• 0

Deel van privépand huren van ouders voor KvK-vestigingsadres van bv

Hallo

 

Mijn ouders bezitten prive een pand van zo'n 1000 vierkante meter. Nu wil ik een klein gedeelte van dit pand (zo'n 30 vierkante meter) gebruiken om dit als adres voor mijn BV bij de KVK in te schrijven.

 

Ik mag deze ruimte gewoon gratis van mijn ouders gebruiken. Echter om dit als adres bij de KVK in te schrijven moet ik een huurovereenkomst laten zien.

 

Moet ik nu een huurovereenkomst opstellen, die ook nog voldoet aan een reeel bedrag (dus niet niet huren voor 10 euro per maand) om mijn BV op dit adres in te schrijven bij de KVK? Of kan ik een overeenkomst opstellen waarin mijn ouders toestemming geven dat ik 30 vierkante meter van dit pand gratis mag gebruiken voor mijn BV?

 

Alvast bedankt

 

[Titel aangescherpt.]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik mag deze ruimte gewoon gratis van mijn ouders gebruiken.

Ik voeg er nog een vraag aan toe: als je 30m2 kantoorruimte om niet mag gebruiken, is dat fiscaal dan niet te zien als schenking ter waarde van een marktconforme huurprijs, met eventueel fiscale consequenties?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Stel een document op dat de eigenaar van het pand toestemt met het feit dat de BV wordt ingeschreven op het adres.

 

Een huurovereenkomst of dergelijks kan alleen maar fiscale gevolgen hebben (zeker als je daarin ook nog een aantal meters benoemt).

 

Zie het net als de gemeentelijke inschrijving, als je partner bij je in komt wonen moet je ook mee om toestemming te verlenen dat je partner zich inschrijft op jouw adres.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.