• 0

Betalen met Creditcard in buitenlandse valuta tegen de interbank rate?

Goedemiddag!

 

Wij doen zakelijk veel aankopen in dollars en betalen daarbij per creditcard. Maar we gooien enorm veel geld weg op deze manier, en dat wringt. We hebben credit cards van Visa, via ICS, en betalen daarover 2,5% koersopslag.

 

Nu zag ik op internet de startup Revolut.io (https://www.revolut.com/nl/business). Maar hier zit niet echt een grote bank of organisatie achter. Gezien het om veel geld gaat wil ik wel zeker weten dat alles goed gaat.

 

Zijn er binnen Higherlevel misschien ervaringen met Revolut of andere fintech startups of andere organisaties die creditcardbetalingen verwerken tegen de interbank rate? Of in elk geval gunstiger dan de 2,5% van ICS?

 

Bij voorbaat enorm bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu zag ik op internet de startup Revolut.io (https://www.revolut.com/nl/business). Maar hier zit niet echt een grote bank of organisatie achter. Gezien het om veel geld gaat wil ik wel zeker weten dat alles goed gaat.

Kan ik aanraden. Doe ik ook regelmatig op dit forum. De hoofdzetel zit in Londen, maar het zijn wel overwegend jonge russen. Het is geen bank dus ze zijn afhankelijk van bancaire backup. Dat was altijd Barclays - daar werd het geld gestald en kwamen de cards vandaan. Nu is dat onzichtbaar geworden. Mijn beleid is om Revolut alleen als sluis te gebruiken, niet als haven. Er komt geld binnen in valuta X en dat zet je op je eigen Revolut-account over naar Y of Z en dan door naar je bankrekeningen. Tegen dagkoersen. Geen kosten. Geen verschil tussen inkoop en verkoop.

 

Wel in de gaten houden. Het is een startup in Fintecg, en je wil niet dat die omvalt terwijl je net veel geld hebt geparkeerd. Al zeggen zij dat dat geld altijd bij een bank staat. Het is niet hun werkkapitaal. Maar toch.

 

Ze hebben ook een slimme reisverzekering. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar waar verdient Revolut zijn geld dan aan?

 

Als er geen kosten zijn en de in- en verkoopkoers gelijk zijn dan zie ik geen verdienmodel...

 

Ze rekenen zakelijke gebruikers abonnementskosten.

En vermoed dat ze daarnaast ook commissie van Mastercard/Visa ontvangen, als je iets met je credit card afrekent.

In dat geval betaald de (web)winkel waar je koopt er dus uiteindelijk voor.

 

 

Gebruik zelf Revolut alleen prive.

Werkt in principe goed, maar zou het niet als normale zakelijke rekening gebruiken. Al is het maar omdat een IBAN nummer met GB erin klanten kan afschrikken.

 

Verder rekenen ze in het weekend wel opslag, omdat er dan niet in valuta gehandelt kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Maar waar verdient Revolut zijn geld dan aan?

 

Als er geen kosten zijn en de in- en verkoopkoers gelijk zijn dan zie ik geen verdienmodel...

 

If you're not the customer... ;)

 

But the endgame has got to be monetizing your financial records and purchase history, which is currently the last frontier for data mining.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

If you're not the customer... ;)

Een mooi nadenkertje.

 

Toch geloof ik dat niet. Klantdata zijn pas interessant als daar patronen in zitten. Dat zie je bij klanktkaarten. Die zijn vanuit big-data of thick-data oogpunt vooral van belang voor retailers die een aanmerkelijk maagaandeel hebben. Grote supermarkten als AH en Jumbo. Misschien voor brandstofmerken en warenhuizen. Maar kledingzaken hebben er niet zoveel aan. Blokker? Zelfs voor IKEA is het lastig om iets te leren om zijn data ad-fundum te benutten.

 

Revolut ziet een snippertje van de transacties van zijn klanten. Die allemaal ook standaard credit- en debit-cards hebben. Veel potentieel winstgevende data zie ik daar nog niet uit gedistilleerd worden.

 

Blijft de vraag, waar doen ze het dan wel van?

 

Maar de Nederlandse debitcards zijn ook heel lang gratis geweest. Toen moesten de banken leven van valutadagen - zo noem je dat toch? Nu betaal je een paar tientjes voor een op zich behoorlijk goede service.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Revolut krijgt wel geleidelijk een behoorlijk kosmopolitisch klantenbestand. Daar zit op den duur wel potentieel in, misschien. Maar het zijn wel de penny-wise clients first. Want de echte big-spenders hoeven zich niet druk te maken over bankrates.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de meeste grote Nederlandse banken gebeld, maar zij kunnen of willen me niet helpen. Ik vermoed omdat ze zelf creditcards aanbieden en liever die 2,5% koersopslag willen pakken.

 

Heeft er iemand ervaring met het openen van een zakelijke dollar rekening met creditcard in de VS?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.