• 0

Rijden van van BV naar Eenmanszaak

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb sinds 2018 een eenmanszaak maar heb nog rekeningen van de auto die op de BV staat zoals verzekering, brandstof etc. Hoe breng ik dat onder in de eenmanszaak? Bijvoorbeeld eenmanszaak betaald aan de BV de factuurbedragen terug?

Was het een fiscaal geruisloze terugkeer van bv naar eenmanszaak? Of bestaat de bv naast de eenmanszaak? Heeft de eenmanszaak dezelfde naam als de bv? Maar goed, dat is het fiscale aspecten. Juridisch moet je toch echt een nieuw contract afsluiten of oversluiten / omzetten.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Hallo, bedankt voor de reactie. Juridisch is er geen issue. De BV blijft bestaan en nog gehanteerd voor pensioen.

 

De eenmanszaak heeft een andere naam en doet ook andere activiteiten, training ipv interim werk.

 

Er zijn echter nog auto- en telefoonkosten die nog niet op de eenmansak staan en nog door bv betaald zijn, maar in de in eenmanszaak moeten vallen. Dus ik vraag mij af hoe ik dat administratief verwerk.

 

Ik denk dat de eenmanszaak de kosten aan de BV vergoed en dan de betreffende factuur opneemt in de eenmanszaak administratie?

 

Link naar reactie
  • 0

Ha Joost, de Auto heeft nog een investeringsaftrek die op de BV rust.

Volgens mij moet die tot 2019 blijven staan daarna kan de auto over naar prive of de eenmanszaak.

 

De overige kosten zijn kleine kosten als telefoon abbonement etc., denk ca. 80 euro per maand. En die lopen ook uit. Kan ik niet gewoon die kosten voor 100% laten vergoeden

door de eenmanszaak en dan daar in de admin opnemen?

Link naar reactie
  • 0

De btw is dus alleen aftrekbaar als er omzet is in de bv begrijp ik!

Maar daar zitten nog uitloopkosten met btw in voor de auto.

 

Ik dacht de kosten te kunnen verleggen naar de eenmanszaak. De

boekhouder zei eerder dat het niet uitmaakt, het zijn uitloopkosten,

maar ik begrijp nu dat ik dus de afgedragen btw niet meer kan

terugvorderen op de een of andere manier!?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

"Uitloopkosten"...?

 

Er is een BV.

Die heeft autokosten, maar gebruikt de auto niet.

De auto wordt verhuurd aan de eenmanszaak van de DGA.

Daar is dan BTW over verschuldigd.

Dus is er uiteraard (met BTW belaste) omzet in de BV.

En als dat allemaal goed verwerkt/aangegeven wordt, dan is de BTW over de autohuur bij de eenmanszaak als voorbelasting te verrekenen/terug te vragen.

 

Dat is wat hier gezegd is.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.