• 0

Aflossing kredietschuld na faillissement

Onze BV is failliet! Nu hebben we een kredietschuld bij de bank van €20.000,- waarvoor we hoofdelijk aansprakelijk zijn. We zijn inmiddels dus blut. Gelukkig wel een nieuwe baan. Hoe kunnen we nu het beste die schuld inlossen? Persoonlijke lening? Kost veel geld per maand voor lange tijd. Of dmv een betalingovereenkomst met Intrum, die het weer regelt voor de bank. Binnen een week moeten we betalen anders komt er een melding aan het BKR. Wat zijn de gevolgen daarvan voor ons? Gaan ze dan loonbeslag leggen ofzo?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Retired Mod     7,5k 31 1441

Heel kort gezegd. De melding aan het BKR is als indicatie dat er betaalachterstand is op een lening. Daardoor wordt het lastig om nieuwe leningen af te sluiten en soms ook andere abonnement zoals een telefoon als je daarbij ook leent om het toestel te financieren

 

Loonbeslag zal alleen volgen als jullie een eventueel te sluiten betalingsregeling niet of onvoldoende nakomen. In eerste instantie zal men dus afspraken met jullie maken, maar asl dat niet werkt dan gaan ze naar je werkgever.

 

Ik vraag me af of je binnen een week een persoonlijke lening van 20.000 euro bij een andere bank kunt afsluiten. Ook zij zullen bij aanvraag daarvan vragen naar andere schulden. Maar als dat zou kunnen betekent dat wel dat je mogelijk een hoop kosten bespaard, betalingsregelingen via een incassobureau zijn meestal niet de goedkoopste oplossingen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Op basis van je salaris kun je je aflos capaciteit berekenen.

Je kunt proberen of je dit bedrag bij 1 of 2 goede bekenden kan lenen.

Een goede bekende gun je de rente natuurlijk meer dan een incasso bureautje.

 

Had je als DGA nog privegeld zakelijk geleend aan de B.V.?

Als dat zo ik kom je waarschijnlijk in aanmerking voor een TBS regeling. De belastingdienst betaald dan de loonbelasting wat over dat bedrag is ingehouden aan je terug.

 

groet,

Paul

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Kwestie van in gesprek gaan en de gebruikelijke informatie verstrekken en op die basis een regeling treffen.

 

Alleen als een heel voordelige regeling (max 30%) ineens geaccepteerd wordt, zou ik adviseren dat te lenen. Anders lijkt het mij onverstandig een lening af te sluiten om een lening af te lossen.

Link naar reactie
  • 0

In voorgaande berichten of draadjes van topic starter staan nog veel onduidelijkheden.

 

Betekent blut ook echt blut? Anders is een bank natuurlijk ook niet gek.

 

En heeft de curator zijn of haar werkzaamheden nu wel of niet afgerond?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.