• 0

Nagekomen factuur met datum van vorig jaar- Wanneer boeken in administratie?

In 2018 blijkt dat mijn leverancier al in 2017 een factuur aan mij heeft opgemaakt. Deze heb ik niet ontvangen. Deze factuur is (alsnog of opnieuw) aan mij verstuurd en door mij ontvangen na het indienen van mijn aangiften BTW 4e kwartaal 2017 en 1e kwartaal 2018. De jaarlijkse aangifte over de winst (IB/VPB) is nog niet ingediend.

 

Moet ik nu de factuur alsnog boeken in 2017, zodat er een bedrag "Te vorderen BTW" op de balans komt dat nog niet is aangegeven? Of moet ik hem boeken in 2018, zodat er een factuur met factuurdatum 2017 in de administratie 2018 komt?

 

De kosten hebben betrekking op 2017, maar dat maakt niet zoveel uit, want die kan ik al dan niet reserveren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Omdat je IB aangifte nog niet gedaan is zou ik inderdaad de factuur gewoon in 2017 boeken.

 

Zolang de btw correctie onder de 1000 euro btw is/blijft kun je gewoon bij je volgende kwartaalaangifte btw dit bedrag meenemen in je (reguliere aangifte).

Als het te corrigeren btw bedrag boven de 1000 euro is dan moet je een aparte suppletieaangifte indienen

 

zie ook: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/aangifte_corrigeren/

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als het een factuur over een geleverde dienst of product van een jaar geleden is, dan voldoet hij niet aan de wettelijke eisen voor facturen. Mag de vraagsteller de btw dan nog wel aangeven?

 

Factuur was wel eerder opgemaakt, maar alleen niet door TS ontvangen.

 

Ik zou voor de variant van Roel gaan.

Uw ambities waarmaken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.