• 0

Volstorting B.V.(niet op tijd)

Goedemiddag,

 

wegens een langer verblijf in het buitenland zou het mij niet lukken om de volstorting te voldoen voor de in de overeenkomst vermelde datum.

Het gaat om een werk BV met 1 eigenaar (ik).

 

Toelichting:

Planning is kom t/m eind juli in het buitenland te zijn.

Echter, volgens de overeenkomst moet volstorting voor 1 juni plaatsvinden.

Helaas is het niet gelukt om voor vertrek een bankrekening te openen voor de BV.

 

Is het nu noodzakelijk voor mij om naar Nederland terug te vliegen om een bankrekening te openen om vervolgens de volstorting te voltooien; of zijn er nog andere manieren om dit probleem op te lossen?

 

Ik hoor graag jullie advies,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Sander

 

Volstorten kan ook later nog. Enige nadeel is dat je hoofdelijk aansprakelijk bent voor het tekort totdat je gestort hebt, maar dat spreekt voor zich.

 

Gaat de BV failliet dan kan een curator grond zien voor hoofdelijkeaansprakelijkheid.

 

Doe je momenteel niets met de BV dan loopt dit wel los.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Joost,

 

hartelijk dank voor jouw reactie.

 

Het vormt dus alleen een probleem zolang de volstorting nog niet formeel voldaan is?

Iemand anders wees mij erop dat je in theorie ook het geld in een la kunt leggen om te zeggen dat de volstorting voldaan is, maar dat zal wel niet waterdicht zijn.

 

De Notaris heeft wel aangegeven bij tekenen dat het belangrijk was dit op tijd te doen.

Dit staat er in de overeenkomst:

De volstorting van aandelen dient onverwijld plaats te vinden doch uiterlijk een juni twee duizend achttien;

 

Is het dan geen probleem als ik dit 1 augustus doe, behalve voor het feit dat ik dan wel hoofdelijk aansprakelijk blijf voor mijn acties tot die datum?

Link naar reactie
  • 0

De Notaris heeft wel aangegeven bij tekenen dat het belangrijk was dit op tijd te doen.

Dit staat er in de overeenkomst:

De volstorting van aandelen dient onverwijld plaats te vinden doch uiterlijk een juni twee duizend achttien;

 

Is het dan geen probleem als ik dit 1 augustus doe, behalve voor het feit dat ik dan wel hoofdelijk aansprakelijk blijf voor mijn acties tot die datum?

Dat de notaris daar zoveel nadruk op legt, is omdat u, als enigste aandeelhouder en/of bestuurder, bij een faillissement door een curator hoofdelijk aansprakelijk kan worden gesteld. De komende maanden dus geen groter financieel en/of bestuurlijk risico nemen dan dat u privé kunt dragen is het motto.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.