• 0

btw nummer

Ik heb een vraagje,

ik heb me ongeveer 4 weken geleden opgegeven bij d belastingdienst maar nog steeds geen btwnummer van ze gekregen.

dit is erg vervelend want zo kan ik ook niet factureren, en dus moet ik met een hoop wachten totdat ik eindelijk een btw nummer heb.

 

nou hoorde ik van een vriend van mij dat het bij ondernemenrs die voor de eerste keer een eenmanszaak starten heel simpel is, namelijk dit:

 

NLsofinummerB01

 

klopt dit?

 

en weet iemand hoelang het duurt voordat je je belastingnummer krijgt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een vraagje,

ik heb me ongeveer 4 weken geleden opgegeven bij d belastingdienst maar nog steeds geen btwnummer van ze gekregen.

dit is erg vervelend want zo kan ik ook niet factureren, en dus moet ik met een hoop wachten totdat ik eindelijk een btw nummer heb.

 

nou hoorde ik van een vriend van mij dat het bij ondernemenrs die voor de eerste keer een eenmanszaak starten heel simpel is, namelijk dit:

 

NLsofinummerB01

 

klopt dit?

 

en weet iemand hoelang het duurt voordat je je belastingnummer krijgt?

 

Het kan even duren hoor.

 

Het is niet legaal maar je kan NL.sofinummer.B01 gebruiken.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

waarom niet legaal? omdat de nr bv in maand februari is aangemaakt en je in januari al gebruikt ofzo?

en over hoe lang het duurt: bij mij duurde het ook zo lang ongeveer, ik denk dat je hooguit nog 2 weken moet wachten en het er dan toch echt zou moeten zijn.

Link naar reactie
  • 0

weet iemand hoelang het duurt voordat je je belastingnummer krijgt?

 

Wellicht kun je de aanvraag iets bespoedigen door even telefonisch contact te zoeken met het belastingkantoor waaraan je de gegevens hebt opgestuurd.

Link naar reactie
  • 0

weet iemand hoelang het duurt voordat je je belastingnummer krijgt?

 

Wellicht kun je de aanvraag iets bespoedigen door even telefonisch contact te zoeken met het belastingkantoor waaraan je de gegevens hebt opgestuurd.

Het wachten op een BTW-nummer duurde mij wat te lang. Ik ben naar de Belastingdienst gegaan, een paar formulieren ingevuld en ik kreeg 'm direct mee (eenmanszaak). Volgens die medewerker kon ik hem meteen gebruiken; een bevestiging via de post kreeg ik iets later.

Link naar reactie
  • 0

ik hoorde nu weer van iemand dat die NL er niet voor moet,

 

NL moet er niet voor, het mag wel. Zeker als je zaken doet met buitenlandse afnemers is dat alleen maar duidelijker voor hen.

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.