• 0

starten met eigen winkel

De wens van een ieder is om op den duur op een Higher level te komen, dit is ook mijn wens, in dit forum zijn al div.onderwerpen aangsneden over mijn volgende vraag:

 

Momenteel heb ik een eenmanszaak naast mijn huidige baan, lekker veilig omdat je een bron van inkomsten heb.

Om nu met een webshop een echte winkel te beginnen zal ik mijn baan moeten opzeggen, en dan heb ik geen zekerheid van inkomsten.

 

Nu kan ik een winkel partime openen en partime voor een baas gaan werken maar in de huidige functie is dat geen haalbare kaart, en mijn baas vind dit ook niet goed.

 

Wie kan mij (en denk velen met mij) in Jip en Janneke Taal uitleggen waar ik allemaal aan moet voldoen om die stap te nemen om een winkel te beginnen

Hiermee bedoel ik verzekeringen welke en waarvoor?

Eventuele leningen?

Kan ik een start kapitaal krijgen?

En wat als ik te weinig klanten heb?

 

Eigenlijk ben ik bang voor het onzekere, maar aan de andere kant is het een soort spanning en uitdaging die ik graag wil aangaan.

 

Er is veel over geschreven en gesproken marik heb nog geen helder beeld op mijn netvlies, tuurlijk zal je een ondernemersplan moeten maken enz. maar dan ben je er nog niet.

 

Ik hoop dat deze vraag helder is om een gezonde discussie te hebben.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Unlimited,

 

Je vraag is inderdaad heel helder.

Er staan nog heel veel vragen open.

Ik raad je aan om eerst eens te beginnen aan een businessplan.

Een aantal van de vragen die je hier stelt, zullen dan vanzelf beantwoord gaan worden.

 

Als je vragen stelt op dit forum kun je die het beste zo veel mogelijk toespitsen.

Je krijgt anders een veelvoud aan meningen en halve antwoorden om je oren die voor niemand meer begrijpelijk zijn.

Dergelijk draadjes worden onleesbaar en bevatten geen hapklare informatie.

 

Kortom, start met een businessplan, de vragen die je dan tegenkomt kun je gerust hier op het forum stellen.

Link naar reactie
  • 0

Antwoord is ook helder, leek mij eenvoudiger om al de vraagtekens in mijn hoofd als een onderwerp aan te snijden.

 

Goed ondernemersplan is uiteindelijk de basis om mee te starten, maar om die te kunnen maken heb je toch een aantel gegevens nodig, met name de kosten aan premies van verzekeingen ed.

 

Kijk wat de doelstelling is en wat het gaat opbrengen aan verkoop is mij zelf duidelijk, maar het gaat om de kosten buiten de bedrijfskosten hoe of waar kan ik die vinden. en hoe bepaal ik mijn salaris.

 

Zal deze vragen appart stellen in het forum.

Link naar reactie
  • 0

het begint echt allemaal met je ondernemingsplan, dan zullen je meeste vragen beantwoord worden. Als je vragen hebt die dan nog niet beantwoord zijn kun je met je ondernemingsplan naar de juiste mensen toegaan die wel jou vragen kunnen beantwoorden, zoals bijvoorbeeld accountant, of bank etc

 

Maar echt, begin maar met je ondernemingsplan dan komt de rest vanzelf wel! Dus op naar de Kamer van Koophandel!

Succes

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0
Maar echt, begin maar met je ondernemingsplan dan komt de rest vanzelf wel! Dus op naar de Kamer van Koophandel!

Succes

 

Moet je je al inschrijven nog voordat je businessplan af is dan? Of heeft dat voordelen?

Link naar reactie
  • 0

Ja precies, zij kunnen je helpen met het beantwoorden van vragen of ze kunnen je doorsturen! De kvk is meer dan een plek waar je je inschrijft, ze kunnen je in heel veel dingen verder helpen! Het is ook zo dat je je 'officieel' pas mag inschrijven wanneer je echt begint met je onderneming, in mijn geval moest ik toch eerder inschrijven omdat ik anders geen inkoopprijzen doorkreeg van leveranciers (die ik weer nodig had voor de berekeningen in mijn ondernemingsplan), maar dat is ook geen enkel probleem.

 

Succes!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.