• 0

BAG registratie en aanvraag hypotheek

Beste leden,

 

Al jaren lees ik met plezier het forum door.

 

Nu ben ik zelf bezig met aanvragen van een woonbedrijfshypotheek. De financiering wordt gedeeltelijk betaald vanuit loondienst, vanuit zaak (eenmanszaak) en eigen kapitaal.

 

De aanvraag is in behandeling bij de bank. Nu wil de bank niet verder gaan in de aanvraag, omdat het pand bij de BAG als twee objecten is geregistreerd. Deel 1 heeft een industriefunctie en deel 2 heeft een woonfunctie. Beide staan op 1 perceel, ook zodanig ingeschreven bij het kadaster. Nu ziet de bank dit niet als een bedrijf met woning, maar als twee aparte objecten.

Ik heb in de BAG viewer gekeken en zie veel van dit soort objecten. Dus een bedrijfsgedeelte met huisnummer en daarbij een woning met huisnummer.

 

Mijn eerste vraag is of iemand hiermee ervaring heeft en of er hypotheekverstrekkers (hoef geen namen van hypotheekverstrekkers) zijn die hier anders mee omgaan?

Vraag 2. Wat voor soort hypotheek wordt het dan?

 

Ik ben benieuwd.

Mvg.

Pieter

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Pieter,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Nu wil de bank niet verder gaan in de aanvraag, omdat het pand bij de BAG als twee objecten is geregistreerd. Deel 1 heeft een industriefunctie en deel 2 heeft een woonfunctie. Beide staan op 1 perceel, ook zodanig ingeschreven bij het kadaster. Nu ziet de bank dit niet als een bedrijf met woning, maar als twee aparte objecten.

Het zijn ook twee aparte objecten. Het is 1 perceel met twee adressen (BAG) en twee gebouwen (WOZ). Het ene gebouw is volgens de BAG een verblijfsobject en het ander (waarschijnlijk) niet. De toegestane functie is vastgelegd in het bestemmingsplan, waarbij het bestemmingsplan zich niet hoeft te houden aan de perceelgrens.

 

Ik ben geen hypotheekexpert. Omdat het geen geheel is, kan ik me voorstellen dat de hypotheekverstrekker waarschijnlijk geen enkele hypotheek kan verstrekken. Het verstrekken van een dubbele hypotheek kan ook lastig zijn, omdat de gebouwen afzonderlijk een lastig onderpand zijn omdat ze een perceel delen. In de agrarische sector komt dit vaak voor, mogelijk kun je naar een bank met ervaring in die sector.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.