• 0

Pasta importeren uit Italië

Beste forum leden,

 

Ik en een vriend willen graag wat ondernemen naast onze studie. Nu kwamen wij op het idee om pasta te importeren vanuit Italië naar Nederland. Dit idee is ontstaan doordat er een kleine fabrikant zit waar door onze familie altijd pasta wordt in geslagen, omdat de kwaliteit simpelweg zo goed is. Die kwaliteit is in Nederland niet te krijgen. Nu hebben wij dus het idee om deze pasta naar Nederland te halen en dit te verkopen aan, in eerste instantie (kleine) restaurants en wellicht kunnen wij het later in de supermarkt krijgen. Nu vroegen wij ons alleen af wat hier allemaal bij komt kijken?

 

Alvast bedankt.

Melvin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

omdat de kwaliteit simpelweg zo goed is

Hoe definieer jij die kwaliteit? Hoe definieert (de klant van) jouw potentiële klant die kwaliteit? Is (de klant van) jouw potentiële klant in staat het kwaliteitsverschil met het huidige aanbod te merken, te waarderen en er meer voor te betalen? Voor de een is goede pasta iets waar je flink op moet kauwen, voor de ander is het iets wat moet smelten op de tong. En een derde meent dat er geen enkel verschil is en je net zo goed de goedkoopste kunt nemen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Nu vroegen wij ons alleen af wat hier allemaal bij komt kijken?
Dat is juist het ondernemen. Gestructureerd denken, stappenplannen maken en uitvoeren. Klein beginnen en onderweg plannen aanpassen op realiteit.

 

Inventariseer eens wat andere importeurs doen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
omdat de kwaliteit simpelweg zo goed is

Hoe definieer jij die kwaliteit? Hoe definieert (de klant van) jouw potentiële klant die kwaliteit? Is (de klant van) jouw potentiële klant in staat het kwaliteitsverschil met het huidige aanbod te merken, te waarderen en er meer voor te betalen? Voor de een is goede pasta iets waar je flink op moet kauwen, voor de ander is het iets wat moet smelten op de tong. En een derde meent dat er geen enkel verschil is en je net zo goed de goedkoopste kunt nemen.

 

Je mag van de koks van de restaurants waar ze de pasta gaan aanbieden verwachten dat deze kwaliteit herkennen.

 

Mocht je daaraan twijfelen, dan zou je eventueel nog een vergelijkende test kunnen uitvoeren. Dat is een voordeel van een pastarestaurant: daar hebben ze professionele keukens en pastavoorraden en weet ik veel wat nog meer.

 

Persoonlijk zou ik de pasta trouwens zelf klaar maken, ik geloof niet zo in pasta uit een pakje.

 

De topicstarter zou ik aanraden om met monsters restaurants langs te gaan.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

dat wordt natuurlijk ook allang gedaan in diverse verschillende plaatsen, bijvoorbeeld deze

maar wat hier allemaal bij komt kijken is natuurlijk juist de uitdaging die je zelf moet aangaan... ;)

 

ga winkelen in verschillende steden en loop eens dergelijke winkels binnen, maak een praatje, drink een wijntje wellicht en wissel eens van gedachten met hoe zij het doen...

meeste van deze initiatieven sneuvelen helaas ook weer :-\

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Melvin,

 

hoe ver staan jullie op dit moment met de uitwerking van dit idee en welke studie(s) volgen jullie?

 

En heb je het over verse of gedroogde pasta?

 

Wat vind je van de reacties tot nu toe?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik de pasta trouwens zelf klaar maken, ik geloof niet zo in pasta uit een pakje.

Ik zag eens twee Italiaanse koks smakelijk lachen over verse pasta. Volgens deze televisiechefs was dat een marketingmythe. Pasta is vooral een gedroogd deegproduct. Verse pasta is zoiets als cookie dough.

 

Maar tomaten kenden ze vroeger ook niet in Italië. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.