• 0

BEBAT accu's [Belgische wet betreffende milieutaksen]

Heeft iemand hier wel eens over de BEBAT gehoord. Ik vind hier weinig terug van op het internet of hierop het forum onder de zoekterm BEBAT.

 

Ben ik verplicht om als webwinkelier aan mee te doen? Ik verkoop enkele tientallen accu's/producten met accu's per jaar.

 

Hoor het graag

 

 

[verandering: titel]

www.quadcopter-shop.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

https://www.bebat.be/nl/faq/veel-gestelde-vragen-1

 

Moet ik aansluiten bij Bebat?

Elk bedrijf dat batterijen of toestellen met batterijen op de Belgische markt brengt is bij wet onderworpen aan de aanvaardingsplicht voor gebruikte batterijen. Dit betekent dat deze bedrijven wettelijk ook de inzameling en recyclage van gebruikte batterijen voor hun rekening moeten nemen, aan preventie en sensibilisering moeten doen, alsook de rapportage aan de gewesten. U heeft als bedrijf 2 mogelijkheden: u zorgt zelf dat u voldoet aan de aanvaardingsplicht, of u sluit zich eenvoudig aan bij Bebat.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

en voor NL geldt die wet ook. elk verkooppunt van batterijen of producten met batterijen / accu's moeten deze ook innemen als ze worden aangeboden.

 

voor NL is stibat.nl een organisatie die hergebruik bevordert maar ook hier geld. je kunt je daar aansluiten of je kunt zelf op een andere wijze organiseren dat je batterijen worden ingezameld voor hergebruik danwel verantwoorde afvoer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.