• 0

Werken met een commissionair

Beste forumleden,

 

Allereerst wil ik even benoemen, dat ik niet helemaal zeker weet of dit het juiste topic is voor mijn vragen. Mijn excuses als ik verkeerd zit.

 

Vanuit een bedrijf, waar wij de opdracht voor uitvoeren, is er een vraag ontstaan. Het bedrijf wil namelijk graag weten, hoe het werken met een commissionair eruit zal zien. Het bedrijf wil namelijk graag groeien en dus meer opdrachten binnen halen, dan dat ze nu doen. Nu hebben wij al veel theoretische aspecten uitgewerkt, maar we zijn eigenlijk ook heel benieuwd naar praktische aandachtspunten en eventuele partners in het werken met een commissie. Wij hebben namelijk geen ervaring met het werken met een commissie. Ik zal eerst even een korte algemene omschrijving van het bedrijf geven, waar wij de commissie mogelijkheden voor onderzoeken.

 

Het bedrijf is een paar jaar geleden opgericht en is dus nog zeer jong. De belangrijkste doelstelling van het bedrijf, is het creëren van hoogwaardige en innovatieve producten en constructies voor haar klanten. Dit doen ze met composietmaterialen, die uitkomst bieden in veel verschillende omstandigheden. De activiteiten van het bedrijf bestaan uit het ontwikkelen en ontwerpen van producten, die zij vervolgens creëren met een unieke 3D-printer.

 

Het is een korte omschrijving, maar hopelijk wel voldoende voor de volgende drie vragen:

1. Zijn er belangrijke praktische zaken, waar rekening gehouden moet worden rondom het werken met een commissie, die niet zichtbaar zijn, wanneer er puur vanuit de theorie wordt gekeken?

2. Zien jullie het werken met een commissie überhaupt als een goed middel, om meer opdrachten binnen te krijgen?

3. Zou het u als zelfstandig ondernemer of bedrijf interessant lijken, om met een jong en innovatief bedrijf, een samenwerking aan te gaan, door middel van een commissie? (Puur hypothetisch)

 

Nogmaals mijn excuses, als ik deze vragen op de verkeerde plek stel en alvast bedankt voor alle eventuele antwoorden!

 

Met vriendelijke groet,

 

Arno

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, zo bedoel ik het niet.

 

De eerste twee vragen zijn puur uit angst dat ik wat over het hoofd heb gezien, maar hier gaat het mij eigenlijk niet zo om. Het gaat mij voornamelijk om de derde vraag. Het onderzoek is namelijk al zo goed als afgerond en het is ook niet onze taak om onderzoek te doen naar het aanbod van partners. Het leek mij echter wel interessant om te kijken of zulke jonge en innovatieve bedrijven interessant zijn voor ondernemers. Dit forum leek mij een juiste plek om dit te vragen, maar hier heb ik mij misschien in vergist.

 

Het is overigens ook geen klant, aangezien de opdracht vanuit onze opleiding komt. Hierdoor kom ik waarschijnlijk ook wat onervarener over, sorry hiervoor.

Link naar reactie
  • 0

Het is overigens ook geen klant, aangezien de opdracht vanuit onze opleiding komt.

 

Oei...

 

(Persoonlijk geen problemen mee.)

 

Heb zelf een klein beetje praktijkervaring hier mee.

En wat blijkt: er is waarschijnlijk niemand te 'porren' om jullie (in jullie ogen waarschijnlijk fan-tas-tisch(e)!) product(dienst) te slijten zonder "harde euro's".

 

Dus met alleen een commissie voor 'behaalde resultaten' krijg je mijns inziens niemand warm.

Maar wel succes gewenst natuurlijk!

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

2. Zien jullie het werken met een commissie überhaupt als een goed middel, om meer opdrachten binnen te krijgen?

 

Het is zelfs zo'n goed middel dat er een speciale term voor bestaat: affiliate marketing. Op dit moment nog steeds een zeer veel gebruikt instrument voor online bedrijven (webwinkels, software). Vroeger werkten hypotheek en verzekeringsadviseurs (en volgens mij zelfs medische professionals) ook op commissie, maar dat is inmiddels flink gereguleerd.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 318 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.