Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ewout Wolff
Ewout Wolff
Vandaag op een seminar geweest in Amsterdam : http://www.mmevent.nl/programma.asp
Onderwerp : mobile marketing. Oftewel : wat kan je aan marketing doen met je Mobiel.
Een impressie : Craig Massey, engelsman, vertelt over een ontbijtshow waarin mensen vragen kunnen beantwoorden met prijzen als beloning. Een slim proces zweept mensen op om zoveel mogelijk mee te doen. (de ethicus in mij begon al met zijn vingertje te schudden)
Doelgroepmarketing : www.gay.nl : een gay-site, die mobiel als extra service erbij neemt. Door een trouwe klantengroep/community wordt sms gebruikt om mensen te sturen, resp. om contact te houden met de community als men offline is.
Regelgeving : wat mag wel/niet. Spelletjes met ongewisse uitkomst, vallen onder de kansspelwet. En mogen niet. Dan wel zijn/worden sterk beperkt. (dank U, meneer Donner, zei een vader in de zaal) ;)
Drie cases die opgaan voor een mobile marketing-award. :
Kortingsconcept via GSM/SMS
Vodafone
Een actie van Hema voor een Hema GSM-abonnement
SMS-attitudes - onderzoek Univ. Tilburg. Een wat vaag onderzoek naar entertainment, infotainment en irritatiefactoren van SMS. Opvallend (voor mij dan) : iedereen leest een SMS. Misschien niet helemaal, maar toch.
Weest gewaarschuwd : hier ligt een terrein dat gevuld gaat worden.
Een verhaal van Clubmessage over verschillende voorbeelden van SMS gebruik. Meest staat mij bij : MMS in een disco, die op een grootscherm getoond wordt. Een standaard SMS-dienst, waardoor een winkelier een SMS-je naar een paar honderd klanten kan sturen voor nog geen 50€.
http://www.timespots.nl/: location based services. Meest interessante verhaal : in Amsterdam worden GSM toestellen met groot scherm, kleuren, etc waarin aan toeristen geintegreerd diverse diensten van verschillenden bedrijven/instituten/musea wordt aangeboden. Met Navigatie, waardoor je ziet waar je bent, hoe je moet lopen, wat voor soort bedrijven in de buurt zijn, etc.. Binnenkort met RFC, waardoor afhankelijk van de plek waar je staat, de aanbiedingen naar je toekomen, betaald kan worden met een device, etc.
Klonk erg goed, het RFC-verhaal was wat erg optimistisch, maar erg goed om te zien dat er ondernemers zijn (ze doen het nog met 4 man) die durven te dromen en die het waar kunnen maken. Wel twijfels over het verdienmodel, maar alla.
Casestudies : Achmea had haar leeuw-reclame via viral campagne voor GSM geschikt gemaakt. Veel gedownload, veel mensen vonden het leuk. Adidas had een game laten ontwikkelen die voortging op de weg van de commercial en ook dat trok weer veel van de doelgroep. En Heineken....wat had Heineken ook alweer voor verhaal ?
;) O ja ! Ze hadden een zekere http://www.h-e-l-l-o.org/ site laten maken, waar http://www.shotcode.com/ werd gebruikt en waar het werd getoond. (dit is een product van www.op3.com, een bedrijven van HL-member/oprichter Zrski). Je zal begrijpen dat ik Dennis Hettema even in Suede gebeld heb en vragen in de zaal heb gesteld om de PR voor OP3 te vergroten. ;D
Last was een verhaal van Mediarepublic, dat een mobiel TV-station was begonnen. Dit had een hoog reclamebureau gehalte met Winston Gerstanowitz en andere bekende Nederlanders, maar het was in ieder geval leuk om te zien dat uberhaupt dit technisch mogelijk is.
Na dit verhaal zit ik natuurlijk zelf met diverse ideeen in mijn hoofd voor mijn bedrijf.
Om de discussie te starten : mobile marketing : is dit niet een ideale manier van marketing voor een starter ? Wat doen jullie er al wel/niet mee : informeren, alerts, bevestigingen, tickets verkoop ?
Online marketing manager Onedaycompany
http://twitter.com/ewoutwolff
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag