• 0

Co-owner van Engelse LTD worden: Hoe belasting af te dragen?

Hallo allemaal.

 

Ik werk momenteel samen met een partner uit Engeland om web design en coding te bieden aan bedrijven. We hebben een paar opdrachten afgeleverd en we willen binnenkort officieel registreren als bedrijf.

 

De vorm waar we aan denken is een Engelse LTD. We zullen allebei de helft van het bedrijf bezitten.

 

De vraag is: Hoe rekenen we BTW? Ik heb mij laten vertellen dat je voor diensten BTW afdraagt in het land waar vanuit je werkt. Het probleem is hier dat mijn partner en ik beide vaak werken aan het zelfde project, dus vanuit verschillende landen.

 

Ik neem aan dat ik gewoon in Nederland inkomstenbelasting betaal.

 

Ik hoop dat iemand mij wat verduidelijking kan geven, want op het internet kan ik weinig vinden over mijn situatie.

 

Heel erg bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jullie in een LTD zitten, ben je dan niet in dienst van de LTD? M.a.w. je krijgt dan gok ik salaris van de LTD, en de LTD verstuurt facturen (vanuit, naar ik aanneem, het VK, want dat zou het makkelijkste zijn).

 

Een LTD lijkt me trouwens nogal duur voor een Nederlander. Je moet dan inkomstenbelasting afdragen op basis van gebruikelijk loon, dat laatste is minimaal 45.000 euro en soms zelfs meer.

 

Ik zou e.e.a. goed uitzoeken. Je hebt te maken met een bedrijf dat voor de helft vanuit NL en de andere helft vanuit het VK wordt bestuurd, waar heeft het dan zijn zetel, waar betaalt het vennootschaps-/winstbelasting enzovoort?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Als jullie in een LTD zitten, ben je dan niet in dienst van de LTD? M.a.w. je krijgt dan gok ik salaris van de LTD, en de LTD verstuurt facturen (vanuit, naar ik aanneem, het VK, want dat zou het makkelijkste zijn).

 

Een LTD lijkt me trouwens nogal duur voor een Nederlander. Je moet dan inkomstenbelasting afdragen op basis van gebruikelijk loon, dat laatste is minimaal 45.000 euro en soms zelfs meer.

 

Ik zou e.e.a. goed uitzoeken. Je hebt te maken met een bedrijf dat voor de helft vanuit NL en de andere helft vanuit het VK wordt bestuurd, waar heeft het dan zijn zetel, waar betaalt het vennootschaps-/winstbelasting enzovoort?

 

Bedankt voor je reactie!

 

Wat bedoel je precies met dat het nogal duur is? Betaal ik niet gewoon belasting over mijn eigen verdiensten (even veel als normaal)?

 

Zolang we onze bestuursbesluiten maken in het VK (voor het grootste gedeelte), kunnen we hier volgens mij alle belastingzaken regelen wat betreft het bedrijf.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet is een Ltd in Nederland gelijkgesteld aan een BV (maar 'voor zover' is in mijn geval niet bijzonder ver, dus zoek dat uit). Dat betekent dat jij een DGA van je Ltd bent. DGA's worden geacht zichzelf een 'gebruikelijk loon' te betalen. Of je dat nou in de praktijk wel of niet doet maakt niet zo heel veel uit, je betaalt er wel loonbelasting over. Je hebt ook geen recht op zelfstandigenaftrek (want geen IB-ondernemer).

 

Maar zoals gezegd, ik weet er het fijne niet van. Mijn gevoel zegt dat je beter e.e.a. nu kunt uitzoeken dan wanneer de inspecteur op de stoep staat.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zie ik het over het hoofd, maar ik lees niet dat deze Ltd in Nederland formeel een vestiging zou hebben en bij de KvK zou worden ingeschreven.

 

Je bent geen co-owner van een Ltd maar Company Director in dienst van de Ltd. Je lijkt echter misschien te denken als een "sole trader"/ZZPer?

 

Ik heb zelf onder meer een Ltd in Engeland, waar ik woon, maar ik ken ook twee partners met verschillende nationaliteiten die geen van beide Britten zijn (Nederlands en Frans) en in Engeland een LLP hebben. Hebben jullie al naar een LLP gekeken? Misschien pakt dat beter voor jullie uit.

 

Dat een van jullie in Engeland woont, is goed want dan kun je waarschijnlijk veel makkelijker in Engeland een bankrekening voor je Ltd of LLP openen.

 

Denk er ook aan dat Brexit eraan komt.

 

Zwaai,

 

Globetrotter

 

---

Happily eigen baas sinds 1997.

Schrijft, onderzoekt en evalueert.

https://www.linkedin.com/company/smarterscience

http://www.smarterscience.co.uk

https://angelinasouren.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.