• 0

Ervaring met flyeren anno 2018?

Goedendag!

 

Ik ben op zoek naar ervaringen met flyeren / folderen. Zijn er ondernemers hier die nu nog goede leads halen uit deze manier van marketing? Of mensen die geregeld actie ondernemen na aanleiding van zoiets dergelijks in de bus?

 

Van online marketing weet ik meer dan genoeg, maar mijn ervaringen met deze offline manier is erg beperkt. Omdat ik merkte dat ik steeds minder post krijg tegenwoordig; begon ik juist te denken dat iets in de bus wel kan opvallen juist.

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verwacht geen respons zoals je online kent. Indien de flyer verspreid wordt in een reclame pakket kun je het wel schudden. De meeste kijken naar -voor hen- bekende aanbiedingen/aanbieders (noem maar even Kruidvat. Bijkomend feit is dat de Kruidvat met regelmaat op de bus valt -> kracht van herhaling)

 

Kom jij met een eenmalig maar prachtige flyer, komt de boodschap waarschijnlijk niet door.

 

Je moet dan serieus gaan opvallen, een ‘bult’ in je flyer. Dat maakt mensen nieuwsgierig, kijk of het mogelijk is om een bijpassende sample of versiering te bevestigen.

 

Wanneer je een feestelijke opening hebt, maar geen sample kunt bevestigen. Denk creatief: een ballon of een zakje confetti.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

 

Link naar reactie
  • 0

KeesWn,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Kun je wat meer toelichting geven waarom je benieuwd bent naar ervaringen op dit gebied?

 

Heb je het in gedachte bijvoorbeeld over een geadresseerde mass mailing of een lokale actie of aanbieding?

 

Als een flyer of folder met relevant aanbod (tijd/plaats) gericht is op en gelezen wordt door mensen binnen een doelgroep dan kan dat nog altijd werken. Zeker als de boodschap ook via andere kanalen verspreid wordt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Is geheel afhankelijk van wat je verkoopt. Vorig jaar flyers gemaakt voor een groenteboer die in een wijk begon waar de inkomens niet te hoog zijn. Heeft inmiddels meer dan 100 klanten per dag.

Maar zul je in een andere branche zitten, bv websites maken, dan zal de respons vele malen lager zijn, alleen meetbaar achter de komma.

Link naar reactie
  • 1

Het ligt volledig aan de manier van flyeren. Hier voor een familielid die handelt in bouwmateriaal enkele keren flyers rondgebracht:

 

5000 flyers rond gebracht met een aanbieding, door heel de stad, 5 klanten.

 

Gericht in een nieuwbouw wijk met een aanbieding: 150 flyers leverde uiteindelijke 10 klanten op

 

Gericht in een ander nieuwbouw wijk met 100 flyers, zonder aanbieding: Geen klanten

 

Gericht in een weer een andere nieuwbouw wijk met 100 flyers, met aanbieding: 10 klanten

 

Hierbij hebben wij wel de keuze gemaakt, om zelf de flyers te bezorgen, want als je ze in een folderpakket doe, dan sorteert men op de bekende namen. Daarnaast ook op een vrijdag bezorgd, want dan worden er niet veel folders bezorgd.

 

Daarnaast heb ik voor een eigen IT blog/webshop wel eens informatieve flyer met een aanbieding bezorgd.

Week 1: In flats 1500 flyers rondgebracht: 0 resultaat

Week 2: 500 flyers bij normale woningen: van 0 naar 100 bezoekers op website, 2 bestellingen

 

Oftewel: Kijk goed naar de 6 p's :)

 

*Genoemde cijfers zijn een schatting

 

Link naar reactie
  • 0

 

Online kun je met geringe inspanning honderden, duizenden, miljoenen mensen bereiken. Dat is zo vluchtig als een scheet in zee, dus of het wat oplevert moet je maar afwachten - tenzij je heel gericht actief wordt.

 

Iemand ervaring met adverteren via NU-lokaal?

 

Folders vergen daarentegen een veel grotere inspanning. Kun je uitbesteden, maar dat kost geld. Dan heb je dus meer gezond verstand nodig dan die idioten die ons lastig vallen met aanbiedingenmails (dagelijks tegewoordig) en stalking banners. Voor B-to-B is het doorgaans zonde van je tijd, voor de ijscoboer om de hoek is het heel effectief.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inhakende op TwaBla; naast het feit dat je online inderdaad met geringe inspanning miljoenen mensen kunt bereiken, kun je eigenlijk alles online direct meten (het resultaat van je online marketing inspanningen) ... Iets dat bij het uitgeven van flyers veel lastiger te bepalen is.

 

Als ik jou was zou (een deel van) het geld dat je wilt investeren in het laten drukken en verspreiden van flyers, steken in een gedegen online (performance based) marketing campagne; denk hierbij b.v. aan Google Adwords of betaald adverteren op een onderwerp gerelateerde website met veel bezoekers.

Op zo'n website kun je b.v. een artikel over je dienst laten schrijven en desnoods kun je vragen hier een digitale variant van je "flyer" aan toe te voegen ;)

 

Succes!

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk eerder aan een lokale actie of aanbieding. Als ik jullie goed begrijp is (net als online eigenlijk), moet je wel goed opvallen naast de standaard folder-"meuk".

 

Het ligt volledig aan de manier van flyeren. Hier voor een familielid die handelt in bouwmateriaal enkele keren flyers rondgebracht:

 

5000 flyers rond gebracht met een aanbieding, door heel de stad, 5 klanten.

 

Gericht in een nieuwbouw wijk met een aanbieding: 150 flyers leverde uiteindelijke 10 klanten op

 

Gericht in een ander nieuwbouw wijk met 100 flyers, zonder aanbieding: Geen klanten

 

Gericht in een weer een andere nieuwbouw wijk met 100 flyers, met aanbieding: 10 klanten

 

Hierbij hebben wij wel de keuze gemaakt, om zelf de flyers te bezorgen, want als je ze in een folderpakket doe, dan sorteert men op de bekende namen. Daarnaast ook op een vrijdag bezorgd, want dan worden er niet veel folders bezorgd.

 

Daarnaast heb ik voor een eigen IT blog/webshop wel eens informatieve flyer met een aanbieding bezorgd.

Week 1: In flats 1500 flyers rondgebracht: 0 resultaat

Week 2: 500 flyers bij normale woningen: van 0 naar 100 bezoekers op website, 2 bestellingen

 

Oftewel: Kijk goed naar de 6 p's :)

 

*Genoemde cijfers zijn een schatting

 

 

Fijn zulke cijfers; dat helpt met rekenen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

het ligt er ook aan wat je verkoopt maar met een flyer of huis-aan-huis folder bereik je ook een publiek wat niet online actief is!

nadeel is toch wel dat je heel veel moet verspreiden voor enige respons.

 

meten is ook niet heel moeilijk, doe er een oldskool uitknipbon op, werkt nog steeds hoor anno 2018! ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Op zo'n website kun je b.v. een artikel over je dienst laten schrijven en desnoods kun je vragen hier een digitale variant van je "flyer" aan toe te voegen ;)

Artikelmarketing, bestaat dat nog?

 

Moet je wel net een site of een influencer vinden met het juiste bereik. Volgens mij valt de effectiviteit daarvan ook vies tegen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op zo'n website kun je b.v. een artikel over je dienst laten schrijven en desnoods kun je vragen hier een digitale variant van je "flyer" aan toe te voegen ;)

Artikelmarketing, bestaat dat nog?

 

Moet je wel net een site of een influencer vinden met het juiste bereik. Volgens mij valt de effectiviteit daarvan ook vies tegen.

 

 

Ja volgens mij is artikelmarketing nu een kwestie van pure linkbuilding, toch? Al kan je met platformen als https://linkpizza.com/ schijnbaar wel gemakkelijker influencers vinden, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Daarnaast is het maar de vraag of je influencers hebt in een relevante doelgroep. Voor B2B doelgroepen lijkt me dat al lastiger.

 

Het liefste online verkies ik Adwords, want daar heb je de relevantie (mensen zoeken zelf) en de meting is natuurlijk heel goed te doen. Maar goed die markt is wel aardig competitief.

 

Nav jullie reacties en oa dit artikel https://www.argoreclame.be/nieuws/offline-marketing-trend-2018/ ga ik inmiddels voor een informatieve brochure op een paar plekken waar mijn doelgroepen komen. Kost geen drol tegenwoordig zie ik, https://mooze.nl/brochures. Daarnaast wil ik ook een persoonlijke flyer laten maken en verspreiden aan een lijst met relevante adressen. Ik zit alleen met het personaliseer gedeelte, want hoe krijg ik elke flyer (met de persoonlijke info) anders gedrukt?

 

Dat is nog even uitzoeken! :-) Als ik daar achter ben zal ik dat wel even melden hier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.