• 0

einde huurcontract

Beste forumleden,

 

Ik zit met het volgende, maart 2019 verloopt mijn huurcontract en zal vanwege sloop van het pand o.a. asbest dak niet verlengd worden, heb 4 mensen al lange tijd in dienst 20-12-7-8 jaar. Een ander pand

huren is geen optie vanwege gezondheid en leeftijd bijna 67 jaar. Vanwege de sloop is de voorgenomen verkoop van de zaak ook afgeblazen.

Ik vraag mij af wat mij te wachten staat als ik deze jongens moet ontslaan.

Wel is het mogelijk de mensen bij collega bedrijven te plaatsen (als ze dit willen)

Het betreft een garagebedrijf.

Gaarne uw tips en advies

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je hebt een jaar om het bedrijf (klanten, apparatuur enzovoort) over te dragen aan het personeel, dat dan op eigen kracht een ander pand kan zoeken. Maak je mensen medeverantwoordelijk voor het vinden van een oplossing. Draait het bedrijf nu winstgevend?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     7,5k 30 1439

Als je personeel moet ontslaan wegens bedrijfsbeeindiging dan kun je daarvoor ontslagvergunning aanvragen bij het UWV. Dat vraagt de nodige voorbereiding en onderbouwing. Maar bij bedrijfsbeëindiging is de kans dat de aanvraag wordt geweigerd klein.

Uiteraard probeer je zoals je zegt mensen ergens anders onder te brengen. Wees op korte termijn duidelijk richting je personeel, ik denk dat sommige zo niet allen de bui al zien hangen..

je leeftijd, de sloopplannen voor het pand zijn vast bekend.

 

Ik zou op de kortst mogelijke termijn gaan bekijken wat je allemaal moet doen om je bedrijf te beëindigen.

hier vind je de nodige informatie om je bedrijf te stoppen

https://www.ondernemersplein.nl/artikel/bedrijf-stoppen-in-7-stappen/

 

dat raakt alleen de basis, ik denk dat je bij een garagebedrijf ook nog moet kijken naar eventuele milieu effecten. in sommige gevallen laat de gemeente onderzoeken of de grond onder de garage niet verontreinigd is in de loop der jaren. Veel garage bedrijven zijn de afgelopen jaren al (verplicht) gesaneerd als dat bij jou niet is gebeurd zou ik dat zeker op je lijstje zetten om te checken, Dat is niet iets waar je 3 jaar na je pensioen opeens mee geconfronteerd wilt worden.

 

Om ook naar andere opties te kijken kun je ook de volgende informatie eens lezen.

https://www.ondernemersplein.nl/ondernemen/bedrijf-stoppen-of-verkopen/uw-bedrijf-redden-of-stoppen/

 

De helft van de info daar kun je vermoedelijk overslaan, zoals het advies om een webshop te starten lijkt mij wat onpraktisch voor een onderhoudsbeurt :)

maar er staan wel een aantal andere links in die je mogelijk kunnen helpen een beter beeld te krijgen van wat er allemal moet gebeuren.

 

Link naar reactie
  • 0

Het lost niet alle personeel op, maar zou er geen kans tussen zitten dat er niemand tussen zit die zelf eigen bedrijf wil starten (de naamsbekendheid en klantenkring is er immers al) en iig met (aantal) collega's kan blijven werken? Hoewel de ontslagvergunning van uwv dan misschien weer lastiger gaat....Veel succes toegewenst!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.