• 0

Klein bedrijf starten

Ik heb het idee gekregen om een bijles instituut op te richten. Echter, ik heb geen idee hoe het met wetgeving & registratie in evt. de kamer van koophandel.

Mijn vraag is dus: Moet ik de website (dat alleen via internet bestaat, zonder fysieke locatie) inschrijven in de kamer van koophandel? En als er verschillende bij les docenten zijn, moet ik hen apart inschrijven als mijn medewerkers & hun loon regelen, of kan ik alle winst op mijn rekening zetten en het persoonlijk naar hun overmaken?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste tip die ik geven kan, is om eens te beginnen met het handboek ondernemen van de belastingdienst en een startgesprek bij de kvk.

 

Bijlesdocenten zijn doorgaans in loondienst. Tenzij ze zelfstandig ondernemer zijn. Je hebt wellicht te maken met het crkbo en de waadi. Verder wellicht nog vergunningen inzake onderwijs.

 

En onderneming heeft voor de kvk en fysiek adres nodig.

Zomaar geld uitkeren am de docenten is vragen om bergen problemen met de fiscus.

 

Ga ook eens kijken wat de concurrentie doet

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

En als er verschillende bij les docenten zijn, moet ik hen apart inschrijven als mijn medewerkers & hun loon regelen, of kan ik alle winst op mijn rekening zetten en het persoonlijk naar hun overmaken?

Alvast bedankt!

 

Kleine tip: de loonadministratie hoef je niet per se zelf op te zetten of te onderhouden, dit kan je uitbesteden. Je kan je medewerkers op payroll zetten. Dan neemt het payrollbedrijf alle administratieve zaken voor je uit handen en jij ontvangt slechts een factuur voor het afgesproken tarief/uurloon (excl. fee voor het payrollbedrijf). Zo heb je minder zorgen en letterlijk minder (administratief) werk. Dat is voor een klein bedrijf wellicht een uitkomst (minder administratieve druk en werkgeversrisico's). Dit kan je bijvoorbeeld regelen via https://www.tentoo.nl/payroll (of andere soortgelijke partijen). Prijsafspraken zijn op allerlei manieren te maken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.