Mijn vrouw heeft korte tijd geleden een consultancybedrijfje opgericht om klussen te kunnen doen naast haar werk.
Nu heeft ze een baan gekregen bij een semi overheids organisatie waar ze ook net daarvoor een klus had gekregen, in een andere poot van die organisatie..
Ze was gevraagd om op deze functie te solliciteren.
Nu "mag ze van deze organisatie geen bedrijf uitoefenen naast haar functie"
Vraag 1:
Mag een organisatie dat eisen, wettelijk gezien?
Op zich heeft mijn vrouw er geen moeite mee om lopende opdrachten in te brengen in haar functie maar in het meest extreme geval moet ze straks wel die klussen gaan uitvoeren binnen haar baan terwijl ze er geen tijd voor krijgt en geen vergoeding.
Op dit moment heeft ze twee min of meer vaste opdrachtgevers buiten de organisatie waar ze gaat werken, plus eentje binnen die organisatie.
Op jaarbasis is dat werk goed voor ongeveer een 14e maand loon.
Dat is toch net te veel geld om weg te laten lopen...
Meer salaris kan alleen door in een hogere loonschaal te komen en daar is de baan nog niet zwaar genoeg voor.
Andere extra's zoals auto van de zaak zijn bij deze organisatie niet gebruikelijk.
Vraag 2:
Zijn er nog extra's die een werkgever kan bieden en die we kunnen suggereren als compensatie voor het inbrengen van omzet?
Veel verder dan extra opleidingen komen we niet...
De organisatie heeft mijn vrouw harder nodig dan mijn vrouw de baan maar mijn vrouw wil wel dolgraag hier aan de slag vanwege de collega's (die ze al kent) en de nabijheid tov huis.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
svenh
svenh
Mijn vrouw heeft korte tijd geleden een consultancybedrijfje opgericht om klussen te kunnen doen naast haar werk.
Nu heeft ze een baan gekregen bij een semi overheids organisatie waar ze ook net daarvoor een klus had gekregen, in een andere poot van die organisatie..
Ze was gevraagd om op deze functie te solliciteren.
Nu "mag ze van deze organisatie geen bedrijf uitoefenen naast haar functie"
Vraag 1:
Mag een organisatie dat eisen, wettelijk gezien?
Op zich heeft mijn vrouw er geen moeite mee om lopende opdrachten in te brengen in haar functie maar in het meest extreme geval moet ze straks wel die klussen gaan uitvoeren binnen haar baan terwijl ze er geen tijd voor krijgt en geen vergoeding.
Op dit moment heeft ze twee min of meer vaste opdrachtgevers buiten de organisatie waar ze gaat werken, plus eentje binnen die organisatie.
Op jaarbasis is dat werk goed voor ongeveer een 14e maand loon.
Dat is toch net te veel geld om weg te laten lopen...
Meer salaris kan alleen door in een hogere loonschaal te komen en daar is de baan nog niet zwaar genoeg voor.
Andere extra's zoals auto van de zaak zijn bij deze organisatie niet gebruikelijk.
Vraag 2:
Zijn er nog extra's die een werkgever kan bieden en die we kunnen suggereren als compensatie voor het inbrengen van omzet?
Veel verder dan extra opleidingen komen we niet...
De organisatie heeft mijn vrouw harder nodig dan mijn vrouw de baan maar mijn vrouw wil wel dolgraag hier aan de slag vanwege de collega's (die ze al kent) en de nabijheid tov huis.
Multiplex op zijn mooist:
https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat
https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58280-onderhanden-opdrachten-onderbrengen-in-loondienstconsultancy-naast-baan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag