• 0

Nieuwe manier van lead generatie

Beste HL-leden,

 

Tien jaar terug ben ik een tijdlang actief geweest op Higherlevel en heb er toen veel aan gehad. Helaas kon ik mijn oude account niet meer in (wat wel logisch is na zo lang inactief te zijn geweest).

 

Sinds enkele jaren ben ik bezig als online uitgever. De inkomsten komen uit AdSense (google advertenties op websites). Omdat die advertenties best een leuk inkomen genereren, maar niet echt een probleem oplossen ben ik opzoek gegaan naar alternatieve inkomstenbronnen.

 

Dit is om verder te groeien en meer voldoening te halen uit mijn werk.

 

Eén van de alternatieven is leadgeneratie, wat goed bevalt. Mijn website gaat over wonen en duurzaamheid, dus ik zit in de hoek van isolatiebedrijven. (Ik werk momenteel als affiliate).

 

Maar nu wil ik de stap maken naar volwaardig leadgeneratie bedrijf. Maar waar ik op stuit zijn de slechte ervaringen met dit soort bedrijven.

 

Nu wil ik het anders gaan aanpakken. Meer op basis van succesvolle leads en vertrouwen.

 

Eén van mijn ideeën voor een betere samenwerking met de aangesloten partij/lead afnemer is door op basis van commissie en vertrouwen te gaan werken. (Het wordt wel door een aantal bedrijven wereldwijd en in Nederland gedaan).

 

Het werkt als volgt:

 

1. Er komt een aanvraag binnen via de website / landingspagina's

2. De gegevens worden verstuurd naar de aangesloten partijen (zoals b.v. een isolatiebedrijf) zodat de aanvrager kan vergelijken.

3. De aanvrager gaat wel of niet zee met de partij.

4. Bij een succesvolle overeenkomst en uitvoering ontvang ik een percentage op de werkzaamheden. Controle door kopie van de factuur b.v.

 

Dus je werkt echt op basis van succes. Daarnaast op basis van vertrouwen, dat de partij die de opdracht uitvoert ook bij succes de commissie betaalt.

 

De vergoeding zal veel hoger zal veel hoger zijn dan een ouderwetse leadaanvraag van b.v. €15. Maar de samenwerking is risicoloos voor de uitvoerende partij (degene die uiteindelijk betaalt).

 

Is dit haalbaar? Zou je theoretisch vaak opgelicht worden door de aangesloten partij/lead afnemer? Zijn er ander bezwaren?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk werk ik alleen nog maar met bemiddelingsbedrijven die op die manier werken.

 

In het verleden werkte ik ook met leadgeneratie bedrijven waar ik per lead betaalde, maar de klanten die een offerte aanvragen via zo'n platform gaan 9 van de 10 keer voor de laagste prijs (of reageren überhaupt niet).

 

Dat kan prima werken, maar onthoud wel "vertrouwen is goed maar controle is beter". Vraag dus niet alleen bij het isolatiebedrijf of ze de klus hebben gekregen en voor welk bedrag, maar ook zeker bij de klant.

 

Je kunt dat natuurlijk ook een heel eind automatiseren; zo werk ik met een site waar in het offerte stadium al het contact via hun site verloopt en pas als de offerte geaccepteerd is wordt er een contract gegenereerd waarin de rechtstreekse contactgegevens van beide partijen zijn opgenomen.

 

Dat is een slimme manier, want zo weet het bemiddelingsbedrijf dat de klant voor mij gekozen heeft en voor welk bedrag, maar aangezien het contract tussen mij en de eindklant is kunnen zij nooit aansprakelijk gesteld worden voor iets. Overigens verloopt de facturatie wel via hen.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Het draait in dit samenwerkingsmodel wel echt om vertrouwen ja.

Als je simpelweg een klant doorstuurt dan is het altijd de vraag wat dit je uiteindelijk opgeleverd.

 

Je zult in een ideaal model toch moeten kijken of de correspondentie via jou platform kan lopen.

Zoals bv. Independer.

 

Ik zou op ze minst kijken of je een tracker kan/mag plaatsen op de afreken/bestel pagina van de klant.

Zit je wel weer met het punt dat zulke producten vaak maatwerk zijn en niet even onder een winkelwagen knop te plaatsen zijn.

 

Hiernaast zal het ook geregeld voorkomen dat iemand advies inwint maar (misschien) pas over een half jaar tot aankoop over gaat. Is dat nog te tracken of te herleiden. Geen idee..

 

Het zal denk ik uiteindelijk toch starten en eindigen met goede partners.

 

Succes !

 

Pin Accessoires |  Verifone Accessoires | Vx680 Accessoires
De online webwinkel voor accessoires & onderdelen voor mobiele betaalautomaten.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk werk ik alleen nog maar met bemiddelingsbedrijven die op die manier werken.

 

In het verleden werkte ik ook met leadgeneratie bedrijven waar ik per lead betaalde, maar de klanten die een offerte aanvragen via zo'n platform gaan 9 van de 10 keer voor de laagste prijs....

 

 

 

Het draait in dit samenwerkingsmodel wel echt om vertrouwen ja.

Als je simpelweg een klant doorstuurt dan is het altijd de vraag wat dit je uiteindelijk opgeleverd...

 

 

Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden Bob en Pinacce.

 

De modellen die je hierboven beschrijft klinken wel iets om naar toe te werken.

 

Ik heb nog even verder zit na te denken, om de drempel iets lager te maken.

 

Als je nu 'huisbezoeken' inplant. De branche waar ik in zit is veelal maatwerk. Dus kant-en-klaar een factuur met standaard bedragen kan lastig zijn voordat de professional het huis heeft gezien en de klant uitgebreid heeft gesproken.

 

Het idee is als volgt.

 

Een aanvraag/lead komt binnen met voorkeur data voor een huisbezoek (heeft via de website al gemiddelde prijzen gezien, van de verschillende partijen). Wordt gematcht met een professional die tijd heeft voor een huisbezoek. Ik bel nog een keer na met aanvrager om de afspraak te verifiëren.

 

Het lijkt mij dat een afspraakgarantie veel hogere conversie oplevert, omdat de aanvrager/lead serieus tijd erin steekt en niet alleen maar aan het prijsshoppen is.

 

De prijs die ik hanteer voor een afspraak zal lager zijn, dan het plan om een % commissie te krijgen, maar werkt voor mij wel eerlijker voor alle partijen.

 

En als er in sommige gevallen er twee huisbezoeken worden ingepland dan zakt de prijs, omdat er geen exclusiviteit is.

Link naar reactie
  • 0

Hetgeen wat je schetst is toch no-cure no-pay voor de installatie bedrijven? Snap niet helemaal wat er compleet nieuw aan is. Daarnaast zijn de belangrijkste punten al genoemd: vertrouwen en goede partners. Succes :)

 

Bedankt voor je opmerking. Dat klopt ook. Het is ook om te brainstormen of er nieuwere, eerlijke manier is om leads / afspraken / deals te genereren wat rendabel is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.