• 0

Verkeerde bedrag op factuur / invoice uit China

Regelmatig zetten chinezen verkopers een veel lager bedrag op de factuur, zo doende hoeft de klant minder belasting te betalen.

 

Ik neem aan dat dit voor problemen kan zorgen als ze dit ooit controleren. Ik vraag dus altijd of ze het echte bedrag op de factuur willen zetten. Nu doen de meeste dat wel.

 

Maar nu na 3x zeggen heb ik weer een bestelling binnen en staat er $280 op de factuur. Echter heb ik rond de $1000 betaald.

 

Wat is de juiste aanpak in zo'n situatie? Ik wil hier later geen problemen mee hebben dus heb liever het echte bedrag op de invoice. Maar goed, schijnbaar na dit meerdere keren te vermelden hebben ze het alsnog niet gedaan. Bij controle neem ik aan dat ik nog altijd als schuldige word aangewezen.

 

Hoe zit dit precies?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Betaal belasting over de 1000 euro, niet over het lagere bedrag. Neem een aantekening op op de factuur. Bel met de belastingdienst om te vragen of je nog meer moet doen.

 

Het kan zijn dat de Chinese belastingdienst vind dat je medeplichtig bent aan fraude, dus dat misschien ook nog eens uitzoeken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Er gelden bepaalde drempelbedragen in China waarna de regellast behoorlijk stijgt. Voor kleinere orders is men vaak niet bereid om het netjes te doen, vandaar lagere bedragen.

Je zou ook met je transporteur contact op kunnen nemen om een juiste factuur door te geven. Dat wil nog wel eens helpen.

Link naar reactie
  • 0

Wat is de juiste aanpak in zo'n situatie? Ik wil hier later geen problemen mee hebben dus heb liever het echte bedrag op de invoice. Maar goed, schijnbaar na dit meerdere keren te vermelden hebben ze het alsnog niet gedaan. Bij controle neem ik aan dat ik nog altijd als schuldige word aangewezen.

Dat laatste klopt. Wat de juiste aanpak is hangt onder andere af van hoe het doen van jouw aangiftes is geregeld, m.a.w. wie dient ze in (post, koerier, douane-expediteur)??

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.