In mijn eerste jaar als ondernemer, 2017, heb ik mijn zakelijke kosten voornamelijk betaald vanaf mijn priverekening. Nu ik met de inkomstenbelastingaangifte bezig ben, heb ik begrepen dat ik vorig jaar eigenlijk het geld had moeten overmaken naar mijn prive rekening maar dat heb ik niet gedaan.
Omdat 2017 inmiddels is afgesloten begrijp ik dat ik dit nu niet alsnog kan doen en zal ik de kosten op een andere manier moeten verwerken. Mij is aangeraden om deze kosten als kortlopende schuld (aan mijn priverekening) te boeken. Is dit inderdaad de juiste manier? Ik kan hier weinig over op internet vinden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chantal001
chantal001
In mijn eerste jaar als ondernemer, 2017, heb ik mijn zakelijke kosten voornamelijk betaald vanaf mijn priverekening. Nu ik met de inkomstenbelastingaangifte bezig ben, heb ik begrepen dat ik vorig jaar eigenlijk het geld had moeten overmaken naar mijn prive rekening maar dat heb ik niet gedaan.
Omdat 2017 inmiddels is afgesloten begrijp ik dat ik dit nu niet alsnog kan doen en zal ik de kosten op een andere manier moeten verwerken. Mij is aangeraden om deze kosten als kortlopende schuld (aan mijn priverekening) te boeken. Is dit inderdaad de juiste manier? Ik kan hier weinig over op internet vinden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58404-zakelijke-kosten-priv%C3%A9-betaald-in-2017/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag