• 0

Klacht tegen boekhouder

Beste mensen,

 

Ik zou graag advies willen betreft wat ik kan doen tegen een boekhouder die oneerlijk is geweest. De boekhouder heeft gedurende 2017 behoorlijk wat extra kosten gerekend waar ik niet van te voren van op de hoogte ben gebracht. Ook heb ik geen contract ondertekend en een offerte ontvangen waar hij duidelijk zijn prijzen en voorwaarden heeft omschreven. Ik vermoed dat hij dit met opzet heeft gedaan omdat ik onwetend was in het begin. Nu dreigt hij mij met een aanmaning en een incassobureau.

 

- Hij heeft gedurende 2017 alleen 4 omzetbelasting aangiften ingediend waarvan ze allemaal onjuist zijn ingediend á €25 ex. Btw per stuk.

 

- Ik ben 2 keer op uitnodiging van hem bij hem thuis geweest zodat hij mij zou begleiden met het op de juiste manier aanleveren van de stukken en het verrichten van de administratie. Hij heeft hier €300 aan kosten voor gerekend wat absurd is! Hier heeft hij op twee manieren onterecht gehandeld.

Ten eerste ben ik niet op de hoogte gebracht dat hij hier kosten voor zou rekenen.

Ten tweede rekent hij 6 uur voor beide besprekingen terwijl ik niet langer dan 2 uur per keer bij hem geweest.

 

- Ook voel ik me bedrogen aangezien hij zich voor deed als een accountant terwijl hij niet ingeschreven staat als accountant bij de NBA maar wel de prijzen van een accountant hanteert.

 

Ik heb heel wat emails waarmee ik kan aantonen dat hij onterecht handelt. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen in zo’n situatie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan me het gevoel van onbehagen wel voorstellen. Zeker wanneer je nieuw bent met de materie is het wel aardig dat je boekhouder investeert in de relatie. Dat deed deze boekhouder dus niet. Geen idee of hij je bewust als melkkoe gebruikt, maar die indruk heeft hij wel gewekt. En daardoor is hij je nu kwijt.

 

Zie de extra kosten maar als leergeld. Je hebt nu een goede te pakken! Soms moet je eerst ervaren hoe het niet moet om een juiste keuze te kunnen maken. You win some, you learn some.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.