• 0

Nieuw product(en) in de mark zetten

Hi,

 

Ik ben sinds 2003 100% arbeidsongeschikt. Voorheen was (ben) ik altijd ondernemer geweest. Na een diep dal van 14 jaren merk ik dat ik weer prikkels krijg om te ondernemen. Mijn hersenen smeken om prikkels.

 

Een vriend van mij kwam met de vraag of ik hem wil gaan helpen om een geheel nieuwe product/voedingsmiddel op de markt te brengen. (lees hier voedingsmiddel/vitamine preparaat) Deze producten zullen via een Webshop wereldwijd op de markt gezet gaan worden.

 

Ik heb samen met hem van de week de ontdekker van de grondstof voor de voedingsmiddel/vitamine preparaat bezocht. Een fantastisch product dat wereldwijd ingezet kan worden ter vervanging van dierlijke voedingsmiddel/vitamine preparaat.

 

Er zijn nog geen investeringen nodig. Misschien op langere termijn wel als wij onze producten zelf willen fabriceren.

 

Ik wil mijn vriend graag met mijn kennis helpen, maar ik wil niet in dienstverband. Ik zou graag in de vorm van aandelen/dividend betaald willen worden, ook omdat ik geen pensioen heb opgebouwd.

 

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan gaan doen?

 

dank.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk heel erg uit met 'dit moet mijn pensioen worden' achtige constructies. Het kan je te eager maken waardoor je wazige afspraken maakt met je vriend, of ervoor zorgen dat je veel te lang gaat investeren in iets dat niet levensvatbaar is. Ik heb dit vaker zien gebeuren dan me lief is. De markt voor supplementen is overvol en bovendien lijden veel van dat soort merken onder het feit dat er veel mee gestunt wordt, multilevelmarketing mee gedaan wordt, enzovoorts.

 

En hoe past het verwerven van equity of inkomsten door ondernemen in je huidige situatie - krijg je een uitkering?

Hoe schat je je eigen belastbaarheid in na je langdurige diepe dal?

Welke manieren zijn er nog meer om jezelf een vorm van een pensioen te bezorgen? Wat is er bijvoorbeeld mogelijk zónder geld?

 

"Deze producten zullen via een Webshop wereldwijd op de markt gezet gaan worden." > is dat een flinke zak geld voor beschikbaar, en een plan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Beiden,

 

Dank voor jullie reactie.

Het probleem is dat ik niet te veel naar buiten kan treden over het product.

Het product is namelijk een plantaardige variant van de door iedereen gebruikte dierlijke variant.

Het patent is er en de aanvraag om het een voedingsmiddel te mogen noemen is in de pijplijn.

 

Ons product is voor de Unilever etc. het halffabrikaat dat een oplossing bied voor veel co2 problemen en winning uit producten als soja die uit het buitenland moeten komen. Ons product wordt uit groenteafval gehaald en bestaat voor 100% uit bruikbaar materiaal voor de voedingsindustrie. Het is oa een plantaardig bindmiddel dat beter bindt dan dierlijke materialen en kan in heel veel Plantaardige vleesvervangers gebruikt gaan worden. Daarnaast kan het als voeding plantaardig supplement gebruikt worden. Ook al is dit product er al, deconcentratie van het product en het proces van winnen en de kosten van grondstof zijn zo laag dat ons product een oplossing is voor veel concurrerende dure producten.

 

Een leuk bijkomend verhaal is dat het residu dat overblijft lijkt op melk en waarschijnlijk alle eigenschappen heeft om een plantaardige kaas te ontwikkelen.

 

Maw, dit project is niet zomaar iets.

 

groet

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik er vooralsnog niet teveel over posten en me zo snel mogelijk 'inkopen'.

 

Waarom geen strategie van licensering boven vermarkten/productie als de potentie zo groot is?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

En wie profiteert daar dan op dit moment en in de nabije toekomst van? Jij of die een vriend met of zonder jouw kennis?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.