• 0

financiering verblijfsrecreatie buitenland

Hallo, ik ben op zoek naar een expert.

 

Wij willen een eigen bedrijf beginnen in het buitenland( Duitsland). Maar op financieel vlak lopen wij nu tegen een muur op....

 

momenteel wonen en werken wij allebei in Nederland.

Ons plan in een B&B met Camperplaatsen te openen in het Oosten van Duitsland.

 

Is hier iemand die ons daarin advies kan geven of helpen?

 

via de bank of de KvK zijn we niet verder gekomen, misschien heeft iemand hier ervaring mee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Creanita, allereerst welkom op Higherlevel!

 

 

via de bank

Heb je alleen je eigen huisbank benaderd, of ook andere? Buitenlandfinanciering is best lastig, maar met een goed ondernemingsplan, een waardevast onderpand (woning / grond) en genoeg eigen geld wel mogelijk bij o.a. Rabo en ABN Amro.

 

Lukt het niet bij een Nederlandse bank, dan is de volgende stap om een Duitse bank te benaderen.

 

Is hier iemand die ons daarin advies kan geven of helpen?

Bel eens met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) of kijk op hun site

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Momenteel wonen en werken wij allebei in Nederland. ... Wij willen een eigen bedrijf beginnen in het buitenland (Duitsland) ... via de bank of de KvK zijn we niet verder gekomen, misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Dat betekent emigreren (wonen en werken in Duitsland), met een aanzienlijk eigen vermogen meegenomen. Vergeet een Nederlandse bank en Kamer van Koophandel dan maar.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

allereerst bedankt voor reactie.

 

onze huisbank en de Nederlandse banken doen het niet ivm met te ver Duitsland in.

 

verders hebben we alles goed op papier, ondernemers plan, de financiering en de subsidies die op het huis zitten. Maar de Duitse bank roept,"omdat U in Nederland woont en in Nederland belasting betalen kunnen we niets voor U doen, zou U nu in Duitsland wonen of werken, dan wel". De lokale banken willen dat we 30% Eigen geld meenemen van de marktwaarde van het huis. En daar zit nu juist het probleem.

Dit hebben wij momenteel niet.... dus daar zoeken we nu oplossing voor.....

 

De site van de RVO hadden we ook al gevonden, daar zijn we nu mee bezig.

 

in ieder geval bedankt. Anita

 

Link naar reactie
  • 0

Doet me denken aan 'Ik vertrek' (niet aan beginnen bij onvoldoende inkomen/middelen/buffer is dan de algemene les).

 

momenteel wonen en werken wij allebei in Nederland.

Ons plan in een B&B met Camperplaatsen te openen in het Oosten van Duitsland.

Probeer als tip eens duidelijker te beschrijven waar jullie over twee of vijf jaar willen staan. Is en blijft dat bijvoorbeeld een deeltijdonderneming? Of moeten er twee volledige inkomens uit voortkomen? Dit is nu een dubbele boodschap.

 

Misschien kun je via ACSI e.d. Nederlanders vinden die in Oost-Duitsland goed bekend zijn met camperen en kamperen. Zij kennen de (wisseling in) exploitanten en locaties doorgaans goed. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

volgens mij ging er iets fout met mijn reactie......vandaar 2de poging.

 

Allereerst..... wij zijn en doen geen "Ik vertrek".

Wij hebben goed nagedacht over onze plannen.... alles staat op papier, van ondernemingsplan, financiering, subsidies ivm monumentaal pand.....

Wij willen daar een vierkantshoeve kopen en daar beginnen met B&B kamers die later zijn uit te breiden over het gehele pand, daar achter ligt grond, daar willen we de camperplaatsen op realiseren. die later uit te breiden zijn, omdat de grond die erom heen ligt momenteel nog verpacht worden.

De regio is opkomend in het toerisme en zelfs de burgemeester staat achter onze plannen. Omdat er in ruim 50 km. geen camping of camperplaats aanwezig is.

Inmiddels kennis genomen van een nederlandse aannemer die ons kan en wil helpen met de vergunningen.

 

Waar wij ons over 5 jaar zien? Na hard werken verdienen we samen een goede boterham waarbij met hulp van de plaatselijke mensen. En doen we wat we altijd hebben willen doen, mensen een fijne tijd geven, ver van huis.

 

Daarnaast hebben we geïnformeerd bij ACSI. maar als wij hen erin betrekken nemen ze je hele plan over.....

 

Daarbij.... ik vraag niet om geld, maar om advies.

En als U ons wilt of kunt helpen, bent U van harte welkom voor uitleg...

 

Groeten Anita

 

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst..... wij zijn en doen geen "Ik vertrek".

Al op papier gezet hoe jullie dat 'op afstand' gaan coördineren en controleren?

 

Wij willen daar een vierkantshoeve kopen en daar beginnen ... De regio is opkomend in het toerisme en zelfs de burgemeester staat achter onze plannen ... ik vraag niet om geld, maar om advies.
Kopen en geen geld werken niet echt lekker samen. Advies is om de desbetreffende Gemeente het plan te subsidiëren en/of te financieren.

 

Hierbij vraag ik mij wel af waarom de Burgemeester met de lokale bevolking dat niet zelf kan realiseren. Duitsland en de Europese Unie hebben subsidiepotjes voor achterblijvende regio's, zo ook voor het oosten van Duitsland.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Creanita, met het aanhalen van een interessante tv-serie geef ik als dat zo overkomt geen waarde-oordeel af over de mede-ondernemers die daar aan meewerken of over jouw ondernemingsplan. Ik zeg alleen dat organisatie of specifieker financiering op maat moeten zijn om tegenvallers op te kunnen vangen. Dat zie je inderdaad wel eens onderschat worden.

 

Daarnaast hebben we geïnformeerd bij ACSI. maar als wij hen erin betrekken nemen ze je hele plan over.....
Met een beetje netwerken kun je achterhalen wie in de beoogde regio het veldwerk voor deze en andere organisaties doen. Dat zijn mensen die veel marktkennis hebben.

 

Ons plan in een B&B met Camperplaatsen te openen in het Oosten van Duitsland.
Met even doorvragen blijkt jouw of jullie plan groter te zijn dan dat de introductie in eerste instantie doet vermoeden. Dat vraagt ook om aanspreken van andere financiers of bankcontactpersonen en een andere zelfpresentatie. De kunst zit hem hier waarschijnlijk juist in communicatie en fasering van het project. Succes!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.