• 0

Goede activiteiten omschrijving voor een holding

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dat is meestal de meest toepasselijke omschrijving. In mijn holding staat bij de KvK letterlijk bij activiteiten alleen het woord "holding". Maar je kunt het ook een beetje opleuken, bijvoorbeeld "Het verrichten van houdsterdiensten binnen concernverband" of iets dergelijks.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 2

Vorige maand bij een notaris geweest en die noteerde bij de KvK puur "holdingactiviteiten".

Nu vindt ik dat bij de KvK wellicht iets anders, maar ook dan zou ik "holding en managementactiviteiten" ervan maken, zodat de BTW (en loonverplichting) ook meteen wordt doorgegeven aan de belastingdienst.

 

Ik vindt deze doelomschrijving wel een mooie (en nagenoeg allesomvattend, zodat je niet voor elke scheet naar de notaris moet).

 

De Vennootschap heeft ten doel:

1. Het oprichten van-, het deelnemen in, zich financieel of anderszins interesseren bij en samenwerken met andere ondernemingen, hetzij direct, hetzij indirect, het voeren van directie, het verwerven, beheren, exploiteren en vervreemden van vermogensbestanddelen, het (doen) financieren van-, het instaan voor- of het stellen van zakelijke of persoonlijke zekerheden voor, al dan niet een onderneming drijvende derden, en voor andere ondernemingen, met name die waarmede de Vennootschap in een groep is verbonden.

2. Binnen haar doel kan de Vennootschap al datgene verrichten dat met dit doel in de ruimste zin verband houdt, zowel voor eigen rekening als voor rekening van derden.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.