• 0

Inruil en koop financial lease

Goedendag,

 

Ik heb een vraagje over inruil en koop financial lease.

Ik heb in november een bus gekocht met finacial lease en wil deze nu inruilen voor een grotere jongere bus.

Ze geven 4500 ex btw voor me oude bus, de nieuwe kost

123503 ex btw. Er staat bij de nw bus 2594 btw en helemaal onder op totaal met aftrek oude bus 9500 euro waarvan 1649 btw bij zit. Welke btw moet ik nou direct voldown.?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat een warrig verhaal (volgens mij) en dan ook nog eens (volgens mij) vol spel-/tikfouten.

 

Ik neem aan dat je bedoelt dat je een "jongere bus" hebt gekocht voor zo'n beetje 12-13 duizend euro (?). Ik kan mij nauwelijks voorstellen (maar uitgesloten is het natuurlijk niet!!!) dat je hier, zoals je schrift, € 123.503,- (plus BTW!!!) voor betaald hebt...

 

En dat op jouw inkoopfactuur dus een bedrag aan BTW genoemd wordt van € 2.594,- en daarnaast ook een (negatief) bedrag aan BTW van € 1.649,- over de "inruil".

 

Dan (als mijn interpretatie van jouw verhaal zou kloppen dan...) zou je dus € 945,- aan voorbelasting kunnen terugvragen/verrekenen voor deze transactie.

 

Maar wat bedoel je nou eigenlijk met "Welke btw moet ik nou direct voldown.?"...?

 

Aan wie moet je wat "voldown" (= voldoen, neem ik aan)?

- De 'garage' (verkoper/inkoper van de auto's) moet je natuurlijk gewoon betalen, of via financiering dit allemaal regelen.

- Voor de 'belastingdienst' moet je natuurlijk een deugdelijke (BTW) aangifte doen. En dan betalen of een bedrag terugkrijgen, het e.e.a. afhankelijk van de aangifte.

 

En dan een bijkomstige "verwarring":

 

Waarom hebben 'zij' (de garage/inkoper) op hun factuur gezet dat zij jouw 'oude auto' inkopen voor € 9.500,- (incl. BTW) hoewel je deze voor € 4.500,- (excl. BTW) verkocht hebt...?

 

Hier klopt toch bar weinig van, eerlijk gezegd.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Ik kan er gelukkig denk ik wel wat van maken.

Ik ga uit van:

Aankoopprijs nieuwe bus ex btw €12.353

Btw op nieuwe bus €2.594

Nieuwe bus incl btw € 14.947

Inruil oude bus ex btw € 4.500

Btw oude bus €945

Oude bus incl btw €5445

Te betalen dus 14.947 - 5445 =€9500

Betreft de btw vul je 2594 in bij de voorbelasting en 945 onder 1a bij de omzet.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.