• 0

Eenmanszaak en een 2e handelsnaam + kapitaal

Beste HL leden,

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben enige tijd geleden als ondernemer gestart (Eenmanszaak). De zaken zijn in het eerste jaar goed gegaan en wil van mijn hobby die ik heb, auto inkopen/verkopen erbij gaan doen, maar dan onder een andere handelsnaam, wel hetzelfde btw nr.

 

Nu is mijn vraag hoe het zit bij de inkoop van een auto: is de waarde van inkoop het kapitaal van je ondernemeing en betaal je alleen belasting over de winst die je maakt: vb inkoop 1000,- verkoop 1500,- dus belasting betalen over de 500,-? Klopt dit?

 

Daarbij ben ik benieuwd hoe dit wordt gerekend ten opzichte van mijn andere onderneming: stel: winst is 40.000 op jaarbasis. Kan ik dan bijv 2 auto’s inkopen van 5000,- dus 10.000 en dan belasting betalen over de 30.000, omdat de overige inkoop auto is.

 

Overigens wil ik voor beide handelsnamen aparte admin en bankrek Ne bijhouden.

 

Ik ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt iedereen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Dil G.,

 

als veelvoudig reageerder snap ik jouw nieuwe openingsbericht niet.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.