China krijgen voor een goedkopen prijs. Het is echter wel zo dat op Amazon vaak veel kleine Chinese bedrijfjes of zelfs gewoon personen vanaf hun slaapkamer spullen doorverkopen puur voor de winst en niet echt op de kwaliteit letten. Als er dan achteraf iets verkeerd is met je product zul je niet altijd de beste service krijgen. Desalniettemin kun je goede producten uit China krijgen zolang je een betrouwbare leverancier hebt. 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, ChinaTradeConsult zei:

Maar ook Chinezen worden steeds meer kwaliteitsbewust.

Ik ben het helemaal met u eens dat veel producten uit China gewoon van goede kwaliteit zijn. Het is echter wel zo (gebasseerd op 5 jaar werk ervaring in China bij een soortgelijk bedrijf dat via Amazon verkoopt) dat veel Chinese bedrijven Amazon business puur doen voor de winst. Veel producten zullen niet eerst in China getest worden en mochten ze kapot zijn bij aankomst kun je vaak op weinig service rekenen. Ik weet nog goed een comment van 1 van onze Chinese Amazon Sales tegen een klant die zei dat een onderdeel van zijn product los zat: ''Why don't you buy some glue and fix it''. En dit is maar 1 van de zoveel voorbeelden van Chinese customer service (al zal het niet altijd zo gaan, natuurlijk!).  Zoals u zei, het blijf een gok om iets online te kopen. Als je iets via Alibaba of Banggood koopt weten mensen dat het uit China komt. Het probleem met Amazon is dat deze bedrijfjes zich voor doen als Westers merk en, omdat het wordt verstuurd vanuit een lokaal pakhuis, je moeilijk kunt zien waar het nou echt vandaan komt en op wat voorn service je kunt rekenen. 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.