• 0

Groeipijn, moet ik groei afremmen? [bedrijfsinkoop financieren]

goedendag,

met mijn webshops (vooral verkoop via externe platforms) gaat het de laatste tijd steeds beter.

Vanaf vorig jaar september weer echt gaan verkopen (daarvoor sluimerde het wat met paar orders per week). Na een top periode met kerst had ik verwacht dat het weer zou gaan inzakken maar niks is minder waar. Elke maand groeit de omzet met 30 of meer procent.

En dan laat ik nog veel manieren onbenut om de omzet te verhogen. Net als dat ik nog veel kanalen onbenut laat of laat sluimeren waaruit veel omzet kan komen.

Als ik alle middelen en kanalen volledig zou benutten zou ik met huidige assortiment naar verwachting nog 10 x zoveel omzet kunnen genereren.

en als ik de andere productgroepen die ik wil gaan voeren nog zou introduceren nog veel meer.

Maar ik heb moeite om de inkoop te financieren.

Nu moest ik tot eind vorig jaar alles vooruit betalen, dus bestellen, betalen en daarna werd geleverd.

Nu heb ik daarmee al kunnen afspreken dat ik een betaaltermijn van 2 weken kon krijgen, meer zal daar voorlopig niet te halen zijn.

Maar feitelijk is dat dus nog tekort om op te vangen.

Afgelopen maand ging ook zo snel dat ik betaaltermijn naar 3 weken heb moeten oplopen voor deel van facturen, maar is niet iets wat ik structureel kan doen, dan krijg ik problemen.

Omzetbelasting is ander punt waar ik in de toekomst problemen mee zie komen.

Tot nu toe valt dat mee.

 

Ik wil onder geen beding afhankelijk worden van een bank (die geven je een paraplu als de zon schijnt maar pakken hem net zo hard weer af als het gaat regenen).

 

Nu verwacht ik dat het met komende mooie weer en daarna vakantie periode wel iets rustiger zal worden (of de groei zal afvlakken) maar dan moet ik dus niet zelf extra kanalen/producten/optimalisaties).

Wat ik nu probeer te doen is niet te focussen op meer orders binnen halen maar vooral ook op winst optimaliseren (wat een stuk lastiger is als groeien met aantal orders).

 

wat is nu verstandig hierbij? extra kanalen/producten/optimalisaties in de koelkast zetten of zelfs actief tegenwerken of wat anders?

 

Benieuwd hoe andere dat hebben gedaan.

Inkoop is overigens volledig geoptimaliseerd, haal dagelijks bij groothandel exact wat ik in de 24 uur daarvoor (in weekend dus 72 uur daarvoor)verkocht heb. zodat ik op werkdagen wat voor 12:00 besteld is dezelfde dag kan verzenden.

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

buiten dat bakfiets behoorlijk duur is,

zo'n private lease optie van ruim 8000 per jaar is inderdaad goedkoper...

 

ik gewoon lui ben

Pfff, stel je voor zeg, je zou moeten zweten voor je onderneming....

 

is een mooie gedachte maar daar ben ik niet idealistisch genoeg voor en ben meer van het snelle gemak.

Snel gemak kost geld, en dat geld heb je niet. Een vriend van mij is stukadoor en die gaat ook gewoon op de bakfiets. Stop eens met lullen en ga poetsen.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

buiten dat bakfiets behoorlijk duur is,

zo'n private lease optie van ruim 8000 per jaar is inderdaad goedkoper...

 

ik gewoon lui ben

Pfff, stel je voor zeg, je zou moeten zweten voor je onderneming....

 

is een mooie gedachte maar daar ben ik niet idealistisch genoeg voor en ben meer van het snelle gemak.

Snel gemak kost geld, en dat geld heb je niet. Een vriend van mij is stukadoor en die gaat ook gewoon op de bakfiets. Stop eens met lullen en ga poetsen.

 

nee al mijn prive km's en ritjes van soms 200 km ga ik voortaan ook op de bakfiets doen met hele gezin erin. en ook de lange zakelijke ritten. heb hoe dan ook een goede en veilige prive auto nodig dus een bakfiets is enkel maar extra investering NAAST een auto.

Ik zou zeggen: draag die vriend van je voor voor een lintje voor volgend jaar!

Is een totale non discussie dit, heb gekeken wat de mogelijkheden zijn voor een andere auto voor mij, in eerste instantie 2de hands kopen. daarna doordat ik schrok van de prijs voor verzekering en wegenbelasting verder naar lease gekeken en besloten voorlopig niet te doen en bij huidige auto te houden maar toch wordt er hier maar over doorgegaan. wat mij betreft mag slot op dit topic of anders mijn account verwijderd.

Link naar reactie
  • -1

Ik denk/hoop nog altijd dat mensen hier de moeite nemen om op topics te reageren met het idee iets bij te willen dragen.

Uiteraard, maar die bijdrages worden als snel nutteloos als topic starters liever lui dan moe blijken.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik denk/hoop nog altijd dat mensen hier de moeite nemen om op topics te reageren met het idee iets bij te willen dragen.

Uiteraard, maar die bijdrages worden als snel nutteloos als topic starters liever lui dan moe blijken.

 

ik weet in elkgeval weer precies waarom ik een paar jaar terug mijn vorige account opgeheven heb en niet meer naar borrels en andere bijeenkomsten kom. vanwege de regelmatig beledigende, negatieve en denigrerende bijdrages van diverse personen.

Alweer spijt dat ik een vraag gesteld heb hier (ondanks diverse wel nuttige bijdrage) en zal de vervolg vraag die ik had betreffende boekhouding ook maar achterwege laten. zoek ik wel op andere manier uit.

Link naar reactie
  • 0

Tja, wanneer komt de eigen webshop online? En hoe ga je Duitse, Engelse en Franse content en klantenservice beheren? Je wordt eerder inhoudelijk gewezen op cirkelredeneren en nu zie ik wel een heel brede en diepe taakstelling voor me.

 

Is de financieringskrapte die StefanO als edit benoemt nu zo verkeerd? En de personeelsbezetting bij de genoemde doelstellingen toereikend? Werk het lekker uit, dan weet je wat je moet financieren en organiseren. Dat zijn de hoofdlijnen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
ik weet in elkgeval weer precies waarom ik een paar jaar terug mijn vorige account opgeheven heb en niet meer naar borrels en andere bijeenkomsten kom. vanwege de regelmatig beledigende, negatieve en denigrerende bijdrages van diverse personen.
Sommige mensen moet je negeren. Die gaan elke dag van 9 tot 5 naar hun baan en kijken met bewondering naar bevriende ondernemers met een bakfiets. Niet druk over maken.

 

De discussie over die leasewagen is een zijspoor.

 

Je probleem aan de oppervlak is de financële overbrugging van je inkoop en de uitbetaling van de platforms, en daaronder de vraag of je werkelijk iets verdient aan al die inzet. Banken lijken me geen optie meer voorlopig. Kan crowdfunding geen alternatief bieden? Of is jouw handel daar ook niet welkom?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik weet in elkgeval weer precies waarom ik een paar jaar terug mijn vorige account opgeheven heb en niet meer naar borrels en andere bijeenkomsten kom. vanwege de regelmatig beledigende, negatieve en denigrerende bijdrages van diverse personen.
Sommige mensen moet je negeren. Die gaan elke dag van 9 tot 5 naar hun baan en kijken met bewondering naar bevriende ondernemers met een bakfiets. Niet druk over maken.
Ach ach ach, wat voelt Twabla zich weer goed.

 

Ik lees hier 6 pagina's aan feedback aan een ondernemer die op iedere suggestie wel commentaar heeft waarom hij het toch anders gaat doen, een oplossing wil voor zijn liquide geldprobleem maar wel overweegt (vooruit dan, overwoog) om een lease verplichting van 650 euro per maand aan te gaan, maar zichzelf te lui acht voor goedkopere oplossingen die aangedragen worden.

 

Doe jij hem dan maar over de bol aaien Twa, heeft hij vast iets aan.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Tja, wanneer komt de eigen webshop online? En hoe ga je Duitse, Engelse en Franse content en klantenservice beheren? Je wordt eerder inhoudelijk gewezen op cirkelredeneren en nu zie ik wel een heel brede en diepe taakstelling voor me.

eerste helft van volgende week gaan eerste platformen over van oude naar nieuwe webshop systeem. dan wat verder finetunen met echte orders en dan gaan de daadwerkelijke consumenten sites verder geoptimaliseerd worden (eerste is 95% klaar maar moeten nog wat cosmetische zaken en instellingen verbeterd worden). en dan shop voor shop verder omzetten en optimaliseren.

 

wat betreft Duitse Engelse en Franse content: vertaling van winkel zijn language packs voor beschikbaar en voor productinfo kan ik deze grotendeels van mijn leverancier krijgen. wat niet in de juiste taak is wordt in Engels doorgezet naar platformen en in shops.

Er zal voorlopig geen actieve promotie voor de buitenlandse markten plaatsvinden voor webshops rechtstreeks. Voor Duitsland, Frankrijk en Engeland richt ik me vooralsnog enkel op platformen.

Lever daarbij wel op marge in maar dan blijft er nog voldoende marge over om het interessant te maken en er geld op te verdienen (hier zit dus enkel de voorfinancierings situatie).

 

Contact met klanten in die landen kan ik in het Engels of zelf in Nederlands doen. binnen belangrijkste buitenlandse platform zit standaard vertaalfunctie voor communicatie tussen klanten uit verschillende landen en meestvoorkomende communicatie kan ik uit standaard lijst kiezen waarna klant het automatisch in eigen taal te zien krijgt

 

Is de financieringskrapte die StefanO als edit benoemt nu zo verkeerd? En de personeelsbezetting bij de genoemde doelstellingen toereikend? Werk het lekker uit, dan weet je wat je moet financieren en organiseren. Dat zijn de hoofdlijnen.

 

Groet,

 

Highio

 

De financierings krapte heb ik tot nu toe kunnen overbruggen, maar is dus iets wat ik als mogelijk toekomstig probleem zag en verstandig leek me daar verder in te verdiepen en op voor te bereiden. situaties en al gaan zeker uitgewerkt worden.

Ik verwacht dat we met zijn 2en (ik en partner) tot ruim 200 orders per dag binnen huidige situatie kunnen wegwerken (met optimalisaties van verwerkingsprocess waarmee ik nog bezig ben (hangt samen met nieuwe shop deels) maar daarna moet er zeker verder uitgebreid/verbeterd/geprofessionaliseerd worden.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je probleem aan de oppervlak is de financële overbrugging van je inkoop en de uitbetaling van de platforms, en daaronder de vraag of je werkelijk iets verdient aan al die inzet. Banken lijken me geen optie meer voorlopig. Kan crowdfunding geen alternatief bieden? Of is jouw handel daar ook niet welkom?

 

ja ik verdien daadwerkelijk iets aan de orders via platformen. en ja via eigen shop verdien ik meer (promotie kosten buiten beschouwing gelaten).

Crowdfunding zou een oplossing kunnen zijn.

maar voor nu dus eerst maar eens alles beter inzichtelijk krijgen, beter doorrekenen wat verschillende scenario's voor gevolgen hebben en boekhouding professionaliseren.

 

Link naar reactie
  • 1
Kan crowdfunding geen alternatief bieden?

Crowdfunding, serieus?

Ik denk dat iedereen wel inziet (inclusief TS zelf) dat de ware reden dat hij geen financiering los krijgt bij een bank is dat zijn businessmodel (spulletjes van de groothandel op Bol zetten) niet echt een enorm winstgevend model is. Anders zou de groothandel het misschien wel zelf gaan doen.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 1

Spulletjes van een groothandel doorverkopen is al decennia een bekend businessmodel.

 

Dat heet detailhandel. ;)

 

De taken van de detailist zijn echter deels overgenomen door platforms zoals Bol.com dus moet degene die verpakt en verzendt een deel van de marge afstaan. En hard nadenken over zijn toegevoegde waarde.

 

Groothandels kunnen doorgaans goed rekenen...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

De taken van de detailist zijn echter deels overgenomen door platforms zoals Bol.com dus moet degene die verpakt en verzendt een deel van de marge afstaan. En hard nadenken over zijn toegevoegde waarde.

 

Is het niet zo dat je altijd gewoon een deel van de marge moet afstaan?

Ik doe dat aan de platformen. andere doen dat aan adverteren op google, marktplaats, telegraaf, op tv of waar dan ook.

verschil is dat ik weet dat ik enkel kosten heb als er ook daadwerkelijke een verkoop plaatsvind en op andere manieren je nooit zeker bent van de omzet.

en het is daarna dan aan mij om te zorgen dat de marge ook nog voldoende is om alle kosten van te kunnen betalen en uiteindelijk ook mezelf een salaris te betalen.

 

Las gister een interesant artikel over bedrijven als thuisbezorgt enz.

 

daar stond het volgende stukje in:

Commissies

Thuisbezorgd.nl claimt dat 70 procent van de omzet besteed wordt aan marketing, de rest aan bijkomende kosten. Hiervoor vragen ze een bijdrage van de restauranthouders van 13 procent. Als ik de rekensom op deze basis uitvoer, moet de restauranthouder voor iedere € 100 omzet, dus € 9.00 marketingkosten compenseren en € 4 bijdragen aan systeem-en organisatiekosten. De € 80.000 omzet wordt dus gerealiseerd met € 8.000 marketingkosten en € 2.400 organisatiekosten.

 

Geen exorbitant hoge bedragen voor € 80.000 omzet; alleen is de bestaande horeca niet gewend om geld aan marketing te besteden, afgezien misschien van een advertentie in een lokale krant. Alleen: zonder goede marketing afwachten in je restaurant - of winkel - wie er vandaag gaat komen, is niet meer van deze tijd. De afweging is dus of een restauranthouder zelf die extra € 80.000 omzet kan genereren voor minder dan €10.400. Lijkt mij lastig.

(volledige artikel op https://twinklemagazine.nl/2018/05/thuisbezorgd.nl-khn/index.xml)

 

Buiten dat er duidelijke verschillen tussen mij en restaurants zitten omdat we niet op prijs concureren om bovenaan op platform te komen (bij mij gaat ook niet enkel om prijs overigens maar zijn er meer factoren) vind ik die afweging of je met dezelfde kosten dezelfde omzet groei kan realiseren wel treffend en een belangrijke gedachte.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Abstracte bespiegelingen zijn minder urgent dan alledaagse problemen.

 

Jij moet je balans in beeld zien te krijgen (daarop moet EV groeien) en scenario's doorrekenen zodat je verdiensten niet eeuwig in je vordering op de platforms blijven hangen. Als ik het zo boekhoudkundig correct samenvat.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Doe jij hem dan maar over de bol aaien Twa, heeft hij vast iets aan.
Als trappen en sneren jou een goed gevoel geeft, be my guest.

 

De tragiek is dat in de platform-economie menig ondernemer het sluitstuk is in andermans waardeketen. Er zijn helaas veel te veel ondernemers die alleen met de grootste moeite aan het end van de maand net iets meer overhouden dan ze aan kosten gemaakt hebben.

 

Hoewel: daar hebben boeren en middenstanders ook al decennia last van. :P

 

Daar kun je sarcastisch over zijn, cynisch op reageren, maar al die betweterigheid draagt niet bij aan oplossingen. Het is bovendien triest want dit forum is opgezet door ondernemers die kopje onder zijn gegaan (en weer boven water kwamen) om andere ondernemers te helpen, juist ondernemers die op het nippertje de kop boven water weten te houden.

 

Lieber Gott, wieder ein Gutmensch. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Abstracte bespiegelingen zijn minder urgent dan alledaagse problemen.

 

Jij moet je balans in beeld zien te krijgen (daarop moet EV groeien) en scenario's doorrekenen zodat je verdiensten niet eeuwig in je vordering op de platforms blijven hangen. Als ik het zo boekhoudkundig correct samenvat.

 

dat vorderingen niet bij platformen blijven hangen zou uiteindelijk zeker welkom zijn.

En als er geen groei zou zijn dan zou het geld ook elke maand bij mij op de rekening terecht komen en zou tegoed op rekening elke maand stijgen.

Maar dan dus geen groei (of in elkgeval niet zo groot als nu). is dus de balans tussen groei en eigen vermogen opbouwen vinden. Maar diverse tips gehad om beter door te rekenen en andere zaken te verbeteren.

 

Link naar reactie
  • 0

Doe jij hem dan maar over de bol aaien Twa, heeft hij vast iets aan.
Als trappen en sneren jou een goed gevoel geeft, be my guest.
Wat mij in ieder geval geen goed gevoel geeft is een ondernemer die met een liquiditeitsprobleem zit, tijd en energie van anderen vraagt, maar zelf zegt te lui te zijn om te fietsen als hem dat zou kunnen helpen met zijn liquiditeitsprobleem.

Dan val je toch van je (ondernemers)geloof? Een trap onder je kont kan dan soms wel zinvol zijn...

 

Als mijn bevriende (niet ondernemer) stukadoor op de fiets kan, dan kun je ook pakketjes rondbrengen op de fiets. En ja, dan moet je misschien af en toe een stukje zeil optillen als 't regent...

Scheelt je wel ruim 30.000 euro op 4 jaar.

 

Daar kun je sarcastisch over zijn, cynisch op reageren, maar al die betweterigheid draagt niet bij aan oplossingen.

Jezelf opwerpen als moreel kompas (daar waar het je zelf even laat varen als het je uitkomt) en reacties van andere forumgebruikers voorzien van kinderachtige repliek helpt overigens ook niet ::) Practice what you preach :-K

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Doe jij hem dan maar over de bol aaien Twa, heeft hij vast iets aan.
Als trappen en sneren jou een goed gevoel geeft, be my guest.
Wat mij in ieder geval geen goed gevoel geeft is een ondernemer die met een liquiditeitsprobleem zit, tijd en energie van anderen vraagt, maar zelf zegt te lui te zijn om te fietsen als hem dat zou kunnen helpen met zijn liquiditeitsprobleem.

Dan val je toch van je (ondernemers)geloof? Een trap onder je kont kan dan soms wel zinvol zijn...

 

Als mijn bevriende (niet ondernemer) stukadoor op de fiets kan, dan kun je ook pakketjes rondbrengen op de fiets. En ja, dan moet je misschien af en toe een stukje zeil optillen als 't regent...

Scheelt je wel ruim 30.000 euro op 4 jaar.

 

je lult echt verschrikkelijk dom. begin te vermoeden dat je een zogenaamde internet trol bent.

 

Zoals ik al aangaf heb ik geen ruimte voor bakfiets, passen de pakjes niet op/in een bakfiets en ja is het ongemakkelijk.

Maar het meest bijzondere vind ik nog wel dat als ik een Dure Bakfiets zou kopen die auto die ik alsnog nodig heb voor ritten naar groothandel en voor prive ritten volgens jou beredenering ineens gratis is.

want als ik een Bakfiets koop en daarmee pakjes naar bussinesspoint breng dan bespaar ik ruim 30.000 euro per 4 jaar.

 

misschien kan je me vertellen waar ik die Bakfiets kan kopen waardoor auto gratis wordt....

Link naar reactie
  • 0

De oorspronkelijke vraag lijkt een soort duivelsdilemma.

 

Om groei te kunnen betalen moet er meer verkocht worden.

Maar omdat snelle groei meer kost dan gefinancierd kan worden, ontstaat er een cashflow probleem.

 

Wat nu als je kunt uitrekenen wat je wel kunt uitgeven in een maand en bij het bereiken van die grens de levertijd van producten op 2 weken zet? :-p

Dan stel je de te hoge onkosten voor jezelf uit.

 

De vraag is alleen: hoeveel groei kun je op deze gecontroleerde manier zelf financieren?

 

Er is dus ofwel een financiële buffer nodig (dat kan krediet zijn) of een manier om de verkoop te bufferen door een limiet te stellen. Met dat laatste heb je kans dat men elders gaat winkelen.

 

Jouw buffer kun je eigenlijk alleen nog oprekken door aan de kosten kant te kijken, tenzij je toch vreemd geld kunt vind.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Abstracte bespiegelingen zijn minder urgent dan alledaagse problemen.

Algemene leestip is dan wel alles met platformeconomie en deelgebruik als je je als retailer hierop vertrouwt.

 

Wat een bende maken we als forumdeelnemers van dit topic. En wat een slechte omgangsvormen kennen sommige (anonieme) leden uit deze ondernemers community. Respectloos en ergerlijk!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik moet toegeven dat ik het best grappig vind om te zien dat er eerst geklaagd wordt dat je geen loon uit het bedrijf kan (en vooralsnog wilt) halen en dat je hier commentaar op krijg, en dat je vervolgens jezelf een beloning wilt geven in de vorm van een wat luxere bestelbus, waarop je ook weer commentaar krijg ?

 

On topic:

Je wilt gebruik gaan maken van meerdere nieuwe kanalen/platformen. Je belangrijkste verkoopkanaal bol.com(?) betaald 1 keer per maand uit, waardoor je uiteindelijk een liquiditeits-uitdaging heb.

 

Eerste wat ik mij afvraag is -> Hoe vaak betalen de nieuwe kanalen/platformen uit? Het is mooi dat je kan groeien met bol.com , maar bol.com breekt je daarentegen ook op. Als een ander kanaal/platform vaker uitbetaald, moet je daar ook je voordeel uit halen.

 

Als één van die platformen vaker uitbetaald, zou ik mij juist focussen om daar te groeien. Het neemt een zorg gedeeltelijk weg en je spreid je uiteindelijk je winkansen.

 

En ik zou inderdaad ook gaan focussen om je eigen bedrijf onder de aandacht te brengen. Dit zou voor de lange termijn voor jou het voordeligst zijn.

Link naar reactie
  • 0

Het cashflowprobleem zou al grotendeels zijn opgelost met een betalingstermijn van 14 of 21 dagen bij de groothandel. Zelfs als dat maar een cash & carry is, dan nog zou je dat bespreekbaar moeten kunnen maken als je alleen goederen komt afhalen voor concrete bestellingen die je al in the pocket hebt.

 

In mijn herinnering had deze account bij de groothandel wel een bijzondere herkomst. Klopt dat? En staat dat rechtstreeks onderhandelen in de weg?

 

Zelfs als je omzet "maar" 15 procent per maand toeneemt, de helft van de 30 procent die nu wordt gerealiseerd, dan nog verdubbelt je omzet elke 5 maanden. Dat is een niet te onderschatten probleem uitdaging, niet alleen in cashflow maar ook logistiek. De pieken van 100 pakketten per dag zijn er over 5 maanden 200 per dag en over 10 maanden 400 per dag. Dan heb je een goede bus nodig. En verdien je een extra knuffelkorting bij de groothandel!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap niet zo goed waarom we steeds spreken over een betaalschema van een maand.

Ik ben zelf ook maar eens aan het Googlen geslagen over het verkopen via Bol.com.

 

Al vrij snel kwam ik op deze pagina waar Bol.com schrijft "Drie weken nadat je een bestelling hebt bevestigd, betalen we je uit."

Dan zijn we er toch?

 

Het vreemde is dat ik uit het verhaal van Bol.com opmaak dat ze precies 21 dagen na elke bestelling uitbetalen terwijl TS spreekt over een 'vaste betaaldag' eens per maand van de totale maandomzet.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Bol.com factureert en crediteert zakelijke verkopers op de 1e van de volgende maand en betaalt aansluitend uit op de eerstvolgende werkdag (de 2e van de maand, tenzij dat een zaterdag of zondag is). De topicstarter moet dus de gehele inkoop van één maand voorfinancieren gedurende 30 dagen (28 + 2) tot 38 dagen (31 + 4 + 3).

 

Dat hij gemiddeld voor ongeveer twee weken financiering nodig heeft, is alleen van belang voor een renteberekening. Veel urgenter is dat hij de gehele maand plus circa een week financiert om te kunnen blijven leveren: als je te vaak een bestelling annuleert of te laat levert, voldoen je prestaties niet aan de servicenormen en sluit bol.com je "winkel".

 

De voor de hand liggende remedies zijn een leverancierskrediet of een rekening-courantkrediet, maar als je zowel bij de groothandel als bij de bank niet rood mag of wilt staan, dan heb je dringend een andere oplossing nodig.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.