• 0

Transactiekosten bij tegoed opwaarderen

Beste,

 

Ik probeer een zakelijk tegoed voor telefonie op te waarderen bij een nieuwe leverancier.

De leverancier vraagt €0,49 transactiekosten per opwaardering.

Ik krijg hier geen factuur van. Vervolgens wil ik het tegoed wat ik heb opgewaardeerd boeken op een reeds aangemaakte balansrekening, om vervolgens de verbruikskosten te boeken op deze tegenrekening.

 

Hoe moet ik de transactiekosten boeken? Kan ik dit als 'iDeal transactiekosten crediteur' boeken? Moet dit dan ook zonder BTW, omdat ik geen factuur heb ontvangen (dus ook geen factuurnr.)?

 

p.s. het zou kunnen voorkomen dat de vermelde balansrekening nooit op €0,00 uit gaat komen. Hoe zal ik in zo'n situatie dit moeten boeken? Of kan ik dit laten zoals het is?

 

Ik verneem het graag en bij voorbaat dank.

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om wat voor bedrag gaat het? Ik boek mijn vooruitbetaalde prepaid mobiel (zonder factuur) gewoon direct op telefoonkosten. Ik ga niet elk gesprek afboeken op een balanspost. Veel te veel werk (en ik krijg er ook geen specificatie van). Zeker als het toch allemaal binnen een jaar valt (verbruik en vooruitbetaling).

 

Krijg je van de gebruikskosten wel een factuur of specificatie? Met btw? Zonder factuur kun je inderdaad niets met de btw doen (anders dan gewoon als kosten boeken).

 

Van mijn voip (ook vooruitbetaald) kan ik wel een factuur downloaden. Daar gaat alles exclusief btw (€10 + €0.50 Transaction costs) direct op telefoonkosten en de €2,21 naar btw. Daar kan ik wel heel lang mee doen (€0,0017 p/m) maar het gaat om dusdanige bedragen dat het de moeite niet loont om dat via een balanspost te laten lopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Met dergelijke tarieven loont het inderdaad niet, tenzij je een callcenter opereert of iets dergelijks.

 

Wellicht laat je hier en daar een potentiele aftrekpost liggen, maar als je 5 uur moet klooien om iets terug te krijgen dat het equivalent is van 2 minuten facturabel werken moet je je ook wel afvragen of je dan nog zinnig bezig bent.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Het bedrag betreft €25 + transactiekosten (in het begin zal ik hier denk ik een half jaar mee doen).

Van de verbruikskosten krijg ik per maand een factuur met btw specificatie.

 

Volgens mij krijg ik wel een factuur, want over de transactiekosten moet ik btw betalen (als ik een willekeurige factuur voor een willekeurige maand bekijk op mijn privé account).

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie
  • 0

Dan zou je het inderdaad op een balanspost vooruitbetaald kunnen boeken. En dan per factuur daar afhalen. Moet je alleen even kijken waar ze het bedrag en btw van de transactiekosten vermelden.

 

Makkelijker zou zijn gewoon 1 factuur voor dat bedrag en dat zij het maandelijks van het tegoed afboeken. Dan kun jij die ene factuur gewoon gelijk inboeken en verwerken (zoals ik met voip van dellmont doe).

Link naar reactie
  • 0

Nee, je boekt alles dan op de balanspost. Als je daarna de desbetreffende facturen krijgt dan kun je die gewoon verwerken en de "betaling" van de balanspost afboeken.

 

Dan neem ik wel aan dat je wel direct voor de transactiekosten een factuur zou krijgen (en direct kunt boeken) en de verbruikrekeningen ook btw bevatten. Maar ik vraag me af of je die straks wel krijgt.

 

Als je wel voor het verbruik btw rekeningen krijgt maar voor de transactiekosten niet dan zou je die wel al direct als kosten (dus incl.) kunnen boeken.

 

Edit: ha, je hebt van €10 al €20 gemaakt :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.