Omnummeren huizen, hoe te stoppen

Aanbevolen berichten

Afgelopen week heb ik bij toeval ontdekt dat mijn kant van de straat over een jaar nieuwe huisnummers gaat krijgen.

Dit is dan de tweede keer binnen vijf jaar dat dit gaat gebeuren ???

 

Van andere bewoners heb ik gehoord dat zij tot op de dag van vandaag nog met enkele zaken zitten, die slecht afgehandeld zijn.

Veel instanties blijken niet met een omnummering overweg te kunnen.

Afsluitingen, deurwaarders, enzovoort zijn het gevolg door de ontstane miscommunicatie.

 

De situatie is ontstaan doordat een perceel dat aan een andere straat ligt opgedeeld is in twee nieuwe percelen.

Het "nieuwe" perceel heeft dus geen huisnummer.

 

wij hebben aan de gemeenteambtenaar al voorgesteld dit stukje *hof, *staete of kleine * te noemen.

We hebben ook nog geen officiele bevestiging gehad, maar in de bouwaanvragen vinden we het wel terug?

Vraag me trouwens af hoe officieel die dan zijn ?

 

Net nu ik op het punt sta nieuw drukwerk en andere adres gebonden acties uit te gaan voeren, heb ik weinig trek in deze onzin.

 

Kan nog iets tegen deze omnummering doen?

 

Iemand een goede suggestie ?

 

Link naar reactie

Da's behoorlijk naatje. Erg kafkaesque ook dat bewoners nog steeds last hebben van de vorige omnummering. Net nu ze alles bijna geregeld hebben, komt er nog een aan.

 

Nieuwe slogan: De Overheid: makkelijker kunnen we het niet maken, dus daarom doen we het ook niet.

 

Een tip voor het drukwerk: neem een postbusnummer! Dan kunnen ze je huis omnummeren zoveel ze willen en blijft je briefpapier ok (en je investering ook).

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Postbusnummer is inderdaad een oplossing, echter niet voor bezoeken aan huis/kantoor (indien je klanten ontvangt).

 

Waarom wordt dat perceel op nummer '10' (fictief) niet opgedeeld in '10' en '10a'? Of '10a' en '10b'?

 

Of komt een deel van het op te delen perceel in jouw straat te liggen, bijvoorbeeld naast nummer '10'? Ook dan kan het een 'a' of een 'b' krijgen.

 

Kun je dat niet bij de gemeente voorstellen? Eisen?

 

Ik kan me voorstellen dat dat als ondernemer (ook als bewoner) zeer irritant is, niet in de laatste plaats voor het drukwerk.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties,

 

Postbus heb ik overwogen, maar een groot deel van mijn klanten is particulier, en die houden meestal niet zo van bedrijven die zich achter een postbus verschuilen.

Bij ons op het dorp bestaat er geen postkantoor meer, ik zou dan moeten uitwijken naar een ander dorp, met dus een andere plaatsnaam :-[

En een postbus kost geld, ik ben en blijf een Noord Hollander ;)

 

Het gaat om in totaal negen appartementen.

Het enige nummer met cijfer dat ze dan aan kunnen nemen is 1 a t/m 1 i.

Mijn eigen huisnummer is 1, ik denk dat er verwarring gaat ontstaan.

 

De enige fatsoenlijke oplossing in mijn ogen is, dat ze het stukje straat een toevoeging geven.

Het gaat maar om 30 meter straat, kan dus prima doorgaan voor de "kleine * straat.

De meeste mensen zullen de beide straatnamen dan ook direct koppelen, het is een klein dorp.

 

Aan het eind van de straat zit nog een ondernemer, die heeft zich al als bewonerscommisie opgeworpen.

 

Mochten ze het toch doordrukken, dan zal de nieuwe bewoner van nummer 1 erg vrolijk worden van al die mailings van technisch georienteerde bedrijven die hij of zij gaat ontvangen ;D

Link naar reactie

Ik stel voor dat ze dat nieuwe gebouw aan het eind van de straat neerzetten zodat ze gewoon kunnen doornummeren... ;)

 

Ondernemers die vanuit huis werken hebben wat dat betreft wel een achtergestelde positie- eerst mag je je kosten niet meer declareren als je geen eigen opgang hebt (en dat terwijl het aantal thuiskantoren groeiende is....) - nu mag jij lijdzaam toekijken hoe je adres alwéér omgegooid wordt.

 

Kan je je kosten niet gaan "declareren" bij de gemeente?

Gederfde inkomsten, gevolgschade (drukwerk, rare indruk wekken bij je klanten en potentiële klanten, reputatieschade)...?

 

Link naar reactie

Het gaat om in totaal negen appartementen.

Het enige nummer met cijfer dat ze dan aan kunnen nemen is 1 a t/m 1 i.

Mijn eigen huisnummer is 1, ik denk dat er verwarring gaat ontstaan.

 

Voor nummer 1 gaat het sowieso wel problemen geven, zelfs als de rest van de straat zn nummers kan houden. Je zou dan zelf op 1 J terecht komen ofzo; anders is de volgorde niet meer oplopend.

 

Het gaat maar om 30 meter straat, kan dus prima doorgaan voor de "kleine * straat.

 

Dat is een dusdanig praktische oplossing dat de gemeete er niet eens aan durft te denken :) Er zijn trouwens best gemeentes waar ze het wel zo doen, hier in utrect heb je bijvoorbeeld een aantal korte- en lange- * straten die meestal in elkaars verlengde liggen.

 

Veel instanties blijken niet met een omnummering overweg te kunnen.

Afsluitingen, deurwaarders, enzovoort zijn het gevolg door de ontstane miscommunicatie.

 

Hoe dom het ook lijkt, ik kan me wel goed voorstellen dat zoiets niet in de administratiesystemen van bedrijven mogelijk is. Verhuizen is prima, maar niet verhuizen en toch een ander adres... tja... dat verzin je als ontwerper van zo'n systeem ook niet ;)

Link naar reactie

@merkava

Zou je de straten- en percelensituatie toch nog even kunnen tekenen? Ik word een beetje in de war gebracht door de posts hier. Ik ben een beetje visueel ingesteld ;-)

 

@benm

in Utrecht en in veel oude steden vind je inderdaad 'Kleine X-straat' en 'Grote X-straat', 'Oude X-straat' en 'Nieuwe X-straat', maar dat is niet gedaan na opsplitsing. Heeft vaak oorsprong ver in geschiedenis.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie

Bij deze de situatie schets.

Het oranje gebouw bestaat uit een zestal woonhuizen met ingang aan de dorpsstraat.

De twee gele gebouwen krijgen een ingang aan mijn straat.

Het zwarte gebouw is mijn woonhuis, werkplaats-kantoor staat achter het woonhuis, en is niet afgebeeld.

 

Het gaat dus om de twee gele gebouwen, dit zijn appartementen en gaan iets van ??staete heten.

dorpsstraat.jpg.af1fdb10cdc287f057198a6baf0708c8.jpg

Link naar reactie

Volgens mij moet je toch met goed fatsoen bezwaar kunnen maken, en kunnen die huizen gewoon een lettertje erbij krijgen: maar ik begrijp uit je post dat het dan nummer nul zou moeten worden.... een toevoeging aan de straatnaam is dan wel een goede optie.

 

Bij de meeste gemeenten hebben ze zoiets als een straatnamencommissie, en ander moet er toch een ambtenaar voor verantwoordelijk zijn. Ik zou het even navragen, misschien zijn ze gevoelig voor je argumenten. Als ze wel omnummeren en er kan nog meer bijgebouwd worden in de straat zou ik alsvast om nummer 10 vragen...... kun je even vooruit ;)

Link naar reactie

Wat praktische suggesties voor je briefpapier:

 

- Oplage beperken

- Layout aanpassen aan de mogelijke komst van een stikkertje

- Het nieuwe nummer alvast op je briefpapier vermelden naast het oude

- Het adres niet in je briefpapier laten drukken, maar het er op printen tegelijk met de brief.

 

Succes!

 

Marcel Kreijne

 

--

 

Wie het patent heeft op de bureaucratie, moet inmiddels wel binnen zijn... :'(

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

Even een up date.

 

De felle weerstand van met name de oneven nummers in mijn straat heeft de gemeente wakker geschud.

Met name mijn buurman die aan het eind van het straatje woont heetft er inmiddels aardig wat tijd ingestoken, en menig bezoekje aan het gemeentehuis afgelegd.

 

Er is een oplossing gevonden die waarschijnlijk voor alle partijen aanvaardbaar is.

De woningen B en 'B worden bij de straat getrokken die loodrecht op deze huizen staat. In die straat krijgt alleen een ongebruikt pand een nieuw nummer. In onze straat verandert er hierdoor niets in de huisnummering.

De enige tegenwerping die de gemeente had was dat onze straat zo minder snel vindbaar is, het verandert echter nauwelijks iets aan de huidige situatie wat vindbaarheid betreft.

Link naar reactie

Postbusnummer is inderdaad een oplossing, echter niet voor bezoeken aan huis/kantoor (indien je klanten ontvangt).

 

Postbus is slechts gedeeltelijk een oplossing (en heeft nadelen, zoals genoemd in de andere reacties), want:

facturen, telefoonaansluitingen, KvK-registraties, SIDN-inschrijvingen in dergelijke moeten voorzien zijn of hebben een fysiek adres nodig en zo'n adress sluipt vanzelf weer in allerlei adressenbestanden.

 

Mijn idee:

Als jij nummer 40 hebt en het verandert naar 540, maak dan vriendjes met de nieuwe eigenaren van 40.

Is er geen nieuwe nummer 40, sla dan tussen 38 en 42 een paal in de grond met een wijzer naar 540.

Link naar reactie

Oh, en voor je post kun je natuurlijk de verhuisservice van PTT Post gebruiken ;D ;D ;D kost iets van 2 euro per week...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

Het begint een never ending story te worden.

 

In maart 2006 hebben we bericht gekregen van de gemeente dat de straat met terugwerkende kracht omgenummerd per januari 2006 zou worden ???

En dat terwijl wij in mei 2005 al aan de bel hebben gehangen bij de gemeente over de te verwachten overlast als er niet snel iets besloten zou worden. Al die tijd weinig gehoort behalve via de buurman.

 

Vanavond kunnen we dan eindelijk gehoort worden (ongehoort eigenlijk) over deze kwestie. Wel nadat we zelf hebben gebelt over deze hoorzitting om te vernemen op welk tijdstip e.e.a besproken zou worden.

Anders hadden we dus weer van niets geweten.

 

Saillant detail is dat we stukken hebben van de gemeente waarin de gemeente zelf tot de conclusie komt dat mensen minstens een jaar van te voren ingelicht dienen te worden over de omnummering.

 

Nu ben ik een lijst op aan het stellen waar ik allemaal rekening mee moet houden, zoals briefpapier, website, aanschrijven leveranciers en informatieverstrekkers (dat zijn er veel ) En dan heb ik nog ergens een prachtige print van Holland Innovation met een fout adres, gemaakt in oktober 2005 . :o

 

Vervelende is dat ik al belangrijke post mis die in een verkeerde brievenbus terecht is gekomen.

 

Wie nog aanvullingen heeft, ik lees ze graag. :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.