• 0

Creditfactuur verplicht bij terugbetaling?

Ben ik als ondernemer verplicht een creditfactuur uit te reiken voor een terugbetaling aan een klant of hoeft dat niet per se?

 

Voorbeeld: Ik heb een voorschotfactuur van 1000 euro waarvan er nog 200 euro over is. Mag ik deze resterende bedrag terugboeken naar de klant zonder een creditfactuur te leveren?

 

Met vriendelijke groet,

 

FloRijder

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me van wel (nodig), heb je ook gewoon nodig voor jouw administratie.

 

Heb je een proforma factuur of voorschotfactuur (wat dat dan ook precies is) gestuurd? Als je nog geen werkelijke factuur gestuurd hebt, dan kun of beter moet je dat uiteraard voor het uiteindelijke totaalbedrag doen en zou je de 200 EURO 'gewoon' terug kunnen storten.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Consumenten hoef je geen facturen te sturen. Als je geen factuur hebt gestuurd omdat de klant een consument is, lijkt me dat een creditfactuur dan ook geen verplichting is.

 

Voor de omzetbelasting hoort je factuuradministratie te kloppen. Als je eerst een factuur hebt gestuurd die je nu hebt gecorrigeerd, hoor je een creditfactuur te sturen.

 

Verder hoort je administratie in het algemeen te kloppen. Een creditfactuur kan dan handig zijn (zowel voor jou als je klant) om later te kunnen zien dat je iets hebt gecrediteerd.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.