• 0

nieuwe bedrijfsnaam = nieuwe domeinnaam?

Hoi,

 

Wij zitten te denken aan het wijzigen van de bedrijfsnaam en dus ook de domeinnaam. Ondanks diverse zoekpogingen kon ik geen antwoord op deze vraag vinden. Wij hebben een website www.voorbeeld1.nl en willen deze aanpassen naar www.voorbeeld2.nl. Wij maken gebruik van Strato SiteBuilder.

 

Is het mogelijk om een domeinnaam aan te passen of moet de oude website worden opgedoekt, de domeinnaam worden opgezegd en een nieuwe domeinnaam en website worden aangevraagd c.q. gebouwd? Of is er een beter/ander alternatief.

 

Alvast dank voor jullie input!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, ik dacht dat als je andere website wenst je automatisch een andere domeinnaam nodig hebt.

Nou maak je er een warpotje van.

 

Je verandert je bedrijfsnaam.

 

Daar hoort een andere domeinnaam bij.

 

Uiteraard moet je de site aanpassen, maar je hebt geen 'andere website' nodig.

 

Heb je de website uitbesteed?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In theorie kun je altijd een nieuwe domeinnaam kopen zonder hosting en die laten verwijzen naar welke website dan ook.

Het zijn namelijk twee verschillend in te stellen zaken; domeinnnamen en web sites.

 

Je omschrijft het hier alsof die twee dingen strict gelinkt zijn elkaar wat mij doet vermoeden dat Strato zo werkt (ken niet de details van deze partij). Daarom zeg ik in theorie. Vaak, als je versimpelde hosting diensten afneemt bij een hosting partij, ben je beperkt in functies omdat het product is afgestemd op de wensen van de meeste gebruikers.

 

Kan goed zijn dat Stato jouw beperkt omdat je een versimpeld hosting product hebt gekocht.

Als Strato (de klantenservice) je niet kan helpen met je probleem dan is een andere partij met een uitgebreidere/vrijere hosting aan te raden.

 

Link naar reactie
  • 0

Het verwijzen naar de nieuwe site (met dus een ander domeinnaam?) leek mij een tijdelijke oplossing en ik was benieuwd naar een definitieve oplossing. Strato biedt ook mogelijkheden voor doorleiding en 301 redirect (verschil is mij nog niet helemaal helder), maar dan ben je dus bezig met twee websites (dubbele kosten) en dat wil ik eventueel wel doen, maar slechts tijdelijk. Ik heb nog niet veel klanten.

 

Als ik het helemaal verkeerd zie of doe, laat mij dat a.u.b. weten. Ik ben er niet helemaal in thuis. Als ik de reacties hierboven lees kun je dus ook www.voorbeeldwebsite123.nl gebruiken zonder dat je voorbeeldwebsite123 als domeinnaam hebt?

 

Link naar reactie
  • 0

De oude domeinnaam zou ik niet wegdoen, maar doorlinken naar de nieuwe domeinnaam. Mensen die je oude naam kennen komen dan nog bij je uit.

De website hoef je niet te verhuizen, alleen de bedrijfsnaam aanpassen waar nodig. Dan de nieuwe domeinnaam daaraan linken. Kan Strato vast wel bij helpen.

Dit lijkt mij ook een goede oplossing. Hier is overigens nog wat meer informatie te vinden over het wijzigen van een domeinnaam bij Strato. https://www.strato.nl/domeinnaam/domein-veranderen/

Link naar reactie
  • 0

Als Strato (de klantenservice) je niet kan helpen met je probleem dan is een andere partij met een uitgebreidere/vrijere hosting aan te raden.

 

Maar goed, in dat geval dient hij dus wel een nieuwe site te (laten) ontwerpen...

 

Huidige site is immers bij elkaar geklikt met een commerciele sitebuilder webapplicatie van de hoster.

En dergelijke sites zijn in de praktijk niet naar een andere hoster te verhuizen.

Afgezien van technische beperkingen, bevatten deze plaatjes en andere elementen waar de leverancier -en niet jijzelf- de rechten op heeft.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties. Dus nieuwe domein naam is in mijn geval hoe dan ook nodig..(naast tijdelijke verwijzingen). Deze domein kan ik dus koppelen aan de website. Maar in geval van Strato kan dat niet in het pakket (maximaal 1 domein). Dus opzeggen en nieuw pakket aanvragen zit er dik in bij naamswijziging.

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je Strato vragen dat als je bij hun een tweede domeinnaam registreert dat ze je huidige hostingpakket koppelen aan je nieuwe domeinnaam.

Je hostingpakket bij de oude domeinnaam vervalt dan, maar je kunt wel de domeinnaam via een 301 redirect doorlinken naar de nieuwe website.

Er is dan nog steeds maar 1 domeinnaam gekoppeld aan je hostingpakket.

Denk overigens wel aan je mailadressen. Als je oude domeinnaam of hostingpakket vervalt ben je ook de mailadressen kwijt die erbij horen.

Link naar reactie
  • 0

nieuw pakket aanvragen zit er dik in bij naamswijziging.

 

Als het daar op uit zou draaien, doe het dan gelijk goed en kies een ander hostingbedrijf uit die dit soort ongemakkelijkheid niet kent. Bij een beetje hostingbedrijf kan je onbeperkt domeinnamen aan onbeperkt websites hangen.

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, je hebt dan en een domeinnaam en een hostingpakket nodig.

 

Met een e-mailprogramma zoals Office 365 is er geen extra hostingpakket nodig. Maar nu gaan we wel wat technisch praten. Ik denk dat dreefje2018 het best even iemand met verstand van hosting naar de boel kan laten kijken en hem/haar laten vertellen hoe een en ander het beste ingericht wordt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.