Opgevoed met de marketingbijbel van Kotler wil ik mijn verroeste kennis wat bijschuren en oppoetsen, dus dan is het nieuwe Handboek Marketing 4.0 van Paul Postma een goed begin. Uitgebracht in maart 2018, voortbordurend op eerdere leerboeken over direct marketing, big data en web-marketing. Dat zijn allemaal stromingen waarbij effectmeting belangrijk is, zeker in vergelijking met de traditionele marketing. Stromingen die opgeteld nu de klassieke benadering overvleugelen.
Maar dat kan Paul beter zelf vertellen. Postma is een expert van wereldklasse, met wortels bij Wehkamp. Dus lekker Zwols met de schoenen in de modder. Geen poeha. De praktijkvoorbeelden zijn toegespitst op het MKB, en niet afkomstig van Apple, Coca-Cola of Starbucks. Maar ik moet het nog gaan lezen. Alvast een voorproefje in de vorm van een (ietwat oubollig) webinar. Van een uur...
Hopelijk is meneer Postma in zijn boek wat duidelijker, want je moet wel een beetje het jargon vertalen. Paul noemt bijvoorbeeld de mobiele telefoon als begin van de bigdata-beweging, omdat iedereen data naar elkaar stuurt. Data? Hij bedoelt waarschijnljk de content die plotseling gedeeld werd via social media en smartphones. Hij beweert ook dat iedereen vloggers kan beginnen, doelend op blogs, vlogs en andere user generated content via divers social media. Selfies! Maar dat doet aan de onderliggende theorie niks af.
[Video gerepareerd.]
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Opgevoed met de marketingbijbel van Kotler wil ik mijn verroeste kennis wat bijschuren en oppoetsen, dus dan is het nieuwe Handboek Marketing 4.0 van Paul Postma een goed begin. Uitgebracht in maart 2018, voortbordurend op eerdere leerboeken over direct marketing, big data en web-marketing. Dat zijn allemaal stromingen waarbij effectmeting belangrijk is, zeker in vergelijking met de traditionele marketing. Stromingen die opgeteld nu de klassieke benadering overvleugelen.
Maar dat kan Paul beter zelf vertellen. Postma is een expert van wereldklasse, met wortels bij Wehkamp. Dus lekker Zwols met de schoenen in de modder. Geen poeha. De praktijkvoorbeelden zijn toegespitst op het MKB, en niet afkomstig van Apple, Coca-Cola of Starbucks. Maar ik moet het nog gaan lezen. Alvast een voorproefje in de vorm van een (ietwat oubollig) webinar. Van een uur...
Hopelijk is meneer Postma in zijn boek wat duidelijker, want je moet wel een beetje het jargon vertalen. Paul noemt bijvoorbeeld de mobiele telefoon als begin van de bigdata-beweging, omdat iedereen data naar elkaar stuurt. Data? Hij bedoelt waarschijnljk de content die plotseling gedeeld werd via social media en smartphones. Hij beweert ook dat iedereen vloggers kan beginnen, doelend op blogs, vlogs en andere user generated content via divers social media. Selfies! Maar dat doet aan de onderliggende theorie niks af.
[Video gerepareerd.]
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58235-marketing-40-nieuw-handboek-van-paul-postma/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag