• 0

Werknemer afwezig ivm problemen thuis: jurist inschakelen of ARBO arts sturen?

Beste allen,

 

We hebben een werknemer welke vanwege problemen thuis (ik vermoed in scheiding met haar man) al ruim een week niet meer op het werk verschenen is. Werknemer reageert niet meer op telefoon of whatsapp en heeft zich alleen afgemeld met het bericht van "ik heb even rust nodig en zal komende tijd niet meer komen werken". Ik vind dit onacceptabel en denk erover om een ARBO arts in te schakelen danwel een jurist om bijv. loon in te houden zodat we het echte verhaal bovenwater krijgen.

 

Zelf zegt de werknemer een burn out te hebben, maar uit eerdere berichten gaf ze aan ruzie te hebben met haar partner en van huis weggelopen te zijn. Dit heeft naar mijn idee dan ook niets met een burn out werkstress te maken, vooralsnog leek alles goed te gaan op het werk en zijn er geen gekke dingen gebeurd.

 

Wat kan ik in dit geval het beste doen? Ze reageert nergens op en ik denk er sterk over loon in te houden en een brief te sturen met het verzoek om verdere uitleg inzake de ontstane situatie (uiteraard na overleg met een jurist)? Of zal ik eerst een ARBO arts inschakelen om de situatie te peilen?

 

Alvast dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik raad u aan om zowel een arbeidsrechtjurist als een arboarts in te schakelen en over de situatie te overleggen.

Het is onder meer van belang wat de precieze inhoud van de afwezigheidsmelding/ziekmelding is. En is dat alleen mondeling gegaan? Of (ook) per app, sms, mail o.i.d?

Nu al loon gaan inhouden (zonder nadere stappen en aankondiging) is niet verstandig.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.