• 0

hulp gevraagd bij jaarstukken en IB aangifte via een "M formulier"

Hallo Allemaal,

 

aangezien ik in het buitenland woonachtig ben doe ik voor 2017 mijn aangifte inkomstenbelasting en jaarstukken op papier via een "M formulier"

In NL heb ik nog een eenmanszaak in de online advertising. Gezien de zéér gering (geworden) inkomsten t.o.v de kosten voor de boekhouder wil ik proberen de jaarstukken en aangifte zelf te doen. Met een beetje hulp van hier....

 

Hoe bereken in mijn privé onttrekking? ik heb al gelezen dat “Je privé-onttrekkingen bestaan in veel gevallen uit het gebruik van goederen, locaties of andere diensten waarbij je onderneming en privéleven mogelijk in elkaar overlopen” Mijn zakelijke kosten in 2017 waren 2x factuur boekhouder en 1x factuur hosting. Dan zijn deze toch 0,00 euro in mijn geval?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
aangezien ik in het buitenland woonachtig ben doe ik voor 2017 mijn aangifte inkomstenbelasting en jaarstukken op papier via een "M formulier"
Even voor de zekerheid .. het M-formulier (migratie-formulier) gebruik je als je ergens 2017 naar het buitenland, dan wel naar Nederland, bent verhuisd.

 

Hoe bereken in mijn privé onttrekking?

Het is zoals het is ... privé-onttrekkingen zijn de goederen en het geld dat je aan de zaak hebt onttrokken en voor privé hebt gebruikt. Een en ander volgt uit de balans van de onderneming.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Even voor de zekerheid .. het M-formulier (migratie-formulier) gebruik je als je ergens 2017 naar het buitenland, dan wel naar Nederland, bent verhuisd.

 

sinds februari 2017 officieel woonachtig in Frankrijk

 

Het is zoals het is ... privé-onttrekkingen zijn de goederen en het geld dat je aan de zaak hebt onttrokken en voor privé hebt gebruikt. Een en ander volgt uit de balans van de onderneming.

 

Die balans moet ik ook gaan maken. Gezien mijn beperkte ervaring, ga ik hiervoor een boekhoudprogramma gebruiken. Tips zijn welkom (als dat niet tegen de forumregels is ivm reclame)

 

Heb in 2017 niets betaald met de bankpas van onderneming voor privegebruik. Er is nog wel een post Materiële vaste activa (o.a. laptop die ik tevens privé gebruik) heeft dat daar invloed op?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb in 2017 niets betaald met de bankpas van onderneming voor privegebruik. Er is nog wel een post Materiële vaste activa (o.a. laptop die ik tevens privé gebruik) heeft dat daar invloed op?

Ik zou dat privé-gebruik van die laptop maar vergeten, want anders zijn er nog veel meer zaken met gemengd gebruik ... printer, inkt/toner, papier, paperclips en wat er nog meer wordt gedeeld.

 

Die balans moet ik ook gaan maken. Gezien mijn beperkte ervaring, ga ik hiervoor een boekhoudprogramma gebruiken.
Ik zou kiezen voor de boekhouder ... het kost een beetje, maar het scheelt een hele hoop tijd en frustratie.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.