• 0

Onredelijke opzegtermijn contract vs vastgelegde opzegtermijn

Beste lezer,

 

Ik run een internet portal vanuit een BV. Betalingen van advertenties gaat via credit card betalingen. Nu heeft de credit card service provider (partij tussen websites die credit cards accepteren en de credit card maatschappijen) eenzijdig het contract opgezegd. De samenwerking met deze partij is 10 jaar.

 

De reden die men geeft is dat men recent is overgenomen door een buitenlandse partij, de verdere strategie aanpassingen van de aandeelhouder hebben geleid tot intrekking van onze diensten in uw branche.

 

In het contract staat dat men per 1ste van de maand kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

 

Zoals je begrijpt, is het haast onmogelijk om binnen 1 maand een contract met nieuwe credit card service provider af te sluiten en technisch te realiseren (zeker gezien alle perikelen rondom GDPR).

 

Mijn vraag: alhoewel met zich houdt aan de opzegtermijn in het contract vraag ik mij of men zich hier op kan beroepen gezien de enorme impact die dit op mijn bedrijf heeft.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Zou ze vriendelijk verzoeken daar twee maanden van te maken, gezien dat de opzegtermijn is die de PSD2 voorschrijft aan betalingsverwerkers.

 

In hoeverre je ze daar ook daadwerkelijk aan kan houden, weet ik echter niet.

Geloof dat deze in Nederland nog niet in nationale wetgeving omgezet is, maar dit wel al gebeurt had moeten zijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.