• 0

Direct leveren vanuit China naar een ander land. Hoe zit het met de BTW?

Goedenavond iedereen!

 

Ik ben een bedrijf aan het opstarten met als core business het verkopen van Glamping tenten.

Sinds vorige week begonnen met adverteren en de eerste aanvragen zijn binnen.

 

Bestellingen buiten de EU zullen direct vanuit China worden geleverd. Ik heb hiervoor gekozen omdat het maatwerk is en ik dus geen voorraad kan houden en op deze manier de producten sneller kunnen worden geleverd.

 

Nu heb ik ook enkele aanvragen gekregen uit Duitsland en Schotland. Dit valt natuurlijk binnen de EU en voor bedrijven hoef ik dus geen BTW in rekening te brengen. Echter als ik een product direct lever vanuit China dan heb je wel weer te maken met BTW en invoerrechten...

 

De vraag is als volgt:

Als ik een product aan een klant binnen de EU lever direct vanuit China en wij betalen de BTW en invoerrechten, kunnen wij dan nog de BTW terugvragen aan de belastingdienst?

 

Als ik iets in NL bestel en laat bezorgen vanuit China kan dit wel maar kan dat ook met directe levering naar andere EU landen? Of moet ik het dan eerst in NL laten leveren?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De vraag is als volgt:

Als ik een product aan een klant binnen de EU lever direct vanuit China en wij betalen de BTW en invoerrechten, kunnen wij dan nog de BTW terugvragen aan de belastingdienst?

 

Als ik iets in NL bestel en laat bezorgen vanuit China kan dit wel maar kan dat ook met directe levering naar andere EU landen? Of moet ik het dan eerst in NL laten leveren?

Als je rechtstreeks vanuit China naar Duitsland of het VK levert komen de goederen fysiek niet in NL, je zult dus de douaneaangifte moeten laten doen in DE cq.het VK. Dan reken je daar de invoerrechten en lokale Btw af, daarvoor moet je in die landen voor de Btw geregistreerd zijn of een fiscaal vertegenwoordiger aanstellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.