• 0

Malware in backlinks of affiliate-opzetje?

Ik stuit nu op een eigenaardig fenomeen dat de vraag oproept: is mijn computer (browser) besmet met malware of ligt het probleem elders.

 

Wanneer ik op deze homepage van een bekende hemdenfabriek naar de tab shop ga, duiken daar een aantal doorverwijslinks op naar bekende retailers en webshops. Al die backlinks worden blijkbaar doorgeleid via de service Rfihub.com. Nou ja: service. Rfihub blijkt vervelende malware. En geen affiliate-platform, wat ik verwachtte.

 

Heeft die malware zich nou op mijn computer genesteld - of in mijn browser? Ik kan geen app vinden en ook geen add-ons/extensies/plugins in mijn browser. Als die hub in de backlinks zit, heeft de hemdenverkoper een probleem. Lijkt me.

 

Maar dat is niet mijn probleem. ;D

 

Het is wel mijn probleem als jullie cleane backlinks te zien krijgen wanneer jullie onder die tab kijken. ::)

 

 

[Titel aangepast om topic te verbreden]

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier ook rfihub.com Die domeinnaam stamt uit 2008. Zou het een legitieme domeinnaam kunnen zijn (iets met referals ofzo) die toevallig de naam van een virus heeft?

 

Na even googlen lijkt rfihub.com zelf een marketingplatform te zijn van Rocket Fuel (https://rocketfuel.com/programmatic-marketing-platform/) Een stuk malware ge- / misbruikte double click en later dit platform om zich voor te doen als legitieme reclame.

 

https://blog.malwarebytes.com/cybercrime/2016/05/new-wave-of-malvertising-leverages-latest-flash-exploit/

Link naar reactie
  • 0

Het opzetje kwam me bekend voor.

 

Stel ik schrijf een boek over marketing. Mijn uitgever geeft me 10% van alle inkomsten uit verkochte exemplaren; dat is zo'n beetje de standaard opzet. Hij verkoopt die boeken via het Centraal Boekhuis aan diverse resellers, waaronder ook Bol.com en Bruna en Managementboek. Allemaal online resellers met een affiliate-programma. Daar doe ik aan mee. Op mijn website (speciaal gemaakt voor dat boek) staan bestellinks naar al die verschillende resellers. En in mijn pr stuur ik een link mee naar mijn website, in de hoop dat ook reviewers terugverwijzen - en niet zelf met affiliatelinks op de loop gaan.

 

Vang ik nog een keertje commissie over de verkoop.

 

Dat lijkt het hemdenmerk ook te doen. Het kan zijn dat het hemdenmerk verdient aan de verkoop aan retail-partners, maar ook nog eens commissie opstrijkt via die affiliatelinks. Het kan ook zijn dat het hemdenmerk alleen maar zicht wil houden op het verkeer dat hij doorgeleidt. Maar dat kan ook zonder tracking links, lijkt me.

 

Het tracken dient waarschijnlijk om te bepalen of er uiteindelijk ook een transactie plaatsvindt. Maar dan moeten die resellers wel meewerken, wellicht via een API. Iemand ervaring met dit soort opzetjes?

 

[merknaam verwijderd - is niet zo relevant]

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.