• 0

""Aandeelhouders"" van coöperatie in Vpb-aangifte

Hoi,

 

Ik ben bezig voor een coöperatie de Vpb aangifte te doen, en je moet aan het einde aandeelhouders opgeven. Maar wij hebben alleen 100+ leden die allemaal een tientje gestort hebben. (eerste jaar, niks gebeurd nog)

 

In de aangifte programma kan je de aandeelhouders veld niet leeg laten, en als je "100 leden" invult, vraagt ie of het om een natuurlijke persoon gaat en welke adres ze wonen, BSN, etc.

 

De belastingtelefoon gaf alleen "wij beantwoorden geen vragen over de Vpb-aangifte". Ik heb een fiscalist gevraagd maar die wist het ook niet.

 

Heeft iemand hier een idee wat de juiste manier is? Gewoon overal "nvt" invullen?

 

Alvast bedankt!

 

 

Mod edit: typfout in titel hersteld en de term "aandeelhouders" tussen aanhalingstekens gezet

(Een Coöperatie heeft - net als een vereniging - geen aandeelhouders maar leden)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen idee of het anders is als je aangifte met een ander pakket doet, maar weet dat je met het standaard aangifte programma van de belastingdienst site uberhaupt maar 7 aandeelhouders kan opgeven.

Dan kunnen ze je het moeilijk kwalijk nemen als niet alle 100 leden er in staan...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig voor een coöperatie de Vpb aangifte te doen, en je moet aan het einde aandeelhouders opgeven. Maar wij hebben alleen 100+ leden die allemaal een tientje gestort hebben.

 

Is dat zo?

Is het aandelenkapitaal dan dat gestort is? Lijkt me namelijk sterk.

Is er een terugbetaalverplichting opgenomen in de statuten of wat staat er vermeld in de statuten.

Anders is het gewoon een onderhandse lening.

 

Wat je eventueel kan doen is onder het kopje aandeelhouders vermelden: Leden van de coöperatie.

Dan heb je in ieder geval een praktische oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Nee, dat is geen kapitaal dat gestort is, gewoon de jaarlijkse contributie.

 

Ik vind "Leden van de coöperatie" wel een goede oplossen eigenlijk, en de rest zoveel mogelijk leeg houden. Ze kunnen inderdaad moeilijk doen met zoveel leden.

 

Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.