• 0

Twijfels over bedrijfsfinanciering [bedrijfsplan voor credietverstrekkers]

Goeie dag heren/ dames,

 

Ik heb een vraag..

 

Ik wil voor me eigen beginnen en heb me bedrijfsplan al klaar en me financiële plan heb ik half klaar..

Het word om mee te beginnen een eenmanszaak..

En heb een financiering nodig van 50k..maar geen eigen geld..

Privé sta ik en me partner er gezond voor..

 

Hebben een hypotheek van 155k

Woz waarde is 265k..

Allebei een vaste baan met beide netto 1900 euro..

Geen schulden..

Lage woonlasten..etc etc..

Redelijk spaar geld ( voor onverziene kosten )

Blijf me baan behouden minimaal eerste jaar naast me eigen bedrijf..

 

Nou is me vraag..

Hoe kritisch kijken bv banken dan naar je plan..en vooral naar het financieel plan..

 

Mvg

Mike

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mike,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Als je 'Redelijk spaar geld ( voor onverziene kosten )' hebt plus een aanzienlijke overwaarde, dan heb je per definitie eigen middelen, maar ben je kennelijk niet bereid zelf risico te lopen. Ik zou dat nergens anders zo presenteren als hier.

 

Waarvoor heb je in algemene bewoordingen financiering nodig? En welk risico is daar mee gemoeid? Bedachte rechtsvorm met overweging?

 

Ik geloof dat je niet zo zeer twijfels over financieringsmogelijkheden hoeft te hebben op basis van deze basale informatie, ik raad je wel bij voorbaat advies aan over de juiste vorm en enige financiële onderbouwing van het ondernemingsplan als je op basis daarvan wilt gaan lenen. Maar ik denk dat je goedkopere mogelijkheden hebt...

 

...ik ben benieuwd naar meer informatie en vervolgreacties.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi Mike,

 

Welkom op het forum:)

Ik denk dat banken, naast je financiële situatie nu, ook kijkt naar je dergelijke situatie over een langere periode (van de afgelopen 1, 2 of 3 jaar) Je geeft ook aan dat je een eigen bedrijf hebt. Is je financiële situatie over de afgelopen jaren stabiel geweest? Wanneer je dat kunt aantonen, biedt dit zeker meer mogelijkheden voor financieringen via banken. Succes! :)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij profileert Mike zich hier voor alles als starter die voor volledige financiering gaat... ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als ik Google naar 'ondernemingsplan', dan kom ik op de eerste pagina met resultaten al drie links naar kredietverstrekkers tegen (Qredits, ING, Rabobank).

 

Daaruit leid ik af dat banken een ondernemingsplan belangrijk vinden.

 

Door de links te volgen, kom je erachter wat banken vinden dat in een ondernemingsplan moet staan.

 

Vervolgens zou je met banken kunnen bellen om te vragen wat zij van jou willen weten voor ze een lening aan je verstrekken (aangenomen dat dat de financiering is die je voor ogen hebt, want dat is niet duidelijk uit je vraag).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ondernemingsplan is belangrijk, inbreng eigen middelen en te stellen zekerheden ook. Voor een bank is een financiering van 50k erg klein, terwijl ze wel kosten moeten maken voor de beoordeling van de aanvraag. Advies: maak bedrijfsplan af, neem eigen mogelijkheden daar ook in op en ga daarmee als eerste naar je huisbank.

Link naar reactie
  • 0

Interessant financieringsvraagstuk maar met volop mogelijkheden.

Blijven jullie beiden ook het gelijke vaste inkomen houden? Tot tenminste her eerste jaar?

Hoeveel tijd gaan jullie aan de onderneming besteden?

 

Daarnaast kijkt de bank ook naar het voorwerk maar ook naar de haalbaarheid / potentie van jullie plan.

Wat voor bedrijf gaan jullie opzetten?

 

Wat is jullie eigen inbreng?

 

Ik ben benieuwd naar de voortgang de afgelopen maand!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.