• 0

Betaling van dienst in goederen

Beste mede-ondernemers,

 

Na al ruim een jaar te willen beginnen met een webshop voor mijn diensten, komt het er nu eindelijk van. Heb de geschikte persoon gevonden en we gaan er op korte termijn mee beginnen.

 

Nu is desbetreffend persoon van plan om het buiten zijn vaste baan te doen en vraagt of ik in plaats van een factuur e.d., de betaling kan doen in de vorm van een nieuwe mobiel.

 

Nu maakt mij dit niet echt uit, echter mag ik dit als bedrijf zijnde wel doen? Daarbij, mag ik dan wel de btw van deze mobiel terug vragen? Op welke manier kan ik de factuur van de mobiel verwerken in de boekhouding? Valt dit dan gewoon onder kopje kantoorkosten?

 

Bedankt alvast!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus na een jaar is het 'kwartje gevallen':

 

Je gaat aan een soort ruilhandel doen... :'(

 

 

Ja klopt, tot nu toe elke keer hele dure offertes van duizenden euro's... ben nog maar een student die naast zijn studie wat probeert op te zetten (wat zonder webshop gelukkig ook al aardig lukt), dus ik begin liefst wat goedkoper om te kijken of het uberhaupt inkomsten oplevert, dan ben ik zeker bereid er meer in te investeren. Het is voor nu voor mij echt een soort van gok.

 

Technisch gezien zou dat dan op ruilhandel komen inderdaad.

 

Link naar reactie
  • 0
Technisch gezien zou dat dan op ruilhandel komen inderdaad.
Fiscaal gezien is het gelijkheidsbeginsel van toepassing ... Wat gelijk is, moet gelijk behandeld worden. Als een van beide partijen geen btw-factuur kan of wil maken, dan betekent dat de btw niet teruggevorderd mag worden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.