• 0

AOV mogelijk na recente aandoening?

Hallo,

 

Ik heb een goed lopend restaurant

Ik lig sinds januari in scheiding en wil door wegvallen echtgenoot een arbeid ongeschiktheid verzekering.

Alleen heb ik een herseninfarct gehad, heb geluk gehad en ben goed opgeknapt en kan "gewoon" werken.

Kan ik mij nog verzekeren? en hoe hoog zou een premie ongeveer zijn?

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Edje,

 

Uit je eerdere posts maak ik op dat het infarct van zeer recente datum is. Zo ja dan is er op dit moment geen aanvraag mogelijk: iedere verzekeraar zal willen wachten totdat je helemaal uitbehandeld bent en een wachttijd hanteren totdat een aanvraag überhaupt in behandeling genomen kan worden.

 

Wil je weten wat die wachttijd is, en wat er dan voor dekking voor jou mogelijk is en tegen welke kosten zonder direct zelf (advies)kosten te moeten maken, benader dan een medische acceptant van een verzekeraar en leg je vraag voor.

 

Normaliter zou ik daarbij een partij als Movir aanraden, maar Movir accepteert alleen restauranthouders die minder dan 20% meewerkend zijn....maar wellicht dat Goudse, Klaverblad of Amersfoortse je ook willen informeren zonder je direct door te verwijzen naar een adviseur of een bij voorbaat kansloze aanvraag te moeten indienen (met bijbehorende kosten).

 

Houdt er wel rekening mee dat - als er dekking mogelijk is - het herseninfarct en alle daaraan te relateren klachten van dekking worden uitgesloten, en dat de premie voor een restauranthouder stevig zijn (omdat het een erg stressvol beroep is en er vaak veel uren gemaakt worden. De kans op uitval, zowel motorisch als psychisch is groter dan andere beroepen)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet wel zeggen dat ik ook geen arbeidsongeschiktheidsverzekering krijg omdat ik ooit kanker heb gehad, lang geleden. Om eerlijk te zijn is dat erg lullig. Verder hoe gaat een verzekeraar dat bewijzen mocht je dat niet aangeven (is wel onrechtmatig trouwens)? Je dossier bij het ziekenhuis is niet openbaar, tenzij je Barbie/Samantha de Jong heet. Dergelijke bewijs is moeilijk. Liegen mag ook niet dus dat raad ik ook af. Lastig...

 

Link naar reactie
  • 0
Verder hoe gaat een verzekeraar dat bewijzen mocht je dat niet aangeven

 

Beste Elgusto,

 

Bij het invullen van het aanvraag formulier van de verzekering, geeft waarschijnlijk akkoord, dat de medisch adviseur van de verzekeraar navraag mag doen bij je artsen. Anders wel bij het aanvragen van de uitkering. Je privacy is hiermee net zo goed beschermt als bij een ieder ander.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet wel zeggen dat ik ook geen arbeidsongeschiktheidsverzekering krijg omdat ik ooit kanker heb gehad, lang geleden.

 

Bij de meeste verzekeraars ben je tegenwoordig dan wel verzekerbaar, maar wel met uitsluiting van de vorm van kanker zelf, daaraan te relateren aandoeningen van het betreffende orgaan of organen en de gevolgen van bestraling. Voor de meeste ondernemers betekent dit een te groot restrisico.

 

Voor startende ondernemers met een (recenter) kankerverleden is vrijwillige voortzetting van Ziektewet en WGA daarom meestal de veiligste en verstandigste optie, maar dat kan alleen worden aangevraagd binnen 13 weken na einde van het laatste loondienstverband of einddatum (WW/Ziektewet of WGA) uitkering

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.