• 0

Einde nul procent bijtelling

Hallo,

 

Ik bezit een Volvo V60 die in juli uit de nul % bijtelling gaat. Vanaf 1 augustus wordt de bijtelling dan 25% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van rond de 70.000 euro.

Ik heb een eenmanszaak en weet dat de bijtelling niet hoger kan zijn dan de daadwerkelijke autokosten.

Ik twijfel over verkoop van de auto of nog een jaar (of meerdere) doorrijden.

Bij doorrijden beurt in juni en verzekering dan ook betalen. Dus zakelijk afschrijven. Kan dat problemen opleveren?

Verder dan vanaf augustus bijtelling. Auto is al vrijwel afgeschreven. Klopt mijn denkwijze dat de bijtelling in ieder geval voor het jaar 2018 minimaal zal zijn?

Ik hoor graag wat ideeën en opmerkingen van deskundigen hier.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Deze ken ik niet, waar vind je deze wijsheid ???

In de belastingwetgeving :)

 

Het klopt inderdaad dat de bijtelling nooit hoger zijn dan de werkelijke kosten van de auto. Dat is ook wel logisch want zodra de bijtelling 100% van de kosten is betaal je alle kosten al prive.

het zou een beetje onredelijk zijn dat je meer dan de werkelijke kosten als belasting moest betalen.

zie ook

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/privegebruik_auto/bijzondere_situaties

 

voorlaatste alinea

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.