• 0

Kiezen betalingsprovider, wat is het beste?

Hallo allemaal,

 

Per augustus wil ik graag een webshop starten. Nu ben ik aan het kijken naar de juiste betalingsprovider en zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Ik wil dat klanten kunnen betalen via Ideal, creditcards, achteraf betalen, overboeking en eigenlijk ook een mogelijkheid tot automatische incasso/abonnementen. Nu biedt Buckaroo mogelijkheden voor e-mail templates betreft betalingen, automatische incasso's en dergelijken, maar die zijn redelijk prijzig. Multisafepay is daarentegen weer goedkoper, maar biedt iets minder betalingsmethoden. Mijn webshop gaat lopen via Lightspeed en die hebben samen met Mollie weer een eigen provider maar die hebben dan weer geen mogelijkheid tot achteraf betalen maar die zijn wel het goedkoopste in wat ze wel bieden. Kan ik ook bijvoorbeeld kiezen voor meerdere betalingsproviders? Dan wil ik zo ver ik kan Lightspeed/Mollie gebruiken aangevuld met de benodigde methoden via Buckaroo of Multisafepay. Ik hoor graag jullie advies en ervaringen met de genoemde partijen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vincent, als jouw keuze op Lightspeed gevallen is, zou ik het verder niet complexer maken dan nodig. Betalen per overboeking (of een betaallink) van mollie kun je inzetten als betalen op factuur en achteraf betalen, maar in principe wil je dat helemaal niet als (startend) webshophouder en met nieuwe klanten. ;)

 

en eigenlijk ook een mogelijkheid tot automatische incasso/abonnementen.

 

Waarom deze wens voor een webshop?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mollie is een prima partij, en ook nog eens 1 van de goedkoopste (in ieder geval voor iDeal).

 

Sluit me hier zeker bij aan! Ze hebben de laatste jaren hun betaalmogelijkheden en (kant-en-klare) API's/modules ook flink uitgebreid, waaronder recurring. Je kunt dan de eerste iDEAL betaling als mandaat zien. Vervolgens wordt er periodiek automatisch bij je klant geïncasseerd, wat betreft Mollie kun je daar hier meer over vinden; https://www.mollie.com/nl/recurring ;D

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Kan ik ook bijvoorbeeld kiezen voor meerdere betalingsproviders?

 

Dat is een vraag die je aan Lightspeed zou moeten stellen.

Zou er bij hosted diensten niet vanuit gaan dat je uberhaupt een eigen betalingsprovider kan gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Even zoeken brengt me deze;

https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/integraties/

 

Al hun beschikbare (payment) plan modules etc, noem maar op.... ;)

 

Denk niet dat dat het juiste overzicht is.

De twee aanbieders die daar staan richten zich meer op betalingen in winkels met PIN apparatuur.

 

En verder zou je ook moeten informeren naar de mate van integratie.

In het bijzonder of ondersteuning voor recurring payments (abonnementen) ook geimplementeerd is, en niet alleen maar eenmalige betalingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Lightspeed heeft koppelingen met veel betaal providers. En je kan ze allemaal koppelen mits je ook een contract aangaat met de betreffende partij.

Denk ook aan Paypal. Voor achteraf betalen kun je Billink gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Dat geldt ook allemaal voor Mollie, maar daar is het tarief voor Ideal in elk geval een stuk goedkoper.

 

Bij Mollie vind ik het ook prettig dat je het betaalscherm (met overigens een hele fijne interface) kunt voorzien van je eigen logo en achtergrond, zodat het matcht met de website. Dat vergroot het vertrouwen weer. Weet niet of dat bij Sisow ook kan.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Mollie ben ik heel goed over te spreken, werkt altijd en is overzichtelijk.

 

Naar mijn mening zou ik als beginnende webshop gebruiker achteraf betalen nog proberen te vermijden...

Daar komt echt veel gezeur mee. Percentage klanten wat retour stuurt ( in slechte staat ) is met achteraf betalen vele malen hoger, heb je daarbij gezeur als er termijnen verlopen en / of dit weer niet goed verwerkt is. Krijgen klanten weer incasso bureaus, kan jij niets aan doen maar de slechte review zal voor jou worden. Dit zijn zaken die je als beginner niet kan gebruiken.

 

Mocht je toch echt willen starten met achteraf betalen, pak Billink, deze partij heeft werknemers die wel wat moeite voor je willen doen. Afterpay heb ik hele slechte ervaringen mee op gedaan bij een bijbaan, die zeggen op praktisch al je vragen dat je maar gewoon online moet inloggen en het daar maar moet opzoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.