• 0

Reis- en verblijfkosten buitenland (zakelijk en privé gecombineerd)

Hallo beste leden,

Binnen kort ga ik op reis naar het buitenland om daar een aantal dagen te werken. Dit wordt gecombineerd met een aantal dagen prive verblijf. Ik heb wel een idee hoe dit te boeken, maar wil dit even zeker weten.

Vertrek dag is de 23e en terugkom dag is de 30e de werkdagen zijn 24,25 en de 26e. De prive dagen zijn dus 27,28 en de 29e.

Nu lijkt het me dat de kosten voor de vlucht 100% te boeken zijn, je moet immers daar toch komen en weer terug keren. Vanaf het vliegveld gaan we met de auto verder naar de plek van bestemming/hotel, zijn deze kosten dan ook aftrekbaar (19 cent/km?)

De verblijfkosten die te boeken zijn zou dan alleen de 3 dagen zijn dat er ook aan werk wordt besteed.

Of zie ik iets over het hoofd?.

Met vriendelijke groet,

René.

[Titel aangescherpt.]

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Volgens mij heb je het aardig in beeld. vliegticket inderdaad 100% aftrekken.

Maar ook het vervoer tijdens je verblijf is zakelijk, je hebt een huurauto (neem ik aan). Dus alle kosten huur, brandstof zijn zakelijk. Behalve de huur voor de dagen dat je prive rondrijd. dus ik zou gewoon 3/7 van de huur als prive boeken. en als je heel veel gaat rijden op de privedagen dan ook brandstofkosten voor die dagen niet declareren.

19 cent per kilometer geld alleen voor situatie dat je je eigen prive auto gebruikt voor zakelijke ritten. Als je een auto moet huren mag je alles zakelijk rekenen als het ook zakelijk gebruikt wordt.

Overnachtingen zijn ook alleen aftrekbaar voor de zakelijke dagen inderdaad

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar